irydologia

1. Data: 2002-02-23 23:22:24

Temat: irydologia
Od: Canoe <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak sie zastanawiam w jaki sposob badanie topografii teczowek jest
potwierdzone naukowo.
Spotkalam sie z bardzo szczegolowa diagnoza osoby z bliskiego
otoczenia - i co najwazniejsze w kazdym punkcie byla ona prawdziwa
(potwierdzona badz to przez wczesniej znane schorzenia badz tez przez
pozniej porobione badania).
Jakie jest stanowisko klasycznej medycyny??

CanoE

2. Data: 2002-02-24 09:03:34

Temat: Re: irydologia
Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> tak sie zastanawiam w jaki sposob badanie topografii teczowek jest
> potwierdzone naukowo.
> Jakie jest stanowisko klasycznej medycyny??
> CanoE

Udowodniono, ze irydolodzy nie potrafia rozpoznawac chorob inaczej, niz za
pomoca losowego zgadywania. Np. przedstawiano irydologom kilkudziesieciu
pacjentow ze znanymi chorobami, a oni nie rozpoznawali zadnej z nich. Wyniki
badan skutecznosci irydologow sa przedstawione np. w pracach:

Cockburn DM. A study of the validity of iris diagnosis. Australian Journal
of Optometry. 64:154-157, 1981.
Knipschild P. Looking for gall bladder disease in the patient's iris.
British Medical Journal 297:1578-1581, 1988.

Polecam kopalnie wiedzy na temat irydologii pod adresem:
http://www.quackwatch.com/01QuackeryRelatedTopics/ir
idology.html.

Caly serwis www.quackwatch.com jest genialny. Opisuje m.in.
bioenergoterapie, irydologie, homeopatie, akupunkture, skuetcznosc chrzastki
rekina w leczeniu raka itd itp.

Dlatego klasyczna medeycyna, ktorej obowiazkiem jest stosowanie sie do
logicznej wiedzy, opartej na dowodach wszedzie, gdzie to tylko mozliwe, nie
powinna stosowac metod, jakimi posluguja sie irydolodzy.

Pozdrawiam :)

Piotr

3. Data: 2002-02-24 09:03:45

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-02-24 10:36:23

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> [...]
> logicznej wiedzy, opartej na dowodach wszedzie, gdzie to tylko mozliwe, nie
> powinna stosowac metod, jakimi posluguja sie irydolodzy.

Troche jestem zdziwiony twoja opinia, gdyz lekarze stosuja irydologia w
celach diagnostycznych

tutaj mapy teczowki
http://www.mrbean.net.au/~wlast/iris.diagnosis.htm

Tutaj lista irydologow z Google
http://www.google.com.pl/search?q=irydolog&hl=en&lr=

Sa tam nazwiska lekarzy specjalistow , irydologow, lekarzy homeopatow
Zatem chyba to nie tak, ze irydologia nie zajmuja sie lekarze

Jest tam tez adres Instytutu Irydologii w Toruniu
http://www.google.com.pl/url?sa=U&start=3&q=http://w
ww.republika.pl/irydolog/indexEng.html&e=747

http://republika.pl/irydolog/

Tutaj mapa teczowki z opisem po polsku
http://www.irydolog.republika.pl/image007.gif

Zalozmy ze irydologia nie jest skuteczna w diagnostyce, ale wystarczy
przeciez jedynie sprawdzic,
czy w wyniku schorzen, choroby, nastepuja i wystepuja zmiany w
okreslonych obszarach siatkowki
i czy te zmiany zanikaja po wyleczeniu.

To skanowania teczowki sa obecnie dostepne doskonale skanery, programy
do komputerowej analizy obrazu
I mozna chyba przeprowadzic takie badania np. na 100 pacjentach
skanujac im teczowke po tydzien i zapisujac te obrazy.
A u tych u ktorych wystapia w ciagu roku objawy chorobowe to zaczac im
skanowac teczowke czesciej
i rozpoczac porownania obrazu przed choroba, w czasie choroby i po
ustapieniu objawow choroby.

Mysle ze takie badania np. w szpitalu po przyjeciu pacjenta i przed
wypisaniem
bylyby wiarygodne i niekosztowne, wykonywane przez automat skanujacy,
jak na lotniskach.

Pytanie jest otwarte.
Czy choroba wywoluje zmiany obrazu siatkowki ?
Jezeli wywoluje i jej ustapienie tez wywoluje, to jakie i czy
powtarzalne i czy w okreslonych
obszarach siatkowki.

Obecna technologia skanerow siatkowki w postaci kamer ccd jest tak
doskonala, ze odpowiedz na to pytanie
w pelni wyjasni, czy irydologia moze byc uznana za metode diagnostyczna
czy nie i w jakim zakresie.

Na lotniskach tworzy sie wlasnie siec automatow skanujacych siatkowke
pasazerow.
Ta metoda identyfikacji laczy tozsamosc z obrazem siatkowki.
Moze ktos ma dostep do bazy skanow i rozpocznie badania porownawcze
stanu zdrowia pasazerow samolotow
i kolejnych obrazow siatkowki, zarejestrowanych w bazie komputerowej
lotniska.

Czy mozna sie zapoznac z wynikami takich badan, ktore juz zostaly
przeprowadzone ta metoda ?

Skanowac siatkowke mozna juz powszechnie dostepna kamera video czy ccd.
Interesujacy bylby porownawczy pokaz serii slajdow siatkowki za okres
miesiaca, roku u tej samej osoby.
Identyfikacja ze bedzie to ta sama osoba wynika z metody identyfikacji
tozsamosci osob po obrazie siatkowki.
A jezeli pojawia sie zmiany obrazu siatkowki, to bedzie mozna probowac
je powiazac z chorobami.
Moze tak byc, ze osoba bedzie caly czas zdrowa, a miany beda sie
pojawialy przypadkowo,
ale obecna technika pozwala na przeprowadzenie takich badan
porownawczych po bardzo niskich kosztach,
wrecz za darmo u osoby ktora posiada odpowiednia kamere, komputer i
troche czasu.

Jezeli ktos jest zainteresowany przeprowadzeniem takich porownawczych
badan to moge udostepnic tak kamere jak i komputer.
Jacek

5. Data: 2002-02-24 11:08:01

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

Wyniki

Journal
> Troche jestem zdziwiony twoja opinia, gdyz lekarze stosuja irydologia w
> [...]

Nie. Moze niektorzy naciagacze. Obejrzalem te mapy - sa pozbawione
logicznego sensu. Nie ma zadnego zwiazku miedzy takimi szczegolwoymi
obszarami teczowki a organami w ciele. Mapy budza niepokoj chociazby
dlatego, ze nie ma na nich zaznaczonej zadnej zmiennosci - a wszystko sie
troche rozni u ludzi.

> Tutaj lista irydologow z Google
> http://www.google.com.pl/search?q...

Irydologow jest cala masa. Tak samo, jak bioenergoterapeutow, rozdzkarzy
itd. A co do rozdzkarzy - wyznaczono nagrode 1 milion dolarow dla
rozdzkarza, ktory pokaze, ze potrafi znajdowac podziemne "zyly wodne" - i
nic. Nagroda do dzisiaj jest do wziecia. A rozdzkarzy tez znajdziesz od
groma, jeszcze wiecej, niz irydologow.

Pozdrawiam wiecznego entuzjaste medycyny niekonwencjonalnej :)

Piotr

6. Data: 2002-02-24 11:21:09

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> [...]
> troche rozni u ludzi.

> Irydologow jest cala masa. Tak samo, jak bioenergoterapeutow, rozdzkarzy
Ale oglasza sie dr .med. irydolog, lekarz specjalista homeopata
i takie ogloszenia sa jawne, takze w ksiazce telefonicznej,
to dlaczego mam im nie wierzyc.

> [...]
> rozdzkarza, ktory pokaze, ze potrafi znajdowac podziemne "zyly wodne" - i
> nic. Nagroda do dzisiaj jest do wziecia. A rozdzkarzy tez znajdziesz od

Nic nie slyszalem o tej nagrodzie.
Czy zechcialbym wskazac zrodlo tej informacji i miejsce , gdzie mozna
zglosic sie do pokazu ?
Jaka jest definicja zyly wodnej
i na czym ma polegac znalezienie tej "zyly wodnej" ?
mam sasiada ktory prowadzi wiercenia geologiczne ropa, gaz, woda
i pewnie bedzie zainteresowany zainkasowaniem tej kwoty.

Zate,m jezeli nie jest to bajka to podaj szczegoly.

> Pozdrawiam wiecznego entuzjaste medycyny niekonwencjonalnej :)

Dziekuje.
Irydologia z latwoscia poddaje sie weryfikacji, a w szczegolnosci te
mapy siatkowki.
Jak juz powiedzialem, udostepniam wysokiej jakosci kamere i komputer do
testow.
Tak dla zwolennikow jak i przeciwnikow irydologii, do przeprowadzenia
wiarygodnych testow.

Pamietam gdy pojawila sie w Polsce akupunktura.
Tez przyjezdzajacy z dalekiego wschodu przywozili mapy punktow
akupunktury.
Ale po mapach pojawily sie metody elektronicznego wykrywania punktow
akupunktury, akupresury
i mozna bardzo tanio kupic urzadzenie elektroniczne ktore wykrywa te
punkty i je stymuluje niskim pradem
elektrycznym i zmienna czestotliwoscia.
Ogladalem ostatnio urzadzenie elektroniczne do wylaczania bolu u
stomatologa.
Podpina sie 2 elektrody do policzka i dziasla i wszelki bol rzekomo
ustepuje, gdyz zastaje zablokowane przewodnictwo receptora bolowego.

Ale zdziwiony jestem tym konkursem i wysokoscia nagrody.
Jezeli nie jest to kolejna bajka to podaj szczegoly, warunki
przeprowadzenia testow.

Jacek

7. Data: 2002-02-24 11:58:34

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam sasiada ktory prowadzi wiercenia geologiczne ropa, gaz, woda
> i pewnie bedzie zainteresowany zainkasowaniem tej kwoty.

Ha! Chyba nie uzywa do znajdowania wody rozdzki? Jesli tak, to ma milion
dolcow juz w kieszeni. Zabezpiecz sobie od niego tylko zawczasu prawa do
prowizji :) O tej nagrodzie pisali w Wiedzy i Zyciu albo w Swiecie Nauki ze
dwa lata temu. Kazdy, kto udowodni, ze moze znajdowac wode pod ziemia za
pomoca rozdzki, ze ma zdolnosci bioenergoterapeutyczne albo inne
paranormalne, albo ze np. homeopatia dziala, moze wygrac milion dolarow
(http://www.randi.org/jr/02-02-2001.html). Cytuje: "An award in excess of $1
million dollars US has been offered to any individual who can prove under
controlled conditions that they can detect human energy fields. All a
therapist has to do to claim the award is to pass their hands over a space
that might contain a person's body or may be just air. If she/he can
correctly identify whether a body was present for a certain number of tries,
then the money is theirs. The claimant and the prize sponsor must first
agree on a precise protocol before the test begins. One healer tried for the
award but failed; she was unable to detect energy fields with an accuracy
any better than pure chance. The award is called "The $1,000,000 Paranormal
Challenge" and is awarded to anyone who can prove paranormal abilities: from
water dousing to the detection of human energy fields. Psychics, persons who
detect personal auras, even those who have built perpetual motion machines
might qualify to compete for the prize. " (One million dollars remains
unclaimed in the Million Dollar Paranormal Challenge).

Przesylam tez link do testu, w ktorym rozdzkarze mogli wygrac 20 000 USD,
jesliby znalezli podziemne cieki wodne z dokladnoscia lepszam niz losowa. I
tez nic im sie nie udalo, a nawet mieli wynik gorszy, niz gdyby wskazywali
na chybil trafil : http://www.adam.com.au/bstett/PaWaterDivining54to64.
htm.

Piotr

8. Data: 2002-02-24 14:25:16

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Ha! Chyba nie uzywa do znajdowania wody rozdzki? Jesli tak, to ma milion
> dolcow juz w kieszeni.
Nie wiem czy wiesz, ale przy wierceniu studni uzywa sie wszelkich
mozliwych metod.
Na szczescie glebokie wiercenia sa wzglednie tanie
i nawet gdy nie ma warstwy wodonosnej na glebosci 10 metrow, to jest na
15 m. czy 20.
Po za tym uklad geologiczny warstw podziemnych jest w miare stabilny i
gdy u sasiada jest woda to i zazwyczaj jest u ciebie.

Zabezpiecz sobie od niego tylko zawczasu prawa do
> prowizji :)
A moze on juz ja wygral, bo kupil sobie nowa bryke ?

> [...]
> might qualify to compete for the prize. " (One million dollars remains
> unclaimed in the Million Dollar Paranormal Challenge).
Ok.
Znalazlem juz wczesniej teorie dzialania rozdzki.
Nawet w tamtym linku to opisano.
"
Empirical evidence also exists showing that water can be activated
by electromagnetic fields of very low
frequencies (10 Hz)
"
Warstwa wodonosna charakteryzuje sie inna scisliwoscia, a wlasciwie jej
brakiem i dziala jak membrana generatora infradzwiekow.
Rozdzkarz to nikt inny niz osoba, ktorej waga, wzrost i budowa ciala
czyni sa podatna na odbior indradzwiekow z ziemi.
A rozdzka to nic innego niz dipol, albo mechaniczny czujnik,
rejestrujacy rozna reakcja rak na bodziec infradzwiekowy.

> [...]
> tez nic im sie nie udalo, a nawet mieli wynik gorszy, niz gdyby wskazywali
Ten link jest typowo telewizyjnym testem.

A co do przekazywania energii intelektualnej na odleglosc to mechanizm
jest znany i juz go podalem.
Jezeli chcesz to za 10 minut przekaze ci 5 punktow energii
intelektualnej, tylko potem odpisz jak to odczules.

Jacek

9. Data: 2002-02-25 18:44:32

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jezeli chcesz to za 10 minut przekaze ci 5 punktow energii
> intelektualnej, tylko potem odpisz jak to odczules.

Witam!
Ja też poproszę o przesłanie mi energii intelektualnej. Pozdrawiam!
Elizabeth

10. Data: 2002-02-26 08:03:46

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Naprawdę chcesz energii _intelektualnej_ od Expierda ?

Krzysiek, FEBP
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

osłabienie
Twarz nie szklanka ale...
Środki nasenne
Środki nasenne