implanty stomatologiczne

1. Data: 2006-01-17 08:58:44

Temat: implanty stomatologiczne
Od: "dark" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam strasznego jednego zęba.
teraz pytanie czy robić implanta czy za wszelką cene ratować go leczeniem
kanałowym.
Dentystka zapowiedziała rok leczenia kanałowego bez gwarancji sukcesu.
Z drugiej strony słyszałem że z implantami są jakieś problemu i komplukacje.
poradźcie co zrobić. jesli jednak implanty to może polecicie jakiś gabinet w
poznaniu.
Najlepiej z opcją narkozy :)

Z góry dziekuje
Dark

2. Data: 2006-01-17 20:23:51

Temat: Re: implanty stomatologiczne
Od: "Asia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zawsze lepiej ratowac wlasne zeby. Za wszelka cene.
Twoją panią stomatolog także uczyli o tym na pierwszym roku studiów.
O wszystkie za i przeciw dowiedz sie najlepiej u zrodla, sa rozne rodzaje
wszczepów, a nie sprecyzowales nawet ktore sa brane pod uwage.

Pozdrawiam. J.

3. Data: 2006-01-17 20:40:22

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kanałowym.
> Dentystka zapowiedziała rok leczenia kanałowego bez gwarancji sukcesu.

Zmień dentystkę. Obecnie leczenie kanałowe przeprowadza się na jednej (choć
długiej - czasem ponaddwugodzinnej) wizycie. Ew. dwóch wizytach. Rentgen w
trakcie leczenia - obowiązkowo. Czasem trzeba wykonać kilka zdjęć -
nowoczesne aparaty mają niską dawkę promieniowania. Wkład koronowo -
korzeniowy plus korona na zębie i problem z głowy. Próbuj znaleźć nowoczesny
gabinet.

Powodzenia!

Pozdr. Ewa

4. Data: 2006-01-24 19:58:17

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leczenie kanałowe nie zawsze przeprowadza się na jednej wizycie - tylko w
przypadku braku zmian okołowierzchołkowych, albo przy małych zmianach. Tak
długie leczenie może być konieczne (wg. najnowszych standardów) -
nietwardniejące preparaty wodorotlenkowo wapniowe umieszcza się w kanale i
co 3 miesiące kontroluje na RTG postęp leczenia. Także trochę się Ewo
mylisz. I proszę nie wydawac takich pochopnych opinii na temat jakichkolwiek
lekarzy bez dokładnego zapoznania się z przypadkiem. Kieruję ten apel
szczególnie do osób niekompetentnych ;-)
Dark - jeżeli chcesz, to mogę podać jakieś namiary na stomatologów w
Poznaniu. Jakby co - pisz maila.

5. Data: 2006-01-26 21:04:19

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Rossa pisze 24-01-2006 20:58:
> [...]
> nietwardniejące preparaty wodorotlenkowo wapniowe umieszcza się w kanale i
> co 3 miesiące kontroluje na RTG postęp leczenia. Także trochę się Ewo
Jak w starym, żydowskim dowcipie - masz rację (choć te najnowsze wg
Ciebie standardy nie są takie najnowsze). I Ewa też ma rację. I jeden, i
drugi sposób leczenia jest skuteczny - jeżeli jest prawidłowo
przeprowadzony. Jeżeli ktoś potrafi na jednej wizycie dokładnie
opracować kanał, usuwając martwą miazgę i odkażając go - dobrze. Jeżeli
ktoś woli zakładać wkładki z wodorotlenkiem - też dobrze.
> I proszę nie wydawac takich pochopnych opinii na temat jakichkolwiek
> lekarzy bez dokładnego zapoznania się z przypadkiem. Kieruję ten apel
> szczególnie do osób niekompetentnych ;-)

Tu popieram Cię całkowicie - aczkolwiek pamiętaj, co Stańczyk dawno temu
stwierdził :-)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

6. Data: 2006-01-26 21:36:26

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście, że można opracować i ostatecznie wypełnić na jednej wizycie,
ale gdybym miał do czynienia z jakims przejaśnieniem na RTG powiedzmy 3-4 mm
średnicy, to wolałbym mimo wszystko założyć Biopulp na jakiś czas i
obserwować. (jeżeli napiszesz co w takim podejściu się zdezaktualizowało, to
bardzo proszę o wyjaśnienie ;-)
A co do najnowszych standardów, to podkreśliłem to, żeby trochę uciszyć Ewę
W (kategorycznie twierdzącą, że "Obecnie leczenie kanałowe przeprowadza się
na jednej (choć długiej - czasem ponaddwugodzinnej) wizycie. Ew. dwóch
wizytach"). Jestem zdecydowaym przeciwnikiem jedynie słusznych rozwiązań.

7. Data: 2006-01-26 22:11:55

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Rossa pisze 26-01-2006 22:36:
> [...]
> średnicy, to wolałbym mimo wszystko założyć Biopulp na jakiś czas i
> obserwować. (jeżeli napiszesz co w takim podejściu się zdezaktualizowało, to

Nie napisałem, że się zdezaktualizowało - wprost przeciwnie, pisałeś, że
masz rację :-) Z reguły leczę jednowizytowo (o ile nie ma jakiegoś
problemu typu: brak czasu, problem ze znieczuleniem, osuszeniem kanału),
w zakładanie wodorotlenku na dłużej nie chce mi się bawić (zwłaszcza, że
nawet większe niż 5 mm zmiany cofają mi sie po leczeniu jedno- lub
dwuwizytowym bez Ca(OH)2), również z powodu pacjentów, którzy zamiast
przyjść po 3 miesiącach przychodzili po roku z zębem w stanie rozpadu :-(
> [...]
> na jednej (choć długiej - czasem ponaddwugodzinnej) wizycie. Ew. dwóch
> wizytach"). Jestem zdecydowaym przeciwnikiem jedynie słusznych rozwiązań.
Ja również, ale jednak leczenie jednowizytowe jest nieco nowszym
wynalazkiem (przynajmniej w Polsce) niż wkładki z wodorotlenku.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2006-01-26 22:17:21

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

LM pisze 26-01-2006 23:11:

> Nie napisałem, że się zdezaktualizowało - wprost przeciwnie, pisałeś, że
> masz rację :-)
^^^^^^^^
Oczywiście, miało być "pisałem"

--