Re: implant + regeneracja kości

From: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: implant + regeneracja kości
Date: Tue, 21 Mar 2006 22:46:27 +0100

Użytkownik <p...@e...pl> napisał w wiadomości
news:1142963780.508007.287880@i39g2000cwa.googlegrou
ps.com...
> Czesc,
> czeka mnie zabieg uzupelnienia kosci i od razu zalozenia implantu.
> zabieg uzupelnienia kosci jest zwany sterowana regeneracja kosci.
> wykonywany jest na materiale bio-oss. Podobno treba bedzie sporo go w
> zebodol wrzucic bo ekstarkcja zostala wykonana " z prawdziwym
> rozmachem". Potem po 6 miesiacach korona etc. Czy ktos mial taki zabieg
> jak uzupelnianie kosci i od razu implant? Jak dlugo to sie goi, czy
> opuchlizna jest uciazliwa, jakie sa wrazenia po zaszyciu "sztucznej
> kosci" wraz z implantem? a moze ktos wie czy zabieg w sytuacji zbyt
> [...]

Mogę się wypowiedzieć pownieważ mój znajomy miał podobny zabieg. Tzw. sinus
lift, czyli podniesienie dolnej ściany zatoki szczękowej z uzupełenieniem
braku kości i wszczepieniem implantu.Zasadnicza różnica jest taka, że był to
autoprzeszczep z kości biodrowej. Zdaniem implantologów, z którymi
rozmawiałem materiał ten jest lepszy od sztucznych lub zwierzęcych. Gojenie
przebiegało bez problemu, po kilkudniowym pobycie w domu (znieczulenie przez
pierwsza dobę fentanylem w pompie) powrócił bez problemu do pracy.
Zabieg odbył się w znieczuleniu ogólnym. Ortopeda pobrał część kości
biodrowej. Po krótkim okresie wybudzenia, zabraliśmy pacjenta do domu.
Minęło kilka miesięcy bez żadnych powikłań.

K.