jak aksamitka

1. Data: 2003-09-14 21:08:18

Temat: jak aksamitka
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poproszę o pomysł czegoś równie nie kłopotliwego, łatwo dostępnego, długo
kwitnącego i barwnego jak aksamitka. Dobrze by było by to było wieloletnie i
oczywiście na zimę odporne.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

2. Data: 2003-09-14 21:53:37

Temat: Odp: jak aksamitka
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bk2le3$4so$...@n...news.tpi.pl...

> Poproszę o pomysł czegoś równie nie kłopotliwego, łatwo dostępnego, długo
> kwitnącego i barwnego jak aksamitka. Dobrze by było by to było wieloletnie
> oczywiście na zimę odporne.

aksamitka jest odporna na zime?
Bo z aksamitkopodobnych polecalabym czarnuszke damascenska, maczek
kaliforniski i smagliczke.

Elfir

3. Data: 2003-09-14 21:55:31

Temat: Re: jak aksamitka
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-09-14 22:21:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> Poproszę o pomysł czegoś równie nie kłopotliwego, łatwo dostępnego, długo
> kwitnącego i barwnego jak aksamitka. Dobrze by było by to było wieloletnie
> oczywiście na zimę odporne.

Kokorycz żółta. Kwitnie już od kwietnia - wciąż jeszcze:-) Sieje się sama.

I pięciornik krzewiasty - od czerwca minimum do pażdziernika. Wielkość
krzewu częściowo regulowalna.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-09-14 22:58:05

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bk2o10$e05$...@n...news.tpi.pl...

> aksamitka jest odporna na zime?

A gdzie ja napisałem, że jest odporna???? :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2003-09-15 08:32:38

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bk2q08$kdf$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
>

> Kokorycz żółta. Kwitnie już od kwietnia - wciąż jeszcze:-) Sieje się sama.
>
> I pięciornik krzewiasty - od czerwca minimum do pażdziernika. Wielkość

Gaura Lindheimera, wygląda na to, że jeszcze długo pokwitnie, nie wiem jak z
odpornoscią na mróz. Okaże się zimą, chyba, że ktos uprawia i mi napisze :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

7. Data: 2003-09-15 09:01:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Gaura Lindheimera, wygląda na to, że jeszcze długo pokwitnie, nie wiem jak
> odpornoscią na mróz. Okaże się zimą, chyba, że ktos uprawia i mi napisze
:-)

Zeszła zima bez okrycia. Ale kwitnie dopiero od sierpnia - do października.
Przypomniała mi się gajlardia oścista - kwitnie też gdzieś od czerwca.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-09-15 13:17:01

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości >
>naprzyklad smagliczki
> biale i nieco ladniejsze fioletowe (nadmorskie)
Otoz te jednoroczne, ktore sie rozsiewaja to nie sa smagliczki we wlasciwym
sensie (porownaj nazwy lacinskie). Smagliczki sa zolte, wieloletnie. Te
wiosenne pieknie pachne, te pozniejsze (czerwiec) nie pachna. Smagliczka
moze powtarzac kwietnienie, jesli sie odpowiedni szybko zetnie przekwitle
kwaitostany.
Na jesien Januszowi polecalbym tzw. marcinki - sa naprawde nieklopotliwe i
wszystko przetrzymaja. Zakwitaja jednak duzo pozniej niz aksamitki, ale
kwitna do listopada.
pik

9. Data: 2003-09-15 14:19:19

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bk3v16$s1k$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
>

> Zeszła zima bez okrycia. Ale kwitnie dopiero od sierpnia - do
października.

Jedną, różową, kupiłam w czerwcu, juz kwitła, może podpędzona była? Ale
upały chyba im nie służą, kwiaty szybko opadały, byłam nimi nieco
zawiedziona, ale teraz cudne są. I bardzo szybko się ukorzeniają.

> Przypomniała mi się gajlardia oścista - kwitnie też gdzieś od czerwca.

Długo kwitnie i ma jedna "fajną" cechę, przesadzona odrasta jak wściekła
:-(.
--
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-09-15 16:13:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
> upały chyba im nie służą, kwiaty szybko opadały, byłam nimi nieco
> zawiedziona, ale teraz cudne są. I bardzo szybko się ukorzeniają.

Rżowo kwitnąca - to jakaś odmiana? Moja jest biała, no może z różowawym
podtekstem.

> Długo kwitnie i ma jedna "fajną" cechę, przesadzona odrasta jak wściekła
> :-(.

I się wysiewa. I najpiękniej rośnie na ścieżce, z grządki zrezygnowała:-)

Pozdrawiam, Basia.

Krokusy w Hamburgu
Test
Tuje co im jest?