homeopatia jednocześnie z med. tradycyjną?

51. Data: 2006-09-06 13:30:56

Temat: Re: homeopatia jednocześnie z med. tradycyjną? - homeopatyczna benzyna :)
Od: "Gal Anonim" <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> ty nazywasz to fenomenem, aby odejsc od skompromitowenej "pamieci wody"
> ladnie mowiac, ze ten fenomen nie jest wyjasniony,
> ale tu chodzi o nic wiecej jak o "pamiec wody" - pojmowana tak jak to ten
> pseudofizyk pojmowal albo inaczej !!!!

Podkreśliłem wyraźnie, że słowo "fenomen" było cytatem. Ja nie wiem, jak to
działa. Dopuszczam również możliwość, że to nie działa. Jednak dopuszczam
również, że to może jakoś działać. Nie wiem jak - być może wyjaśnienie jest
proste, ale go nie widzimy, być może jest na tyle skomplikowane, że jeszcze do
niego nie dorośliśmy. Po prostu NIE WIEM. Ale w ten sam sposób NIE WIEM (nie
wiemy) wielu innych rzeczy, które mimo to (jakby na złość) działają.
Gdyby przyjąć, że wszystko co jakoś działa już zrozumieliśmy - to trzeba byłoby
zamknąć wszystkie placówki badawcze. W końcu - co oni tam badają? Badają to co
wiemy, czy to czego jeszcze nie wiemy?

> w kazdym razie twierdzisz, ze woda w ktorej kiedys cos rozpuszczono (choc
> juz teraz tego czegos w niej nie ma)
> jest pod jakimis wzgledami inna niz ta w ktorej tego czegos kiedy nie
> rozpuszczono !!!! zgadza sie ??

No więc nie zgadza się!!! Ja tego nie twierdzę. Czy potrafisz odróżnić moje
stwierdzenia od cytowanych badań?

> a wiec jelsi tak twierdzisz to wybacz --- to jest dalej cos co sie zwie
> "pamiec wody" i chcbyc nazwal to fenomenem to to dalej beedzie zjawisko
> fizyczne, ktore po prostu nie wystepuje !!!!!!!!

Nie masz racji (pomijam fakt, że odnosisz to do mnie, a powinieneś do autorów
cytowanego badania). Stan wiedzy jest taki, jaki jest. Nie ma żadnych
przesłanek do twierdzenia, że jakieś zjawisko nie występuje. Pewne jest to, co
udowodnimy, że istnieje. Cała reszta jest po prostu niewiadomą. Jeśli czegoś
nie wiemy - to jedyne co jest pewne - to to, że nie wiemy, a nie że nie
istnieje.
Do momentu odkrycia nadprzewodnictwa twierdzenie, że oporność elektryczna może
być zerowa było bzdurą. Na dzień dzisiejszy przyjmuje się, że przekroczenie
prędkości światła jest niemożliowe. Tak wynika z teorii. Myślisz, że w związku
z tym nie są prowadzone badania nad tym tematem?

Gal

52. Data: 2006-09-06 13:53:57

Od: "Gal Anonim" <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Wybacz, ale to ty nie za bardzo potrafisz dyskutować merytorycznie.
> Proponujesz leczenie niesprawdzonymi preparatami.

A gdzie ja proponuję takie leczenie? Fakt - podałem trzy linki do poradników,
ale na wyraźne Twoje życzenie.
Poradniki nie są mojego autorstwa. Wielokrotnie podkreślałem, że nie jest moim
celem przekonywanie kogokolwiek do homeopatii. Każdy ma prawo leczyć się jak
chce. I ja to szanuję. Ale każdy ma też prawo do rzetelnej i prawdziwej
informacji. Stąd sprostowałem podaną na forum informację, że w lekach
homeopatycznych nie ma nic, więc są bezpieczne i można je tak sobie łykać. Cała
reszta - to Wasza (sceptyków) próba ciągnięcia mnie za język. Chciałeś
informacji o założeniach Hahnemann - to Ci je podałem. I tyle.

> Obawiam się, że nie da
> się ich już sprawdzić, bo nikt nie podejmie się odpowiedzialności (a
> żadna komisja etyczna nie dopuści do takiego eksperymentu) za czyjeś
> zdrowie i życie, aby udowodnić skuteczność homeopatii w astmie, pochp,
> bakteryjnej chorobie płuc, czy układu moczowego.

Mylisz się, bo takie badania są. Nie wiem czy akurat w tych schorzeniach, które
wymieniasz, ale jest bardzo wiele badań potwierdzających działanie homeopatii.
A czy Ty je uznasz, czy nie - to Twoja sprawa. Mnie nic do tego i jak pisałem -
nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać.

> Najsłabszym punktem homeopatii jest twierdzenie o pamięci wody. Bo to
> się po prostu kupy nie trzyma - skąd woda ma wiedzieć, co ma pamiętać?

Dokładnie - ktoś zrobił oszustwo - to fakt. To nie zamyka jednak moim zdaniem
drogi do dalszych badań.

> Mówisz o rozcieńczeniu D24, że to jeszcze nie woda. W takim razie w
> kranie też masz "niewodę".

Przekręcasz. Napisałem, że D24 jest stężeniem granicznym. Jednocześnie
pokazałem, że są używane leki w potencjach np.: D1, D5, D6, itp. D6 - to grubo
poniżej granicy. W poradnikach, do których linki podałem autor wyraźnie
napisał, że zaleca potencje do D12, więc proponuję tymczasem odłożyć
sprawę "pamięci" wody, bo w tym zakresie nie ma ona nic do rzeczy.
To, że sceptycy odwołują się do tego "fenomenu" świadczy chyba o tym, że nie
mają już innych argumentów.

> Jeśli podałem złe przykłady chorób, to sory, ale jeszcze nie miałem
> czasu zapoznać się z linkami, które podałeś.

W sumie - to nie jest aż tak bardzo ważne, które choroby. Spór jest raczej
fundamentalny - działa, czy nie. Jeśli działa na jakąkolwiek chorobę, to
wystarczy, żeby badać dalej.

Gal

53. Data: 2006-09-06 14:05:23

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gal Anonim napisał(a):

> W sumie - to nie jest aż tak bardzo ważne, które choroby. Spór jest raczej
> fundamentalny - działa, czy nie. Jeśli działa na jakąkolwiek chorobę, to
> wystarczy, żeby badać dalej.
Jak długo trzeba badać, aby stwierdzić, że nie działa?
Rozumiem, że nie podzielasz wszystkich poglądów i sądów związanych z
homeopatią, jednak przytaczasz jakieś teksty w obronie homeopatii.
Piszesz coś, o czym nie wiemy dlaczego działa. Problem w tym, że w
przypadku konwencjonalnej medycyny bardzo rzadko się zdarza, że nie
wiemy jak to działa i dlaczego. I mamy tu podstawy do racjonalnego
leczenia i co najważniejsze weryfikowalnego. Z chęcią posłuchał bym
procesu "lekarza" homeopaty o błąd w sztuce. Ale sąd miałby zagwozdkę.
Żadnych przekonujących badań.
Fajnie sie rozmawiało, ale jak dla mnie nie ma na razie co kontynuować
tej dyskusji, bo nie ma jak rozstrzygnąć tego sporu. Jedni wierzą, że
pomaga, inni nie. Doświadczeń, które zostały wielokrotnie potwierdzone
przez różne ośrodki badawcze nie ma, więc dowodu na skuteczność nie ma.
Taka jest moja na razie opinia. To w jakim mechanizmie działa to już
mniej istotne.

> Gal

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

54. Data: 2006-09-06 14:42:08

Od: "Gal Anonim" <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Jak długo trzeba badać, aby stwierdzić, że nie działa?

Trudne pytanie - nie wiem. Jak długo trzeba było badać przewodzenie prądu przez
przewodniki, aby stwierdzić, że nadprzewodzenie nie istnieje?

> Rozumiem, że nie podzielasz wszystkich poglądów i sądów związanych z
> homeopatią, jednak przytaczasz jakieś teksty w obronie homeopatii.

Po pierwsze - zbiłem tezę, że w lekach homeopatycznych niczego nie ma, więc są
bezpieczne. Pokazałem, że niezależnie od "pamięci wody", leki powszechnie
sprzedawane w aptekach - to kompleksy o niskich potencjach.
Skoro tak - to po drugie - mają one substancję czynną (przynajmniej część z
nich) i mogą oddziaływać na organizm.
Skoro tak - to po trzecie - powinny być badania to potwierdzające. I takie
badania przytoczyłem.
Cała reszta jest gdybaniem.

(...)
> Żadnych przekonujących badań.
Dlaczego tak piszesz. Co masz przeciwko rzetelności tych badań, do których
linki Ci podałem? Wejdź do jakiejkolwiek bazy artykułów medycznych i
wpisz "homeopathy". Na jakiej podstawie piszesz "żadnych", skoro nie siedzisz w
temacie?

> Fajnie sie rozmawiało, ale jak dla mnie nie ma na razie co kontynuować
> tej dyskusji, bo nie ma jak rozstrzygnąć tego sporu.

No właśnie - już na początku nie bardzo miałem chęć do przeciągania tej
dyskusji. Jeśli ktoś ma na tacy podany artykuł, w którym czarno na białym jest
napisane, że homeopatia działa i jednocześnie pisze "żadnych przekonujących
badań", to fakt - dalsza dyskusja nie ma sensu.

> Doświadczeń, które zostały wielokrotnie potwierdzone
> przez różne ośrodki badawcze nie ma, więc dowodu na skuteczność nie ma.

Odwrócę Twoje pytanie z początku listu. Ile badań trzeba przeprowadzić, żeby
dowieść, że działa?

Gal

55. Data: 2006-09-06 16:10:38

Od: "tom" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> związku
> z tym nie są prowadzone badania nad tym tematem?

stara spiewka typu, "jestes ciemny jak ci z sredniowiecza" bo nie wierzysz
w nasza "nauke",
albo, kiedys tez temu uczonemu pokazywali, ze jest glupi a on cos tam odkryl
waznego,

tyle, ze te argumenty moze podnosic teraz kazdy - wiec one sa dla mnie nic
nie warte,
moze ten argumentdac bioenergoterapeuta twierdza, ze to co robi dziala, choc
nie wie
jak, ale "zapewne nauka to kiedys wyjasni" bla,bla ...

"pamiec wody:" bo jak by nie bylo o tym jest mowa zostala juz dawno
zdyskredytowana,
o czym zreszta sam pisales,
a to co pisales to jest zekomym o efecie "pamieci wody" i mownie , ze nie
jest o tym,
jest kretactwem,

a to napisalem popijajac wode Zywiec gdzie choc pisza, ze jest krystalicznie
czysta,
to ja jednak wyczuwam w niej smak trawy, gleby i kamieni ;)

Tomek

56. Data: 2006-09-06 16:18:58

Od: "tom" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trudne pytanie - nie wiem. Jak długo trzeba było badać przewodzenie prądu
> przez
> przewodniki, aby stwierdzić, że nadprzewodzenie nie istnieje?

zla logika !!!!
tlumaczac ciebie:
"Jak długo trzeba było badać zwykle lekarstwa, aby stwierdzić, że homeopatia
nie dziala?"
a nie o to chodzilo Pawlowi

Tomek

57. Data: 2006-09-06 16:29:44

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gal Anonim napisał(a):

> [...]
> wpisz "homeopathy". Na jakiej podstawie piszesz "żadnych", skoro nie siedzisz w
Pisałem - jeszcze nie miałem czasu zapoznać się z *tymi* linkami.

> [...]
> badań", to fakt - dalsza dyskusja nie ma sensu.

> Odwrócę Twoje pytanie z początku listu. Ile badań trzeba przeprowadzić, żeby
Wystarczy naprawdę niewiele, bo dużo łatwiej udowodnić, że coś
jest/działa, niż sytuację odwrotną, bo trzeba rozpatrzyć wszystkie
pozostałe możliwości. Jest to dosyć znany paradoks.

> Gal

Pozdrawiam
Paweł W.

58. Data: 2006-09-06 16:34:18

Od: "Gal Anonim" <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o czym zreszta sam pisales,
> a to co pisales to jest zekomym o efecie "pamieci wody" i mownie , ze nie

Daj spokój - uczepiłeś się tej "pamięci wody", jak tonący brzytwy. To, że ktoś
coś napisał i okazało się, że to był fałsz nie jest żadnym dowodem w
którąkolwiek stronę.
Po prostu - zrobił oszustwo i to się "nie liczy" (a facet powinien być
ukarany). Inni badają sprawę nadal i choć nie znajdują rozwiązania widzą, że
coś jest nie tak.

Ponadto - jak już to sobie wyjaśniliśmy i mam nadzieję, że to zrozumiałeś -
rozważania nad tym efektem mają jakikolwiek sens przy potencjach wysokich.
Tymczasem powinieneś już wiedzieć, że popularne leki homeopatyczne są grubo
poniżej owej granicy i nie potrzebują żadnego tłumaczenia związanego
z "pamięcią wody".
Ty oczywiscie nie chcesz tego zauważyć, bo po co. Dla Ciebie nadal D1 - to
czysta woda.
Kończmy - szkoda czasu.

Gal

59. Data: 2006-09-06 16:42:01

Od: "Gal Anonim" <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tlumaczac ciebie:
> "Jak długo trzeba było badać zwykle lekarstwa, aby stwierdzić, że homeopatia

No oczywiście, że zła. Dobrze zauważyłeś. Pytanie Pawła było źle postawione,
stąd celowo taka "zła" odpowiedź. Nie da się zbadać (tzn. jest to trudne), że
coś nie działa, o czym zresztą przed chwilą sam Paweł napisał w innym liście.

Gal

60. Data: 2006-09-06 19:50:06

Temat: Re: homeopatia jednocześnie z med. tradycyjną?
Od: ulapod <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

umywalka_pentagonalna wrote:
> Czy można stosować kurację homeopatyczną jednocześnie z leczeniem
> tradycyjnym czy "albo albo"?

Homeopatia nie działa, jest to udowodnione naukowo.

bialko w moczu
A może ryby widzą jak rentgen, lub USG?
Szpital specjalizujący się w korekcji zeza w woj. Mazowieckim i Lublinie?
Cisnienie
Dziwny poziom cholesterolu ?