Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "vonBraun" <i...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: homoseksualizm ? (długie i o małpach) errata
Date: 9 Sep 2004 00:24:53 +0200
Organization: Onet.pl SA
Lines: 61
Message-ID: <4...@n...onet.pl>
References: <chnqhd$7ch$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1094682293 26552 213.180.130.18 (8 Sep 2004 22:24:53
GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 8 Sep 2004 22:24:53 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 62.111.186.51, 192.168.243.49
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; .NET CLR 1.1.4322)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:286971
Ukryj nagłówki
> vonBraun; <4...@n...onet.pl> :
>
> > > "odświeżających" i rozszerzających. Jeżeli już chcesz porównywać, to weź
> > > 8 [???] latka i wpakuj go na 10 lat do klatki - a później sprawdź, czy
> > > nie utracił "zdolności mowy".
> > >
> > > Flyer - nie jestem specjalistą
> > A czemu nie miałbym poczekać aż zakończy się
> > intensywny okres rozwoju mowy i wpakować dopiero wtedy?
> > U 8 latka powinno się udać to co piszesz.
>
> Dobrze - inaczej - weź imigranta z Polski i sprawdź po 10 latach w
> Hameryce jak u niego z pamięcią fonemów charakterystycznych dla naszego
> języka - nawet nie używania języka polskiego.
> Mam po prostu wrażenie, że nie dostrzegasz
Ja nie dostrzegam jakby co, ale poniżej wyjaśnienie co dostrzegam
a co nie i jak to rozumiem.
> [dostrzegają badacze] np.
> funkcji subwokalizacji, czyli de facto ciągłego ćwiczenia podstawowego
> [???] ze składników mowy. A u 8 latka raczej uda się "zniszczyć" mu
> funckję [;)] mowy - to jak ciągła ucieczka przed "uogólnieniem" - mały
> zasób słów to szybszy proces "degradacji".
Sekwencja była taka:
Puciek odwołał się do wtórnego ANALFABETYZMU
na co odpisałem, że nie znam przypadków równie
głębokich następstw dla mowy.
Co masz na myśli pisząc 'pamięć fonemów charakterystycznych...'
to nie zgadnę, ale zgadzam się, że jakieś aspekty
języka w którym są 'native' im umkną.
W dalszej rozmowie z Puckiem zamierzam się
jeszcze poupierac że np. czytanie/pismo jest bardziej
podatne.
Ale: Widziałem ludzi, którzy w przebiegu
choroby mózgu powracali jakby do języka w którym
wyrośli - na tzw. ziemiach odzyskanych
niekiedy zakamuflowani Niemcy których
nie udało się 'wypędzić' ujawniali swoją
przynależność narodową gdy leżeli już na neurologii;-)
Co do 8 latka, chcę zasygnalizować,
że im krócej kształcisz mowę
tym łatwiej powinna się ona pogorszyć
wskutek dowolnych zakłóceń. Stąd odesłałem cię
do osoby po okresie dojrzewania.
Poza tym łatwiej u dziecka o nałożenie
się czynnika traumatycznego (zamknięcie),
czyli emocjonalnego na mowę.
Dzieci reagują jakby 'całościowo'.
(w to pewnie uwierzysz jak cię znam;-)
pozdrawiam
vonBraun
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
|