Re: guzek Schmorla

From: "iwan69" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: guzek Schmorla
Date: Fri, 24 Dec 2004 12:19:20 +0100

>Nerwowo-mięśniową???? W życiu! :) To wpuklanie się jądra miażdżystego
>popularnie zwanego dyskiem w płytkę graniczną trzonu kręgu. Dochodzi do
>tego w okresie wzrostu, gdy trzon jest plastyczny. Reasumując: jest to
>objaw przebytej choroby Scheuermanna, zwykle predysponuje do nieco
>wcześniejszego występowania bólów kręgośłupa, i występuje u około 20-30
>procent ludzi, więc nie ma specjalnie się czym martwić. Leczenie
>sprowadza się do rehabilitacji.
>
>Ostanio byłem na konsultacji ponieważ wykryto u mnie prwostronną skolioze
ok.6stopni. Wykrtyto także guzek Schmorla. Rozmowa ze specjalistą trawała
długo a człowiek z niego bardzo wygadany tak ze zgasił moje wątpliwości. Guzek
jest tyko w fazie wzrostu potem zanika. A jedyną z możliwości kojenia bólu
jest pływanie wierzcie mi bo pływam i jeszcze jedno rehabilitacja nic nie daje
poniewaz ona niestety jest tylko przy tym gdy dana osoba nosi gorset.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl