haftowanie metodą "long stitch"

1. Data: 2002-05-17 10:03:23

Temat: haftowanie metodą "long stitch"
Od: "Beata Kończal" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny, czy zetknęłyście się z tym rodzajem haftu? Dostałam kiedyś w
prezencie z Australii zestaw do haftu long stitch, przetłumaczyłam to sobie
na "długi ścieg", ale nie wiem jak to się po polsku nazywa.
Ogromnie mi się podoba ta technika. Haftuje się na takim siatkowym materiale
z nadrukowanym wzorem bardzo grubą wełną. Efekt jest niesamowity. Mam dwa
takie obrazki i chciałabym móc zrobić ich więcej, ale nigdzie w Polsce nie
zetknęłam się z wzorami.
W zachodnich sklepach widziałam ofery, ale kłania się brak karty i niemożność
płacenia:-(
Chyba w końcu się zmuszę i załatwię ją sobie w swoim banku........
A może w Polsce gdzieś sprzedają takie wzopry?

Beata (Poznań-pobliże Malty)

1. Data: 2002-05-18 06:25:05

Temat: Re: haftowanie metodą "long stitch"
Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy mogłabyś wrzucić na serwerek choćby jedno zdjęcie gotowej pracy? Bo
nie bardzo wiem czy dobrze myślę. Coś takiego było a Annie 3/2000 (wiem z
zapowiedzi w Annie 2/2000). Tylko gdzieś mi tę Annę wcięło. chyba komuś
musiałam pożyczyczyć.
Pozdrwawiam Ela0626 (Warszawa)

1. Data: 2002-05-18 21:26:36

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 May 2002 10:03:23 +0000 (UTC), "Beata Kończal"
<b...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

Witaj

>Dziewczyny, czy zetknęłyście się z tym rodzajem haftu?

Kiedys dostalam w prezencie z kanady - slicznie kiczowate papugi. Ale
mocno mi sie spodobaly :-)) i mam je jako dzielo.

> Efekt jest niesamowity. Mam dwa
>takie obrazki i chciałabym móc zrobić ich więcej, ale nigdzie w Polsce nie
>zetknęłam się z wzorami.

No wlasnie - efekt niesamowity.
Technika swietna i baaaaardzo szybko sie nia wyszywa :-))) a ja jestem
malo cierpliwa :-)
Poniewaz w Polsce tez sie z tym nie zetknelam, a koniecznie chcialam
ta technika wyszywac to..utrudnilam sobie.
Robie to "chalupniczym" sposobem. mam nawet jakis obrazek wyszyty w
zeszlym roku.
Kupuje wzor na kanwie z kolorowym nadrukiem. Wazne jest tylko aby
plaszczyzny byly dosyc duze i nie ogromna liczba kolorow.
Do tego welna Anchor i wyszywam zamiast krzyzykow
Jeden taki obrazek dalam mamie w prezencie- bo koniecznie chciala
miec.
Wprawdze moje talenty plastyczne nie pozwalaj mi zmodyfikowac dobrze
takiego wzorku, ale mysle ze osoba obdarzona lepszym (niz ja moglabym
pomarzyc) smakiem plastycznym da sobie rade z tym bez problemow.

>W zachodnich sklepach widziałam ofery, ale kłania się brak karty i niemożność
>płacenia:-(

Jeszcze kiedys myslalam o kalkowaniu z malowanek dzieciecych wzorkow i
wyszywaniu ich ta wlasnie technika.
Ale naprawde calkiem dobrze sie spisuja zadrukowane kanwy + welna do
tego.

Pozdrawiam
Maciachowa

--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2002-05-20 07:57:46

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z opisu wychodzi mi, że to coś podobnego do haftu florenckiego.
Mam kilka wzorów, ale dosłownie kilka.
A Annę 2/2000 mam i mogę zeskanować, ale to potrwa kilka dni.
Jeśli możesz, to wrzuć do Mongi na serwerek coś zrobionego tą techniką,
żebyśmy się zorientowały, czy dobrze rozpoznałyśmy.
Gocha

Użytkownik "Beata Kończal" <b...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ac2khb$grv$1@news.gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2002-05-20 08:32:58

Temat: Odp: haftowanie metodą "long stitch"
Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gocha <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a...@n...przemo.priv.pl...
> [...]
> Jeśli możesz, to wrzuć do Mongi na serwerek coś zrobionego tą techniką,
> żebyśmy się zorientowały, czy dobrze rozpoznałyśmy.

Annę 2/2000 to ja też mam. Tam nie ma tego wzoru. Zobacz zapowiedzi na numer
3/2000.
Tam miał bć ten wzór ( jakieś domki). Jeśli to to, o czym myślę.
Pozdrawiam Ela0626(Warszawa)

1. Data: 2002-05-21 08:35:11

Od: "Madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Annę 2/2000 mam i mogę zeskanować, ale to potrwa kilka dni.
> Jeśli możesz, to wrzuć do Mongi na serwerek coś zrobionego tą techniką,
> żebyśmy się zorientowały, czy dobrze rozpoznałyśmy.

Gosiu a czy w tej Annie 2/2000 to są kaktusy albo drzewka bonsai albo takie
ładne damy?? Bo jeżeli tak to ja już je prawie zeskanowałam więc nie musisz
się męczyć :) Ja nie wiem które to numery bo nie mam ich tutaj (są u mojego
kolegi, który ma skaner). Ale jak coś to napiszę wieczorkiem.

******* Magda *******
(Białystok)
GG 1582381
m...@p...onet.pl

1. Data: 2002-05-21 08:38:19

Od: "Madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mojego
> kolegi, który ma skaner). Ale jak coś to napiszę wieczorkiem.

no tak nie przeczytałam od nowa całego wątku (czytałam go na raty i już nie
pamiętałam o co chodzi) i się wymądrzam. To ja tego nie mam o co chodzi Eli
ale to co zeskanowałam wrzucę niebawem na serwerek. Przepraszam za
zamieszanie :)))

******* Magda *******
(Białystok)
GG 1582381
m...@p...onet.pl

1. Data: 2002-05-21 09:03:59

Temat: Re: haftowanie metodą
Od: "Beata Kończal" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ela0626 <e...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> nie bardzo wiem czy dobrze myślę. Coś takiego było a Annie 3/2000 (wiem z
> zapowiedzi w Annie 2/2000). Tylko gdzieś mi tę Annę wcięło. chyba komuś

Zajrzyjcie na stronkę:
http://www.needlecraft.co.nz/e/files/longst.html

Tam są przykłady takiego haftu.

Beata

1. Data: 2002-05-21 09:25:33

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie bardzo wiem czy dobrze myślę. Coś takiego było a Annie 3/2000 (wiem z
> zapowiedzi w Annie 2/2000). Tylko gdzieś mi tę Annę wcięło. chyba komuś

Sprawdzę w domu, ale wydaje mi się, że w zeszłym roku była ta technika opisana
w Annie, tam były obrazki do dziecinnego pokoju, pamiętam np. owieczkę. Byl
dokładny opis techniki, która wydawala sie latwa i przyjemna
Macia

1. Data: 2002-05-22 06:11:17

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w Annie, tam były obrazki do dziecinnego pokoju, pamiętam np. owieczkę. Byl
> dokładny opis techniki, która wydawala sie latwa i przyjemna

Sprawdzilam, opis i dwa obrazki - owieczka i korwa dla dzieci byly w Annie z
lutego 2001, pod tytulem Zwierzatka domowe. Natomiast w Annie z grudnia 2001 w
dziale chyba portret projektantki jest o kobiecie, która wyszywa ta technika i
jest tam rowniez jeden projektwraz ze schematem.
Niestety nie mam skanera, dlatego nie mogę wrzucic na serwer, zebyscie
obejrzaly, ale moze ktos inny to zrobi
Macia

3 wzory
Rozszerzenie dst
moja skleroza w kwesti realizacji obietnicy
załączniki
test