Re: hipoteza Darwina

From: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.soc.religia,pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
Subject: Re: hipoteza Darwina
Date: Thu, 30 Jan 2020 00:57:24 +0100
<4...@g...com>
<5...@g...com>
<c...@g...com>
<0...@g...com>
<r0n67t$6fb$1@gioia.aioe.org> <5e2f2494$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<r0n9d2$n9k$1@gioia.aioe.org>
<5e2f2bca$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>

Am 27.01.20 um 20:21 schrieb Jacek Maciejewski:

> Toś sobie pogadał :) Doświadczenie mnie uczy że z wierzącym nie ma
> rozmowy. Ślepota na argumenty, logika z księżyca. Można się conajwyżej
> ponabijać :)

Przypadkowo zainteresowal mnie ten watek z paru powodow. Przed laty
bylem na kilku wyspach archipelagu Galapagos i zasmiewalismy sie z
roznych obalaczy teorii Darwina. Przeczytalem pozniej pare opracowan na
temat ewaolucji. Ale to nie moja specjalnosc, tak jak astronomia,
geografia czy kosmonautyka.
Jednak cos znam sie na filozofii oraz teologii, wiec jakos nie moge
zrozumiec logiki osob twierdzacych, ze tzw. stworca lub bog stworzyl
swiat, zycie, czlowieka, przyrode, interweniowal w dzieje, reaguje na
modlitwy, karze zle postepowanie i w ogole uczestniczy w dziejach. Z
innej strony mialby byc istota absolutna, wszechwiedzaca i niezmienna.
Ale skoro uczestniczy w dziejach, reaguje, zmienia cos, karze, nagradza
to nie jest niezmienny i absolutny.
Cos sie w tym nie zgadza!

Btw. "Uczestniczenie w dziejach" jest opisane w tych legendach
biblijnych i rozmaitych cudownych wydarzeniach. Cud to jest boska
interwencja w swiat, przyrode, wszechswiat.
--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of
a comparison involving a security service, (fake) refugees, or calling
the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Putin's
accomplice, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)