ile mozna bezpiecznie wypic kawy (kofeiny)?

1. Data: 2006-09-23 09:22:24

Temat: ile mozna bezpiecznie wypic kawy (kofeiny)?
Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jak w temacie; ile mozna wypic kawy (kofeiny) zeby sobie nie
zaszkodzic? Domyslam, ze zalezy to od wielu czynnikow typu wiek, waga,
cisnienie krwi czy jakas indywidualna podatnosc na dzialanie kofeiny. Jesli
chodzi o mnie to jestem mlody (23 l), nie choruje na nadcisnienie ale waze
raczej nieduzo (60 kg).

Pytanie zadaje w zwiazku z "kampania wrzesniowa" czyli sesja poprawkowa ;)
Od razu mowie, ze sie wysypiam normalnie, jednak zawsze rano jestem troche
przymulony i zanim jestem w stanie sie skupic mija sporo czasu, a po kawie
jednak ten bezproduktywny czas sie skraca. Tak samo pozniej, jesli skupienie
mi przechodzi (oczywiscie robie przerwy) to jakas kawa czy specyfiki typu
red-bull, plusssz aktive pomagaja. Problem w tym ile takich "dopalaczy"
mozna pic bez obawy, ze mi zbytnio cisnienie podskoczy czy cos w tym stylu?

medevacs

2. Data: 2006-09-23 09:34:33

Temat: Re: ile mozna bezpiecznie wypic kawy (kofeiny)?
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medevacs" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "dopalaczy" mozna pic bez obawy, ze mi zbytnio cisnienie podskoczy czy cos

Ciśnienie zazwyczaj poskakuje po kawie. Ja piję kawę bardzo mocną "od
zawsze". 20 g kawy na kubek 300 ml. Jeżeli organizmowi jakiś produkt "nie
odpowiada", zazwyczaj daje znać o tym w różnoraki sposób. Zakładam
oczywiście tylko bardzo prawidłowe odżywianie, które nie ma nic wspólnego z
zaleceniami Instytutu Żywienia. Można nawet powiedzieć, że żywię się
dokładnie odwrotnie od sugerowanego... Organizm zawsze wtedy podpowiada, co
jest cacy, a co jest be...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2006-09-23 09:45:02

Od: "x" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ze kawa podnosi cisnienie to jest bajka. On przyspiesza tylko krazenie
poprzez zwiekszenie liczby tetna.

4. Data: 2006-09-23 09:53:39

Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaleceniami Instytutu Żywienia. Można nawet powiedzieć, że żywię się
> dokładnie odwrotnie od sugerowanego... Organizm zawsze wtedy podpowiada,

czyli jak po amfie czujesz sie zajedobrze to znaczy ze odpowiada to Twojemu
organizmowi, tak? ;)

5. Data: 2006-09-23 11:59:48

Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ze kawa podnosi cisnienie to jest bajka. On przyspiesza tylko krazenie
> poprzez zwiekszenie liczby tetna.

no dobra, nie wnikam, moze podniesienie cisnienia jest jakims efektem
szybszego tetna, a moze go w ogole nie ma. Wiadomo jednak, ze przesadzenie z
kofeina moze byc niebezpieczne, pytanie tylko ile trzeba wypic specyfikow
zawierajacych kofeine zeby zrobic sobie krzywde i jaka krzywde mozna sobie
zrobic?

medevacs

6. Data: 2006-09-23 12:50:37

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z kofeina moze byc niebezpieczne, pytanie tylko ile trzeba wypic
> specyfikow zawierajacych kofeine zeby zrobic sobie krzywde i jaka krzywde

Na tak postawione pytanie nikt Ci nie odpowie. To tak jakbyś pytał ile
możesz wypić alkoholu nie upijając się. Jest to sprawa niezwykle
indywidualna.
Może być też tak, że organizm przed nadmiarem kawy bedzie bronił się w tym
sensie, że czwarta czy ósma filiżanka kawy nie będzie smakować.
Pozdrawiam Jurek M.

7. Data: 2006-09-23 15:24:35

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):

> Ciśnienie zazwyczaj poskakuje po kawie. Ja piję kawę bardzo mocną "od
> zawsze". 20 g kawy na kubek 300 ml.

Kawę to się pije w filiżance lub szklance.

--
Kaja

8. Data: 2006-09-23 15:26:14

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomla napisał(a):

> czyli jak po amfie czujesz sie zajedobrze to znaczy ze odpowiada to Twojemu
> organizmowi, tak? ;)

No i dodaj tutaj jeszcze jajka i śmietanę.

--
Kaja

9. Data: 2006-09-23 15:40:52

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
j...@n...pl napisał(a):

> Ciśnienie zazwyczaj poskakuje po kawie. Ja piję kawę bardzo mocną "od
> zawsze". 20 g kawy na kubek 300 ml.

Kawę to się pije w filiżance lub szklance.>

Kaju, nie przesadzasz? No może ja się nie znam, powiem rodzinie, że Kaji się
nie podoba moje picie w kubku... Czy to jest może nie znany mi savoir
vivre...?...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

10. Data: 2006-09-23 15:47:22

Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora