jablko w salatce - obierac?

1. Data: 2004-08-17 19:27:51

Temat: jablko w salatce - obierac?
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wielu przepisach salatkowych gdzie jablko wystepuje jako
jeden ze skladnikow, kaza obierac jablko. zastanawiam sie czemu?
w sumie skorka na jablku jest zdrowa, i nic (?) nie powinno chyba
stac na przeszkodzie, zeby i te walory znalazly sie w salatce.
czy jednak moze to zalecenie ma jakis inny sens? czy mozna
po prostu zrobic swoja warjacje skorkowa w salatce bez uszczerbku na
jej cechach z przepisu?

iwon(k)a

1. Data: 2004-08-17 20:30:50

Temat: Re: jablko w salatce - obierac?
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:
> [...]
> czy jednak moze to zalecenie ma jakis inny sens? czy mozna
> po prostu zrobic swoja warjacje skorkowa w salatce bez uszczerbku na

Na ogol z lenistwa nie obieram, a tlumacze sie wlasnie zdrowotnoscia
skorki i tego co pod spodem ;) Smaku toto zbytnio nie zmienia.

A jak robie kisiel jablkowy, to wybieram bardzo czerwone jablka i gotuje
je pokrojone w cwiartki w wodzie z odrobina cukru, jak juz miekkie to
zeskrobuje miazsz starannie i dodaje do wody z gotowania - zostaje na
nim czesc barwnika ze skorki i caly kisiel jest apetycznie rozowy.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-18 13:10:33

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" pisze:

> W wielu przepisach salatkowych gdzie jablko wystepuje jako
> jeden ze skladnikow, kaza obierac jablko. zastanawiam sie czemu?

Ja tez. I przyznam Ci sie, ze czesto tez nie obieram. Podobnie nie
obieram juz ogorkow i nie scigam skorki z pomodorow. Nie uznaje
obierania mlodych ziemniakow. Jem mloda marchwke, ktorej nie skrobie.
Ale myje, czasami wrecz szoruje, wszystko bardzo dokladnie. Uprzedzam
jednak gosci, ze np. pomidor ma skorke, bo nasluchalam sie opowiesci o
przyklejonej skorce do scianek zolądka (mi sie akurat nie przykleja,
ale respektuje "nawyki" innych).

Niektore odmiany jablek maja skorke twarda, a niektore wrecz kleista i
brzydka, a miazsz w srodku jest soczysty i smaczny. Wtedy oczywiscie w
ruch idzie rozum, a z nim i scyzoryk ;-).

A teraz poprosze o przepis na jakas salatkę z jablkiem :-)).

Pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-08-18 13:16:51

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"eM" (ja) napisalam:

> i nie scigam skorki z pomodorow

Tak sie sklada, ze calych pomidorow tez po kuchni nie scigam, a
potrafią byc skurczybyki i szybkie i sliskie i lotne :-)

Pozdrawiam,
eM

PS. Mialo byc - ściągam.

1. Data: 2004-08-18 13:45:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM" <...@...c> wrote in message news:cfvkgs$2ov$1@news.onet.pl...
"nawyki" innych).

> A teraz poprosze o przepis na jakas salatkę z jablkiem :-)).

to moze napisze o tej salatce, w robieniu ktorej
nasunelo mi sie to pytanie.
jest to salatka z ogorkow:
2-3 swieze ogorki
5-6 ugotowancyh jaj
duze jablko :)))
cebula, moze byc posiekany koperek, ocet(cytryna tez moze byc),
cukier, pieprz, sol, 3/4 szklanki smietany.

ogorki _obrac_ ;))) pokroic w slupki, jablko _obrac_ ;)))
pokroic w kostke (skropic cytryna zeby nie zciemnialo),
jajaka pokroic w kostke (no tak, tu wiadomo trzeba obrac ;)))
cebule w piorka, posolic. dodac smietane.
wymieszac, przyprawic do smaku (lyzka octu), posypac
koperkiem.

smacznego :)

iwon(k)a

1. Data: 2004-08-18 14:51:44

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> A teraz poprosze o przepis na jakas salatkę z jablkiem :-)).

Moja ukochana to z cykorii z jablkiem - wlasciwie surowka, bardzo prosta:

3-4 duze cykorie
2 jablka
kwasna smietana
sol

Cykorie wymyc, liscie pokroic w paseczki, glaba odrzucic. Jablka obrac,
zetrzec na tarce warzywnej, dodac do cykorii. Posolic, dodac smietany
(ja lubie sporo) odstawic na 15 minut, spozywac.

Podaje te surowke do dorbiu lub poledwiczek wieprzowych - ogolnie do
delikatnych mies. Surowka jest soczysta i pyszna, polecam. Goscie zawsze
bardzo chwala i sa zaskoczeni jej prostota ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

Festiwal Pierogów w Krakowie
Doświadczenia z kuchniami Black-Red-White
szrlotka
Pita
Tort