Re: jabłka

From: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: jabłka
Date: Wed, 12 Sep 2018 08:38:34 +0200

W dniu 2018-09-11 o 22:36, Animka pisze:

> Czy te słoiki po wyparzeniu gorącą wodą musza być wysuszone? Na 100%
> muszą być suche. Wycierasz ściereczką, czy suszysz w piekarniku i na ile
> stopni C ? W piekarniku nie pękną?

W piekarniku, po zalaniu gorących słoików gorącą marmoladą nie trzeba
ich już gotować. Po paru minutac od zakręcenia odwracam dnem do góry i
tak do wystygnięcia
Słoiki nie pękną, gorzej z zakrętkami, nie można ich "upiec" w
piekarniku bo guma w zakrętkach nie wytrzymuje. Ja je "gotuję" w wodzie
w rondlu i takimi zakręcam, a piekarnik na jakieś 100 stopni. Mikroby to
zabije więc nie ma co wypalać jak ceramiki, potem trzeba to jeszcze
jakoś brać w ręce i zakręcać.