[inne] JAK ZROBIC - ramka z muszelkami

1. Data: 2004-10-03 10:27:28

Temat: [inne] JAK ZROBIC - ramka z muszelkami
Od: Beazuku <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Myślac o świetach i prezentach postanowilam zrobic ramke.
Nie... inaczej.
Postanowiłam przyozdobić ramke.
Mam juz gotowa ramke ( na widokowke) gladka, szeroka na 2 cm (
sprzedawane sa takie w Ikei, bardzo tanie w kompletach po 3 sztuki)
Mam tez muszelki. Nieduze, ładne. Takie prązkowane.
Chciałam przykleic te muszelki oraz wychawtowac na plastikowej kanwie
jakies rybki lub koniki morskie i tez przykleic.
Na pewno osoby , ktore częściej robią bibeloty beda w stanie mi pomowc,
bo mam takie dylematy ::
- jakim klejem to przyklejac ?? ( super glue?? poli..cos tam??)
- czy da sie przykleic muszelki tak aby wystawały nieco za ramke
zakrywajac jej brzeg ??
- czy lakierowac calosć?? ( haft tez??)

I ogolnie jakies sugestie moze ktos ma ?? Moze o czyms nie pomyslalam ??

--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku

1. Data: 2004-10-03 11:26:40

Temat: Re: [inne] JAK ZROBIC - ramka z muszelkami
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beazuku wrote:

> I ogolnie jakies sugestie moze ktos ma ?? Moze o czyms nie pomyslalam ??

Może poxilina? Ma konsystencję plasteliny i chyba jest w wersji białej
lub przezroczystej (nie pamiętam dokładnie). Możesz w nią powtykać
muszelki i jeśli dasz niezbyt cienką warstwę, to powinna utrzymać
muszelki wystające poza ramkę. Sprawdź, czy da się na niej malować, bo
zawsze można by ew. wystające kawałki kleju podmalować :)
Fajnym rozwiązaniem, ale chyba na nieco większe powierzchnie, jest
zastosowanie kleju do glazury, na który układasz np. muszelki+ mozaikę.
Potem dziury trzeba wypełnić gipsem albo zaprawą do fugowania i gotowe :)
Jeszcze jedna droga to gips albo samoschnąca glina (da się kupić czasem
w supermarketach, jest w kolorze gliny i białym) Kładziesz warstwę
takiej masy, wtykasz muszelki, kanwę z haftem np. na druciku, żeby
trochę odstawała i czekasz aż wyschnie :) W tym wypadku trzeba
sprawdzić, czy na 100% będzie się to trzymało ramki- może trzeba
najpierw przetrzeć ją grubym papierem ściernym albo owinąć drobniutką
siatką, żeby masa miała się do czego przyczepić.

pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-10-03 11:53:10

Od: "Mirella" <m...@b...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem w jaki sposób przykleić muszelki do ramki, spróbowałabym wypełnić
je czymś (myślę że to są takie klasyczne płaskie muszelki ) jakąś pianką do
uszczelniania, gipsem lub czymś podobnym i wtedy próbowałabym je przykleić.
Haftu bym raczej nie lakierowała. natomiast jeżeli chodzi o klej to ja
frywolitkowe i haftowane elemenciki przyklejam do bombek i innych podłoży
zwykłym klejem kupionym w sklepie papierniczym nawywa się "klej magic"
szkolny, biurowy bezpieczny dla dzieci puzzle glue - tak jest napisane na
czerwonej tubce. Ma on ten plus że po wyschnięciu jest przezroczysty i go
nie widać nawet jeżeli coś mi się troszkę zaleje i przede wszystkim trzyma
bez problemów.
Pozdrawiam Mirella

1. Data: 2004-10-03 11:58:41

Od: "madzia" <m...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

??

ja robiłam cos takiego na ramce z plastiku, przykleiłam te muszelki takim
"pistoletem klejowym " nie wiem cyz to poprawna nazwa ale chyba wiecie o co
chodzi kupiłam takie cudo za 10 zł w praktikerze, fajnie sie kleiło mam
wiecej takich ramek zrobionych tyle ze własnie takie jak ty z Ikei
drewniane, lepiej sie na takich robi, mam tez z koralikami kamyczkami itp.
fajnie to wyglada

powodzenia papa Madzia

1. Data: 2004-10-03 12:20:46

Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirella" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
do
> uszczelniania, gipsem lub czymś podobnym i wtedy próbowałabym je

oj z tymi piankami bym uwazala..rozsadzi z pewnoscia krucha muszelke...
--
Pozdrawiam - T0SIA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2004-10-03 13:31:16

Od: "A" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Klej o którym piszesz, to klej polimerowy. Do tego jest chyba najlepszy.
Super glue wsiąka w drewno, więc nadaje się tylko w ostateczności.
Doklejenia drewna z drewnem, papierem, czy materiałam - wikol (około 3zł)
Pamiętaj o tym , że ozdobne ramki musza pasować do zdjęcia, które będzie w
środku. Jak chcesz użyć muszelek osoba obdarowywana powinna raczej lubić
morze, a najlepiej to żeby wakacje tegoroczne spędzała właśnie na plaży;)
Ramki możesz zdobić: papierem marmurkowym, materiałem, patchworkiem,
tekturką falistą, koronkami...kamyczkami, suszonymi roślinami..

Anna

Forum: Piękne ozdoby - własnoręcznie

1. Data: 2004-10-04 10:36:32

Od: "Mercury" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A" <a...@R...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Klej o którym piszesz, to klej polimerowy. Do tego jest chyba najlepszy.

nie nie - MAGIC to nie jest klej polimerowy. Bo nie jest przezroczysty.
Wyglada raczej jak introligatorski albo wikol bo na poczatku jest bialy a
potem go nawet nie widac. I rzeczywiscie jest bardzo dobry. Mam
doswiadczenie w klejeniu roznych rzeczy, wyprobowalam juz mnostwo roznych
klejow i pozostaje przy magicu - zuzylam juz chyba z 15 tubek :)

--
Mercury
gg 211110

1. Data: 2004-10-04 13:27:35

Od: "Aneczka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia w news:cjophi$n14$1@inews.gazeta.pl,
ktoś podpisujący się madzia chciał powiedzieć, że:
> ja robiłam cos takiego na ramce z plastiku, przykleiłam te muszelki
> takim "pistoletem klejowym "

Na plastiku on trzyma rewelacyjnie - na ślub mojej kumpeli obklejałyśmy za
jego pomocą plastikowe miseczki dookoła... bluszczem (takim prawdziwym,
pociętym na odpowiedniej długości kawałki). Podobnie na papierze (również
czerpanym)
Ale na drewnie mam gorsze doświadczenia - po kilku dniach przyklejone
elementy zaczęły odchodzić... :(

--
Aneczka

Aniołki DIM na choinkę
[Krakow] po spotkanku
(xxx)Kubuś i przyjaciele - miarka wzrostu - prośba
(xxx)Kubuś i przyjaciele - miarka wzrostu - prośba
(OT)do dziewczyn z GDYNI