irlandzkie wzory kwiatowe

1. Data: 2005-05-25 11:34:35

Temat: irlandzkie wzory kwiatowe
Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)

Moja kuzynka jest zagorzałą fanką wszystkiego co irlandzkie. A ja lubię
haftować. W związku z tym postanowiłam zrobić jej w prezencie poduszkę
haftowaną tradycyjnym irlandzkim haftem mountmellick, ale mam pewien
problem. Słyszałam, że wg Irlandczyków kwiaty mają swoją wymowę. Nie chcę
podpytywać kuzynki, bo zacznie ze mnie wyciągać po co mi to :) Może wy
wiecie co "mówią" :

kłosy pszenicy
dzika róża
żołądź
ostrokrzew
jeżyna
koniczyna
bez czarny
bluszcz
winorośl
bazie (te brzozowe, a nie kotki z wierzby)
ostężyna
stokrotka
winogrona
maki
męczennica
powój
chmiel
Może znacie jeszcze jakieś inne kwiaty i macie ich wzory do przesłania?

I jeszcze jedno, może ktoś ma już doświadczenie z tym haftem, powłoczka na
poduszkę jest z płócienka bawełnianego o dość wyraźnym splocie; jakie nici
byłyby najlepsze pod względem grubości? Wybaczcie może głupie pytanie, ale o
ile sama technika haftu to tylko kwestia wprawy, to z doborem rodzaju i
grubości nici do rodzaju i grubości tkaniny mam zawsze problem :( Jest może
gdzieś jakiś instruktaż na ten temat?

Marta

2. Data: 2005-05-25 21:00:21

Temat: Re: irlandzkie wzory kwiatowe
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:

> [...]
>grubości nici do rodzaju i grubości tkaniny mam zawsze problem :( Jest może

Co do wymowy, to nie podpowiem, ale do mountmellick wzielabym jednak
szmatke ze splotem mozliwie malo widocznym... Co do doboru nici zasada
jest taka, ze jak material matowy, to nitka z polyskiem i odwrotnie.

Kiedys szukalam w sieci informacji na temat haftu mountmellick, duzo
tego nie ma...

Kot, co JESZCZE nie probowal, ale ma zamiar... i kilka...set innych
zamiarow tez ;)

3. Data: 2005-05-25 21:14:04

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:

> [...]
> grubości nici do rodzaju i grubości tkaniny mam zawsze problem :( Jest może

Witam,
Jest książka, całkiem przyzwoita:
Pat Trott
Mountmellick
Haft biały irlandzki dla początkujących
Wydało to KDC w 2003 roku, może jeszcze gdzieś znajdziesz. Ostatnio
widziałam ją w empiku w W-wie na Marszałkowskiej, więc pewnie jeszcze tu
i ówdzie bywa :)
Co prawda symboliki w niej nie znajdziesz, ale jest dużo porad
technicznych i generalnie jest fajnie napisana i dobrze zilustrowana.
Poza tym poszperaj w googlach, trochę jest na ten temat :)
Zapraszam też do mnie:
http://galeriaszpilka.blox.pl/html/1310721,262146,13
.html?110077
popełniłam kiedyś parę słów na ten temat ;)
Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

4. Data: 2005-05-26 13:54:49

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" napisał

> [...]
> Co prawda symboliki w niej nie znajdziesz, ale jest dużo porad
> technicznych i generalnie jest fajnie napisana i dobrze zilustrowana.

Rzeczywiście to fajna ksążka, mam ją, przeczytałam, ale o ile prezentuje
ogólnie rodzaje nici, to nie ma ani słowa na temeat : materiał ma grubość
x - weź nici gubości a, b, lub c.
Do tej pory haftowałam tylko na kanwie i tam jest w miarę prosto - liczysz
oczka w 5cm, sprawdzasz ile nici ma wątek i osnowa i wiesz czy masz wziąć
mulinę z 2 czy 3 nitek czy np. już włóczkę. A na płótnie to jak? :/ Tyle
wiem, że musi być nitka pojedyncza...

> Poza tym poszperaj w googlach, trochę jest na ten temat :)
A tak, na stosowne zapytanie gugiel wypluł mi linki do księgarni z powyższą
książką :/
Poza tym to niewiele :(

Marta

5. Data: 2005-05-26 17:30:40

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:

>A tak, na stosowne zapytanie gugiel wypluł mi linki do księgarni z powyższą
>książką :/
>Poza tym to niewiele :(

A szukalas pod mountmellick embroidery?

Kot

6. Data: 2005-05-27 13:45:56

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" napisał

> A szukalas pod mountmellick embroidery?

Na razie nie próbowałam, bo mój angielski nie obejmuje wyszukanego
słownictwa hafciarskiego, ale chyba będę musiała strony angielskojęzyczne
także włączyć w zakres poszukiwań :/

Marta

przelicznik Pomocy !
Kołki - gdzie kupić?
[szydełko] czapeczki_link
[szycie]czapeczka dla dziewczynki
Szukam ciuszki dla niemowlaka-dziewczynki-j akies sukieneczki itp