jagodzianki czyli dobrodziejstwo posiadania zamrażarki

1. Data: 2006-01-14 19:06:32

Temat: jagodzianki czyli dobrodziejstwo posiadania zamrażarki
Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaczynam powoli opróżniać swoją zamrażarkę z letnich owoców no i popełniłam dzis
jagodzianki. Podaje przepis, który wydębiła w końcu moja siostra od swojej
teściowej. Latem posiłkowałam sie przepisem Maliny, ale ten przepis jest uważam
jeszcze lepszy.

100gr drożdży
1kg mąki
1 szkl. cukru
8 zółtek
ok.1/2 l mleka
200gr masła
cukier waniliowy
ok. 1 kg jagód

Drożdże rozrobić w letnim mleku z 2 łyżkami cukru i 2 łyżkami mąki.W
międzyczasie ubić żółtka z cukrem z odrobiną soli. Te ubite żółtka dać na resztę
mąki i dodawać po trochu rozrobionych drożdży. Dodać resztę mleka tak aby ciasto
nie było za twarde ani za rzadkie. Na końcu dodać stopione (nie gorące) masło.Po
tłuszczu nie dodawac już nigdy mąki. Ciasto dobrze wyrobić i odstawić do
wyrośnięcia.
Formowac bułeczki, ktore posmarowac rozmąconym jajkiem i wstawić do nagrzanego
piekarnika. Piec w tem ok.150st.c ok. pół godziny - tak do zrumienienia

Jagody można przygotowac wg przepisu maliny czyli dodać cukier waniliowy, cukier
i bułkę tartą. O ile dobrze pamiętam to na 1/2 kg malin było 2 łyżki bułki
tartej, dwa cukry waniliowe i 3 łyżki cukru. Tak przygotowanymi jagodami
nadziewac bułeczki, zalepić je dobrze, posmarowac jajkiem i wstawić do piekarnika.

W zeszłym tygodniu robiłam ciasto z truskawkami. Przepis znalazłam tu na grupie.
Polecam gorąco bo to bardzo pyszne ciasto.Wlepiam
Użytkownik "Madzik" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> poszukuje jakiegos dobrego i wyprobowanego przepisu na ciasto z jagodami

- 3 szkl. mąki
-4 żółtka
- 1 margaryna
- cukier wanil.
- 4 łyżki cukru
- 2 płaskie łyżeczki proszku do piecz.

Wyrobić ciasto. 1/3 ciasta do zamrażarki, 2/3 wyłożyć na blachę natłuszczoną
i posypaną bułką tartą.
Na ciasto wyłożyć jagody (świeże lub mrożone) (ok. 1/2 kg). Na jagody
zetrzeć na tarce 1/3 ciasta z zamrażarki..
Ubić pianę z 4 białek i 1 szkl. cukru. Wyłożyć na ciasto. Może być szprycą
(wzorek).

piekarnik rozgrzać, piec w 170 st.C. Gdy beza zbrązowieje, po ok. 0,5 godz.
wyłączyć górną grzałkę. W sumiepiec ponad 1 godz. (ja piekę 110 min.).

Jest to sprawdzone wielokrotnie przeze mnie ciasto. Jagody mam zamrożone z
lata. Pozdr.

b.

pozdrawiam
bebekot

2. Data: 2006-01-14 19:10:10

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i bułkę tartą. O ile dobrze pamiętam to na 1/2 kg malin było 2 łyżki bułki

Przepraszam, oczywiście na 1/2kg jagód a nie malin

Tajemniczy kolor czosnkowej nalwewki
z czym podać spagetti?
[SPAM]={Zapraszam } kamień do pieczenia pizzy, chleba ...
Brytfanna co można wyczarować
Takie coś do kurczaka ;)