ile mozna bezpiecznie wypic kawy (kofeiny)?

11. Data: 2006-09-23 16:55:49

Temat: Re: ile mozna bezpiecznie wypic kawy (kofeiny)?
Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

o super link, dzieki!

medevacs

12. Data: 2006-09-23 20:26:54

Od: "Andrzej" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciśnienie zazwyczaj poskakuje po kawie. Ja piję kawę bardzo mocną "od
> zawsze". 20 g kawy na kubek 300 ml.

Kawę to się pije w filiżance lub szklance.
--
Kaja

W szklance ?
Sorry ale od kilku lat juz nie widziałem aby tak ktoś pił, to stary typowo
polski zwyczaj z czasów komunistycznych. Oceniam że 85% kawy na świecie
wypija się z kubków pozostałe 15 z filiżanek lub nawet mniej bo to
bardziej oficjalnie. W niektórych krajach coś takiego jak szklanka nie
istnieje. Są większe i mniejsze naczynia szklane do napojów ale typowej
naszej polskiej szklanki powszechnie używanej kilkanaście lat temu w
barbarzyńskim sposobie picia z niej kawy się nie używa. W USA kraju
przodującym w ilości pitej kawy ( nie ma tu raczej zwyczaju picia herbaty)
widać wszystkich z wszelkiego rodzaju kubkami w reku z nieodłączną kawą.
Ja sam w samej pracy wypijam 3-4 kubki kawy. W zakładach pracy ( nie tylko
biurach ) kawa obok wody jest często dostępna dla wszystkich pracowników w
nieograniczonych ilościach. Prawie wszystkie samochody sa wyposażone w 2
podstawki na kubki a moim największym odkryciem w US było jej picie w
czasie prowadzenia samochodu z kubka trzymajacego ciepło z zamknięciem
pozwalając się zrelaksować przed pracą. Ale to inny świat inne obyczaje.

Odpowiadając na pytanie o ilość kawy to myślę że Polacy b. mało
statystycznie piją kawy i wypicie 2 kubków może nieprzyzwyczajonego
nadmiernie pobudzić, znam wielu którzy wypijają ponad 1l kawy jako
normalną dawke bez której nie potrafili by funkcjonować. Niektórzy piją
kawę bez ustanku cały czas musi być w kubku, i nie liczą jej.
Podejrzewam, że możesz pić ile potrzebujesz w danej chwili jesli
"wsłuchujesz" się w własne ciało. Ja zmuszony do picia dużej ilości płynów
ze względy na klimat, przeszedłem na urozmaicone napoje i poza tymi 3-4
kubkami piję zieloną i normalna herbatę + oczywiście czysta niegazowana
woda. Nie przesadzaj z środkami typu Red B. to one mogą być większym
zagrożeniem.

Spróbuj herbaty Yerba Mate doskonale pobudza a jej picie to cały rytuał i
zawiera wiele korzystnie działających substancji (wit., skł.min.) i
odrobinę inaczej działającą odmianę kofeiny ( na mnie działa pobudzająca
nie wywołując przy nadmiarze drżenia ) szczególnie polecam przy
intensywnej nauce. Szczegóły znajdziesz na google i jest już powszechnie u
nas dostępna.
Panax Ginseng ( żeń-szeń ) działa też pobudzająco i dodaje energii
jednoczesnie zwiększając ogólną odporność jak i na stres ale to już jako
dodatek i w tabletkach.

Pozdrowienia A.

13. Data: 2006-09-23 21:15:58

Od: "asid" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypija się z kubków pozostałe 15 z filiżanek lub nawet mniej bo to
> bardziej oficjalnie. W niektórych krajach coś takiego jak szklanka nie

To ja poproszę jeszcze o informację jak należy pić wodę...
hehehehe. Tak na poważnie: jestem przekonany, że jeśli ktos lubi
pić kawę ze szklanki, filiżanki, łupiny orzecha kokosowego czy
starego nocnika - to jest tylko jego wybór! Należy go uszanować a
nie bezsensownie krytykować. Bo ja też mógłbym pośmiać się z
picia kawy wogóle! Pierwotnie kawę tylko jedzono (pokruszoną i
zmieszaną z tłuszczem zwierzęcym). Dopiero dużo później arabowie
zaczęli ją parzyć...

14. Data: 2006-09-23 22:07:08

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medevacs" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> Pytanie jak w temacie; ile mozna wypic kawy (kofeiny) zeby sobie nie
> zaszkodzic? Domyslam, ze zalezy to od wielu czynnikow typu wiek, waga,
> cisnienie krwi czy jakas indywidualna podatnosc na dzialanie kofeiny.
> Jesli chodzi o mnie to jestem mlody (23 l), nie choruje na nadcisnienie
> ale waze raczej nieduzo (60 kg).

czytalam, ze pobudzajaco dzialaja 2 kawy, potem juz tylko pracujesz na
trzesiawke serducha.

15. Data: 2006-09-23 22:08:42

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <t...@u...pl> napisał w wiadomości

> W szklance ?
> Sorry ale od kilku lat juz nie widziałem aby tak ktoś pił, to stary typowo
> polski zwyczaj z czasów komunistycznych.

dokladnie - pamietam, jak w prl poprosilam na dworcu w bydgoszczy mala
czarna i podana mi ja w szkance, zalana woda tylko do polowy szklanki, wszak
miala byc mala:)

16. Data: 2006-09-23 23:23:18

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):
> Kaju, nie przesadzasz? No może ja się nie znam, powiem rodzinie, że Kaji się
> nie podoba moje picie w kubku... Czy to jest może nie znany mi savoir
> vivre...?...:)))

Jakoś nie pasuje kawa w kubku. Zresztą w szklance czy filiżance inaczej
smakuje.

--
Kaja

17. Data: 2006-09-23 23:28:07

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):

Odpowiedziałeś w sygnaturce, ledwo co przeczytać można było :-(
Jak pijesz w kubku to sobie pij. Twój indywidualny wybór.
Gościom też podajesz kawę w garach?

--
Kaja

18. Data: 2006-09-24 06:31:39

Od: "Andrzej" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odpowiedziałeś w sygnaturce, ledwo co przeczytać można było :-(
> Jak pijesz w kubku to sobie pij. Twój indywidualny wybór.
> Gościom też podajesz kawę w garach?

Nie, pijemy z poszanowaniem pewnych reguł w filiżankach, a i kawę parzę
wtedy inaczej bo z ekspresu codziennej też nie podam gościom. To te 15%
(może mniej) wypijanej kawy pije sie w ten sposób. Oczywiście, że można
pić ze wszystkiego i jeść w sposób jak kto lubi i nie będę próbował
zmieniać jego obyczajów. Zaznaczyłem tylko fakt, że picie kawy z szklanki
jest zwyczajem spotykanym tylko w niektórych kręgach w Polsce. Jeśli
chcesz pić kawę i się nią delektować w towarzystwie to chyba się nie
podasz jej w szklance a na codzień wszyscy pijąc ją jako zwyczajny napój
używają czegoś bardziej praktycznego niż szklanka. Kubek z kawą zawsze
stał na moim biurku odkąd istniały komputery a do wszystkiego powinniśmy
mieć wyczucie i twoja uwaga o garach była bardzo zabawna ciekawa postawa
naprawdę tak myślisz ? ;)))
Zapomniałem dodać, że sporo kawy pije się w plastikowych kubkach a
największa, najpopularniejsza sieć na świecie barów kawowych Starbucks
serwuje ją w kubkach wytwarzanych z papieru (specjalnie dla nich
wytwarzane). Kawa jest napojem uniwersalnym i spożywanym w różnych
okolicznościach, sytuacjach i miejscach a one decydują o sposobie jej
przyrządzenia czy podania.
Mój post miał być tylko ripostą na pouczenie zacytuje:

"Kawę to się pije w filiżance lub szklance."

Ale już mi emocje opadły i się tylko uśmiecham. Radzę pójść do
supermarketu wybrać dla siebie swój własny ulubiony kubek i zobaczysz jak
z niego smakuje kawa na codzień a po kilku tygodniach nie będziesz mogła
bez niego żyć tak go polubisz pod warunkiem, że naprawdę codziennie pijesz
kawę a nie tylko okazjonalnie. Niektóre kubki naprawde są piękne, potrafią
doskonale pasować do ręki i nie przypominają garów. Tak robi większość
ludzi i tego nie zmienisz.

Pozdrowienia dla wszystkich, szczególnie kawoszy A.

19. Data: 2006-09-24 07:02:57

Od: "Andrzej" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czytalam, ze pobudzajaco dzialaja 2 kawy, potem juz tylko pracujesz na
> trzesiawke serducha.

Kawa dział dość krótko (może raczej zawarta tam kofeina) więc wypita rano
nie sumuje się z tą po południu. Nie obawiał bym sie tak bardzo jeśli
pomiędzy nimi jest przynajmniej 2 godziny przerwy. Ja na wszelki wypadek
starałem się ograniczyć ale kawa nieraz staje się stylem życia i bez niej
ciężko funkcjonować w pewnych środowiskach. Po wielu latach ostrzegania
ludzi przed kawą jako używką zaczęło pojawić się szereg poważnych
publikacji o pozytywnym wpływie jej picia na nasz organizm ze względu na
inne zawarte w niej substancje i to w b.szerokim zakresie wpływu.
Jednak jej zbyt duże ilości powodują nerwowość, rozdrażnienie, problemy z
zaśnięciem niekiedy problemy żołądkowe.
Każdy powinien sam ocenić ile może jej pić aby pozytywny wpływ po wypiciu
którejś tam filiżanki nie okazał wręcz odwrotny.

Andrzej

20. Data: 2006-09-24 07:03:20

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
j...@n...pl napisał(a):
> [...]

Jakoś nie pasuje kawa w kubku. Zresztą w szklance czy filiżance inaczej

A słyszałaś coś o indywidualnych gustach i smakach, czy nie? Dobry "wykład"
zrobił o szklankach Andrzej.
Pozdrawiam Jurek M.

wyniki elektroforeza bialek - pytanie.
rak jelita grubego