i znowu kłopot z trawą

1. Data: 2002-02-06 23:35:50

Temat: i znowu kłopot z trawą
Od: "Merdes" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

na trawniku w niektórych miejscach zauważyłam białe
plamy, przypuszczam,że to jakieś grzybki
(nie są to tzw kręgi) które wytworzyły się pod grubą warstwą
długo zalegającego śniegu.
Zaczłam już grabićm : trochę listków ,gałęzi i mchu
a te białe plamy jak gdyby rozczesywałam
i teraz nie wiem czy robię to dobrze?
czy najpierw czymś posypać - ale nie wiem czym ,
czy dalej grabić, może z grupowiczów ktoś coś poradzi

maga
PS.
przy usuwaniu zeschniętych liści z piennej róży zauważyłam
już pąki, czy to nie za wcześnie ?

2. Data: 2002-02-07 23:36:34

Temat: Re: i znowu kłopot z trawą
Od: "Marcin K." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Merdes" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> witam
>
> na trawniku w niektórych miejscach zauważyłam białe
> plamy, przypuszczam,że to jakieś grzybki
> (nie są to tzw kręgi) które wytworzyły się pod grubą warstwą
(...)

Witam
Najpewniej bedzie poprostu wyciac te miejsca (cala darn) jesli oczywiscie sa
to niewielkie kawalki i dosadzic w miejsce dziury darn, przeniesiona z
jakiegos mmniej widocznego miejsca.

Jesli jest to choroba grzybowa, to poprzez takie rozczesywnie mozna ja
przenies na zdrowa trawe rosnaca w poblizu.

pozdrawiam
Marcin K.

3. Data: 2002-02-08 14:59:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin K." <d...@i...pl> wrote in message news:a3v4f9$4s0$3@news.tpi.pl...

> [...]
>
> Jesli jest to choroba grzybowa, to poprzez takie rozczesywnie mozna ja
> przenies na zdrowa trawe rosnaca w poblizu.

Najpierw trzeba zidentyfikowac. Jesli nie jest to nic specjalnie szkodliwego
czy roznoszacego sie, nie warto nic wycinac. Kiedys pojawil mi sie na trawie
czarny nalot. Wyczytalem, ze to nic takiego i okazalo sie, ze faktycznie -
przeszlo bez zadnych szkod.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-02-08 16:35:04

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> maga
> PS.
> przy usuwaniu zeschniętych liści z piennej róży zauważyłam

Czy trawnik wygląda jakby był na nim szron
Jeżeli tak to może to być pleśń pośniegowa - faktycznie choroba grzybowa
wydaje się że wygrabianie starych liści i zdzbeł skoszonej trawy to dobra
metoda - im więcej powietrza w trawniku tym miejsze są szanse grzyba - kiedy
się zrobi cieplej możesz zrobić piaskowanie i napowietrzanie, potem zacząć
nawożenie.

5. Data: 2002-02-09 10:20:19

Od: "Merdes" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
i dziękuję za rady.
Po zastanowieniu to, to co mam na trawniku faktycznie
może byż pleśnią po śniegową.
Pod konie listopada w ub r,wyjątkowow dobrze wyczesałam trawnik z liści.
Teraz przy grabieniu są listki, które nie zdążyły
spaść ,wydmuchane przez wiatr z kątów, no i gałązki
z grusz,topoli oraz mech,
Czego nie zdążyłam zrobić - to skocić trawę (ostatnie było
pod koniec pażdziernika)
Złodzieje ukradli mi lekką, metalową NRD-owską kosiarkę
a nową plastykową i cieżką firmy BRILL Hatrick 36
kupiłam na początku grudnia i zaczęłam się do niej przyzwy-
czajać.
I teraz jeszcze jedno pytanko ? czy trawnik, posypać piaskiem i ew. azofoską
przed wałowaniem i użyciem aeratora ( czy to
to samo co wertykulator), czy po tym,bo ziemia jeszcze mi
nie napuchła (jak ja to nazywam).
uf () :)
-czy mogę w tym miejscu odpowiadać, na co kliknąc,ulatuje,
przepraszam.

z pozdrowieniami maga
<4...@n...onet.pl>...

przygotowanie podloza na trawnik