ikselówo nauczycielo

41. Data: 2015-08-14 08:09:14

Temat: Re: ikselówo nauczycielo
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cvxcrx0834fb$.kirbwbwhrdei.dlg@40tude.net...

> To nie wiem, dlaczego te daty padły w kontekscie Twoich zdjęć.

Ano- wrzuca coś i czeka na odzew. Jak rybak- może się coś złapie? :-)

--

Chiron

42. Data: 2015-08-14 09:10:19

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

Dnia Thu, 13 Aug 2015 23:01:00 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

.pl...

>Wędliniarski :-)

To może jest tam gdzieś napisane, że stosował wyrażenia algebraiczne - bo
wiesz bez nich z rachunku całkowego nici?

43. Data: 2015-08-14 18:02:59

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> To może jest tam gdzieś napisane, że stosował wyrażenia algebraiczne - bo
> wiesz bez nich z rachunku całkowego nici?

Nie masz o tym bladofiołkowego pojęcia, ghost. Jakbyś udawał, ze nie
widziałeś- poproszę, żeby Ci to pokazano:

http://edu.pjwstk.edu.pl/wyklady/am/scb/index68.html

masz tam właściwie pierwotną w stosunku do algebraicznej- geometryczną
interpretację całki. Całka (pisalismy o paraboli- choc nie tylko, ale dla
uproszczenia pozostańmy przy niej) to pole od x=a do x=b. Pole pod tą
krzywą- w przedziale a;b. Całkowanie polega na podziale tego pola odcinkami
równoległymi do OY. Powstanie nam n prostokątów (odcinki dotykają do
krzywej- zaczynając się na OX). Pole tych n prostokątów to przyblizone pole
pod krzywą. Jeśli n zdąża do nieskończoności, to pole to staje się równe (w
granicy) polu pod krzywą. To_jest_właśnie_całkowanie.
Fakt, Archimedes (jak jest w tej książce) nie znał pojęcia nieskończoności w
sensie alef zero. Nieszkodzi. Mówił (pisał) o bardzo wielkiej ilości
prostokątów- i określał granicę dla coraz większego n.

no ale to jeden jedyny przykład- w książce masz ich dużo więcej. Na swoim
nagrobku kazał coś wyryć- też do tego doszedł stosując całkowanie. Zachęcam
do nauki matematyki- a potem- kto wie- może dasz radę coś zrozumieć z tej
książki.
--

bardzo, bardzo, bardzo serdecznie cię pozdrawiam

Chiron

44. Data: 2015-08-14 20:09:04

Temat: Re: Re:ikselówo nauczycielo
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Aug 2015 06:53:09 +0200, Chiron napisał(a):

.pl...

> Nie ma zupełnie nic do powiedzenia. W miejsce argumentów stosuje wyłącznie
> inwektywy.

Jak to prostak :-)

--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

45. Data: 2015-08-14 20:10:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Aug 2015 08:00:56 +0200, Fragi napisał(a):

> To nie wiem, dlaczego te daty padły w kontekscie Twoich zdjęć.

Ja wiem :-)

46. Data: 2015-08-14 20:24:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Aug 2015 09:10:19 +0200, Ghost napisał(a):

> [...]
>
> To może jest tam gdzieś napisane, że stosował wyrażenia algebraiczne - bo
> wiesz bez nich z rachunku całkowego nici?

Dla durnia nici. Mądry sobie poradzi i bez nich.
Taki np Pitagoras jakoś bez żadnych (za przeproszeniem algebraicznych)
wyrażeń odkrył swoje twierdzenie jedynie przy pomocy kilku patyczków,
siedząc w kucki na plaży, w wieku zaledwie 7 lat. Wg ciebie ni dudu nie
powinien, bo wyrażać się algebraicznie ani on, ani generalnie nikt nie
umiał wtedy :-]

I co ja tam będę z ignorantem dyskutowała, który nie ma pojęcia o
wyobrażeniu, że całka oznaczona w największym uproszczeniu sprowadza się do
sumowania pól kolejnych prostokątów pod krzywą.
http://www.analizamatematyczna.enhost.pl/wykr/31.gif
I to jest sens tego, o czym tu mówimy z Chironem w odniesieniu do
Archimedesowego całkowania, osiołku.
A teraz marsz do ławki i nie podskakuj.

--
XL Ta, Która Oświeca Osiołki

47. Data: 2015-08-14 20:25:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Aug 2015 18:02:59 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> książki.
> --
>
> bardzo, bardzo, bardzo serdecznie cię pozdrawiam

O, masz, wlaśnie usiłowałam pustogłowiu oślemu wyjaśnić, o czym mówimy - Ty
robisz to zbyt dokładnie, on i tak nie pojmie, bo to osiołek jest :-)

48. Data: 2015-08-14 22:00:14

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

Dnia Fri, 14 Aug 2015 06:53:09 +0200, Chiron napisał(a):

.pl...

>Jak to prostak :-)

Skoro o prostocie mowa: to jak jest w tej pracy napisane, że całkował, czy
nie? Prosta odpowiedź: tak, tak, nie, nie - stać cię na nią?

49. Data: 2015-08-14 22:01:49

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

>O, masz, wlaśnie usiłowałam pustogłowiu oślemu wyjaśnić, o czym mówimy - Ty
>robisz to zbyt dokładnie, on i tak nie pojmie, bo to osiołek jest :-)

Odpowiesz: czy jest w powyższej pracy napisanie, że Archimedes całkował?

50. Data: 2015-08-14 22:05:39

Od: gazebo <g...@e...o> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.08.2015 o 20:09, Ikselka pisze:

.pl...

> Jak to prostak :-)

jestes piekna w swojej brzemiennosci

--
gazebo

Dlaczego tam nie bije na dekiel?
Przeniesienie
Wielkie spiskujące korporacje i Jezus królem Polski
Korea Północna
Od 100 lat mamy czas