informacja stosowanie

1. Data: 2010-08-05 19:56:34

Temat: informacja stosowanie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie lubię gdy środki chemiczne zawierają instrukcję
taką jak np. Starane 250, gdzie jest napisane 8-12 ml na 100m2.
To ile ma wlać tego środka do spryskiwacza 5 litrowego?
Skąd mam wiedzieć ile m2 ud mi się tymi 5 litrami opryskać?
Jak Wy stosujecie takie środki?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2010-08-05 20:05:27

Temat: Re: informacja stosowanie
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To ile ma wlać tego środka do spryskiwacza 5 litrowego?
> Skąd mam wiedzieć ile m2 ud mi się tymi 5 litrami opryskać?

Powinno być jeszcze zużycie wody na te 100m kw.Czyli te 12 ml na X litrów wody,
przeliczam sobie ile ml na mój baniak 5 litrowy.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2010-08-05 20:26:10

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-05 22:05, mirzan pisze:

> Powinno być jeszcze zużycie wody na te 100m kw.Czyli te 12 ml na X litrów wody,
> przeliczam sobie ile ml na mój baniak 5 litrowy.
> Pozdrawiam.Mirzan

Problem w tym, ze nie ma podanej ilości wody na te 100m2, gdyby było to
umiałabym sobie przeliczyć na mój baniak 5 litrowy.

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2010-08-05 20:30:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 05 Aug 2010 22:26:10 +0200, Krycha napisał(a):

> Problem w tym, ze nie ma podanej ilości wody na te 100m2, gdyby było to
> umiałabym sobie przeliczyć na mój baniak 5 litrowy.
>
> Pozdrawiam Krycha.

No przeciez nie jest ważne, ile wody wylejesz na 100m2, ale ile substancji
czynnej tam umieścisz, tzn na tych 100 metrach kw. Czyli lej wody ile Ci
pasuje, byleby znalazło się wraz z nią te 12 ml subst. czynnej na 100 m2.
Mówiac krótko: mniej czy więcej wody - ważne aby zużyć 12 ml środka
chemicznego na określoną powierzchnię.

5. Data: 2010-08-05 20:32:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Aug 2010 22:30:19 +0200, Ikselka napisał(a):

> No przeciez nie jest ważne, ile wody wylejesz na 100m2, ale ile substancji
> czynnej tam umieścisz, tzn na tych 100 metrach kw. Czyli lej wody ile Ci
> pasuje,

...byleby porządnie zmoczyć teren, a to zależy od jakosci ziemi - czy
przesuszona, czy mokra, czy chłonna mniej lub bardziej. Dlatego ilość wody
można sobie dostosować żtp "płynnie", ważna jest ilość substancji jaką
wylewasz z tą wodą na te 100m2.

6. Data: 2010-08-05 20:36:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Aug 2010 22:32:35 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> przesuszona, czy mokra, czy chłonna mniej lub bardziej. Dlatego ilość wody
> można sobie dostosować żtp "płynnie", ważna jest ilość substancji jaką

Oczywiście w przypadku środków chwastobójczych ilość wody powinna być
dobrana tak, aby dobrze zwilżyć rośliny. A masa roślinna na jednym obszarze
może być całkowicie różna od ilości masy roślinnej na innym obszarze o tej
samej powierzchni.

7. Data: 2010-08-06 01:56:03

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pasuje, byleby znalazło się wraz z nią te 12 ml subst. czynnej na 100 m2.
> Mówiac krótko: mniej czy więcej wody - ważne aby zużyć 12 ml środka

Dokładnie. Ponieważ nie mogą napisać ile, ze względu na to, że zależy to od
opryskiwacza i opryskującego. Od opryskiwacza - ciśnienie, rodzaj dyszy, od
opryskującego - szybkość przemieszczania się i jakość pokrycia powierzchni.
Trzeba zrobić próbę. Opryskać wodą np. m^2 powierzchni, lepiej większą
ilość, uzyskać ilość wody na metr^2 i tę stosować na przyszłość, o ile dysza
będzie ta sama a w regulowanych - przy tej samej nastawie.
Masz zazwyczaj dwa rodzaje dysz (ogólnie jest ich znacznie więcej),
środki do ochrony roślin potrzebują dysz drobnokroplistych, herbicydy -
grubokroplistych. Dodatkowo drobnokropliste mają różne otwory w dyszach -
zmienia się wydajność, czasem kształt powierzchni pryskanej (okrągły,
owalny). W ręcznych w zasadzie nie ma aż tylu kombinacji.
Dobrze jest też ztosować jakiś zwilżacz, wiele lisci jest pokryte
woskiem i woda ze środkiem spływa jak po kaczce.

8. Data: 2010-08-06 02:08:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
> Dobrze jest też ztosować jakiś zwilżacz, wiele lisci jest pokryte
> woskiem i woda ze środkiem spływa jak po kaczce.
W niektórych receptach jest podana ilość wody, tzn zależy ona od
dopuszczalnego stężenia środka.

9. Data: 2010-08-06 07:43:01

Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.08.2010 21:56, Krycha pisze:
> [...]
> To ile ma wlać tego środka do spryskiwacza 5 litrowego?
> Skąd mam wiedzieć ile m2 ud mi się tymi 5 litrami opryskać?

Jak już inni odpisali nie jest ważne ile tej wody nalejesz, ważne jest
ilość środka na danej powierzchni.
Zrób eksperyment, zalej do pełna, czy do jakiegoś znacznika w zbiorniku
samej wody, spryskaj określony kawałek ziemi, np 10m2, oblicz ile tej
wody Ci poszło. pamiętając z jaką intensywnością pryskałaś.
Potem znając powierzchnie do opryskania oraz zużycie wody wyliczysz ile
tej wody potrzebujesz. Znając powierzchnie oraz zużycie środka
chemicznego odmierzasz potrzebną jego ilość i zalewasz do zbiornika i
jazda z podobną intensywnością jak podczas testu.

10. Data: 2010-08-06 08:07:44

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał" <r...@o...pl> wrote in message

> [...]
> odmierzasz potrzebną jego ilość i zalewasz do zbiornika i jazda z podobną

Nie zawsze jest tak samo, nawet z manometrem. Trzeba więc zwracać uwagę
na pokrycie rośliny opryskiem. Np. kapusta - muszą być pokryte liscie
zewnetrzne zarówno z góry jak i od spodu, nawet te rozwinięte, gdyż motyle
znoszą jajka w zasadzie na dolną partię liścia.
Najmniej środka i wody zużywają opryskiwacze wentylatorowe i plecakowe
spalinowe turbinowe.

PRACA WRE !!! CZYLI...
co zrobić z chwastami na trawniku
Pustelnik - kwiat