igła do frywolitek

1. Data: 2004-06-22 09:40:25

Temat: igła do frywolitek
Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo stary był ten temat, ale jestem tu bardzo nowa i skoro kazali najpierw
szukać w archiwum, to szukałam. I tak jeszcze nie wszystko przeczytałam. Bardzo
chcę nauczyć się robić frywolitki. Oglądałam wczoraj w moim pasmanteryjnym igły
do frywolitek. Były tak cieniutkie, najbrubsza nie miała nawet 1 mm i krótkie 7
cm, że trochę mnie to niepokoi po tym co tu przeczytałam. Poza tym były
potwornie drogie - 32 zł. Czy te rzeczy są naprawde tak "cenne"? Firma chyba
INOX.

2. Data: 2004-06-22 10:04:23

Temat: Re: igła do frywolitek
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnes wrote:

> [...]
> do frywolitek. Były tak cieniutkie, najbrubsza nie miała nawet 1 mm i krótkie 7

Wszystko się zgadza. Mają mniej więcej tyle długości i więcej nie
potrzeba. Grubości są różne- im cieńsza, tym delikatniejsze koronki.

że trochę mnie to niepokoi po tym co tu przeczytałam. Poza tym były
> potwornie drogie - 32 zł. Czy te rzeczy są naprawde tak "cenne"? Firma chyba
> INOX.

Mniej więcej tyle kosztują- czasem trochę mniej, ale bywa i więcej :( .
Są drogie chyba dlatego, że muszą być z odpowiedniego stopu- muszą dać
się wyginać. Zauważ, że są też takie długie igły (ale ostre) do szycia
np. materaców czy maskotek- i są dość sztywne. Igła do frywolitek jest
giętka i nie złamie się przy byle okazji.
Co do mnie- preferuję czółenka- i tylko na poczatku wydawało mi się, że
igłą jest łatwiej ;) Poza tym na czółenkach frywolitki wychodzą
ściślejsze i jakoś bardziej mi się podobają.

pozdrawiam
Julita
--
www.szpilka.netnafta.pl
http://www.galeria.szpilka.prv.pl/

3. Data: 2004-06-22 10:48:15

Od: "dorota" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Igły do frywolitek są rzeczywiście dosyć drogie.Nie są one jednak firmy
Inox.Jest jeden /o ile wiem/producent ich na Europę.Dystrybucją zajmuje się
firma Coats.
Jeśli chodzi o robotę igłą to jest według mnie łatwiejsza niż
na frywolitkach.I teraz taka rada: jeśli chcesz sie nauczyc na igle
to będzie Ci się potem trudniej nauczyć na frywolitkach /coś o tym
wiem/ i odwrotnie,jeśli nauczysz się robic na frywolitkach trudniej będzie
robić na igle.
W sklepie w krórym widziałaś igły powinni mieć instrukcję tej techniki.
Myślę, że powinni dać Ci ją pooglądać.
Pozdrowienia:)
dorota

4. Data: 2004-06-22 11:03:18

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Pytałam nawet o instrukcję obsługi do frywolitek... Nic! Ani do igły, ani do
czułenka. Mam nadzieję, że nauczę się z internetu, ale gdyby była jakaś
frywolitka w Lublinie, która mogłaby mi to pokazać naocznie i praktycznie, to
byłoby idealnie. Idę jeszcze dziś do jednego sklepu. Koleżanka mówi, że tam
jest taniej. Musze to sprawdzić.

5. Data: 2004-06-22 12:19:37

Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl wrote:
> [...]
> byłoby idealnie. Idę jeszcze dziś do jednego sklepu. Koleżanka mówi, że tam

Tu masz animowany kurs:-))
http://www.gagechek.com/slb/demo/demo.html
http://www.gagechek.com/slb/

powodzenia
Grazyna

6. Data: 2004-06-22 13:58:51

Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jejku... Jakie to śliczne... Dzięki!

7. Data: 2004-06-22 18:34:47

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Wyslalam Ci instrukcje robienia na igle frywolitkowej, z ktorej ja sie uczylam.
Mam nadzieje, ze Ci sie przyda:)
dorota

8. Data: 2004-06-23 07:13:48

Temat: spróbuj czółenkami
Od: "koko szanel :)" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja sie sama nauczyłam w tym miesiącu :) zrobiłam już osiem gwiazdek na
choinkę, każda inna, śliczne!!!!

Czółenka są tańsze, kosztują parę złotych.

Jeżeli chcesz sie sama nauczyć, to musisz baaaardzo dokładnie czytać opis i
obejrzec rysunki i przygotować się na porażki na początku (i potem też). Ja
załapałam dopiero po wielu próbach, chodzi o tę nitkę, którą sie potem ściąga
kółeczka. Szczerze mówiąc, dopiero kurs po niemiecku podkreślił najważniejsze
momenty i zrozumiałam!
Śliczności wychodzą, zaraziłam się totalnie i nic innego nie robię :))
Jak chcesz wskazówek, to krzycz :)

Powodzenia, Koko

9. Data: 2004-06-23 09:10:17

Od: "zevi" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poza tym były
> potwornie drogie - 32 zł. Czy te rzeczy są naprawde tak "cenne"? Firma chyba
> INOX.

Witam.
Mnie oststnio udalo sie kupic komplet igiel (taki w listku, z Indianinem na
okladce), wsrod ktorych znajduje sie igla o dlugosci 7,5 cm, gruba ok. 1 mm, z
tepym koncem. Komplet kosztowal 6,50. Frywolitki ta igla probowalam robic... i
jako tako wychodzily (pewnie byloby lepiej, gdybym sie porzadnie przygotowala,
ale na razie za duzo szydelka, drutow i makramy mam w stanie niedokonczonym).
Moze na poczatek poszukaj czegos takiego?
Powodzenia
Ewelina(Lodz)

10. Data: 2004-06-23 16:28:51

Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za wszystkie informacje. Są dla mnie bardzo ważne. Mam
nadzieję, że nie będę zbyt odporna na wiedzę;-)))))

[druty] serwety
Wrocław spotkanie?
xxxx mam problem!!
xxx aniołki poszukuję