Re: hedera, korzenie

From: Mateusz Viste <m...@w...tell>
Subject: Re: hedera, korzenie
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: 21 Aug 2018 12:28:04 GMT

On Tue, 21 Aug 2018 04:13:58 -0700, Kris wrote:
> Byłem w tym domu w mieszkaniu na parterze i przy okazji klatką schodową
> wyżej wlazłem- śladów wilgoci/grzyba nie widać. Osoby u z parteru u
> których byłem tez żadnych negatywnych opinia o tej elewacji nie
> wypowiadały.

No tak, ale ktoś mógłby powiedzieć że to anegdotyczny dowód... bo równie
dobrze mogłoby być tak samo bez tej roślinności, albo może budynek
wyjątkowo dobrze przewiewny, albo wręcz okazałoby się że bez bluszczu
mury nagle wilgotne. Na jednostkowym przykładzie pt. "wszystko gra" nie
sposób wyciągnąć jakichkolwiek wniosków. Trzeba by taki sam budynek
postawić, w tej samej technologii, w tym samym miejscu, i na przestrzeni
10 lat porównać. Albo oprzeć się na większej próbce statystycznej. Lub
zaufać jakimś badaniom w temacie, ale nie wiem czy jakiekolwiek mądre
głowy tego typu badania wykonały/wyliczyły.

Mateusz