grzyby-czy gotować

1. Data: 2003-09-21 18:07:57

Temat: grzyby-czy gotować
Od: "Edyta" <witka55(usun to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam troche grzybow. Chce je usmazyc. Zawsze do tej pory najpierw je
podgotowywałam ok. 20 min. i dopiero pozniej dawałam na patelnię z
przysmazona cebulka. Czy mozna grzyby od razu smazyc bez gotowania? Jak
dlugo je wowczas smazyc i czy roznia sie smakiem od takich juz
podgotowanych? Prosze o opinie.

Edyta

1. Data: 2003-09-21 22:49:03

Temat: Odp: grzyby-czy gotować
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

========
Mówiąc szczerze nie wiem czy można je od razu smażyć.
Moja babcia i mama uczyły mnie, że najpierw trzeba grzyby wrzucić na wrzątek
(bardzo mało wody, po zagotowaniu 5-10 min.). Potem smażę.
Kiedy chcę mieć super aromat grzybowy redukuję wodę (przez wygotowanie), w
której gotowały się grzybki do 1/3 i potem dolewam ją do sosu ze smażenia.

waldek
=========

1. Data: 2003-09-22 05:00:28

Temat: Re: grzyby-czy gotować
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Edyta <witka55(usunto)@poczta.onet.pl> wrote:

> Mam troche grzybow. Chce je usmazyc. Zawsze do tej pory najpierw je
> podgotowywa"am ok. 20 min. i dopiero pozniej dawa"am na patelnię z
> przysmazona cebulka. Czy mozna grzyby od razu smazyc bez gotowania?

Zwasze smazylem bez gotowania.

> Jak
> dlugo je wowczas smazyc

Az beda dobre.

> i czy roznia sie smakiem od takich juz
> podgotowanych?

Nie wiem.. Nogdy ich wstepnie nie gotowalem.

Wladyslaw

1. Data: 2003-09-22 08:02:06

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <witka55(usun to)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przysmazona cebulka. Czy mozna grzyby od razu smazyc bez gotowania? Jak
> dlugo je wowczas smazyc i czy roznia sie smakiem od takich juz

W sobotę miałam okazję robić grzyby z cebulką i ze śmietaną. Miałam ich
sporo więc część ususzyłam, z jednej części zrobiłam sos (nie podgotowywałam
grzybów według rady teściowej) natomiast kolejna partie postanowiłam
zamrozić i te grzyby obgotowałam. Jak się okazało sosu było mało, więc
stwierdziłam co będę sobie żałować zrobiłam kolejny sos ale z grzybów które
przygotowałam do zamrożenia i muszę przyznać, że ten pierwszy był dużo
smaczniejszy taki bardziej aromatyczny i grzybowy. Polecam nie obgotowywać
grzybów (tych do spożycia bezpośrednio).

Anet

Kawiarka Vigano
zmywarka
poledwiczki wp