jak brać antybiotyki

1. Data: 2007-07-01 09:15:35

Temat: jak brać antybiotyki
Od: "kundzia Pindzia" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dostałem od lekarza Clarithromycin i amoxicilin. Ten pierwszy mam brać 2 razy
na dzień a drugi raz. Czy ma znaczenie czy będę je brał przed jedzeniem czy
po i czy będę popijał wodą czy herbatą i czy ten który mam brać 2 razy
dziennie muszę brać w określonych odstępach czasowych? Lekarz cos na ten
temat gadał tyle ze po norwesku więc nie za bardzo zrozumiałem po za tym
tylko ze to ważne żeby je odpowiednio zażywać.

2. Data: 2007-07-01 10:09:22

Temat: Re: jak brać antybiotyki
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

kundzia Pindzia pisze:
> [...]
> temat gadał tyle ze po norwesku więc nie za bardzo zrozumiałem po za tym
> tylko ze to ważne żeby je odpowiednio zażywać.

Napisz na co dostałaś te antybiotyki i w jakich dawkach. Dawkowanie
amoksycyliny raz na dobę jest "niecodzienne". Już prędzej można to
zrobić z klarytromycyną (tabletki o zmodyfikowanym uwalnianiu).

Popijać wodą. Leki zapisane x razy dziennie bierzemy co 24/x godzin - to
jest ważne.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2007-07-01 11:50:28

Od: "kundzia Pindzia" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> zrobić z klarytromycyną (tabletki o zmodyfikowanym uwalnianiu).
>
> Popijać wodą. Leki zapisane x razy dziennie bierzemy co 24/x godzin - to

DostałEM je na helicobacter pyroli. mam 28 tabletek amoxicillin 500mg i 14
tabletek clarithromycin 500mg. Do tego biorę rano na czczo omeprazole 20mg
które dostałem za controloc40 40mg, który jest tutaj niedostępny.

Badanie krwi wykazało u mnie helicobacter pyroli, wcześniej byłem podejżewany
o nadkwasotę, wrzody żołądka i o przepuklinę. Objawy miałem takie jak plucie
krwią, podraznienie gardła sokami żolądkowymi, cofanie się treści pokarmowej,
ubytki przyszyjkowe zębów i bardzo nieswierzy oddech.

4. Data: 2007-07-01 14:46:02

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

kundzia Pindzia pisze:

> DostałEM je na helicobacter pyroli.

No tak, nick okazał się bardzo sugestywny ;)

mam 28 tabletek amoxicillin 500mg i 14
> tabletek clarithromycin 500mg. Do tego biorę rano na czczo omeprazole 20mg
> które dostałem za controloc40 40mg, który jest tutaj niedostępny.

Wg przyjętego (przynajmniej w Polsce) schematu leczenia powinieneś brać
wszystkie trzy leki 2x dziennie, czyli:

Rano: 2 tabl. amoksycyliny, 1 tabl. klarytromycyny i 1 tabl. omeprazolu
Wieczorem: 2 tabl. amoksycyliny, 1 tabl. klarytromycyny i 1 tabl. omeprazolu

Leczenie powinno trwać 7 dni. Szkoda, że nie dostałeś amoksycyliny w
tabletkach po 1g - byłoby wygodniej.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2007-07-01 17:07:08

Od: "kundzia Pindzia" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> Wieczorem: 2 tabl. amoksycyliny, 1 tabl. klarytromycyny i 1 tabl. omeprazolu
>
> Leczenie powinno trwać 7 dni. Szkoda, że nie dostałeś amoksycyliny w

tabletek na zaleconą przez ciebie kuracje mi wystarczy ale co będzie jak
zastosuję się zaleceń lekarza u któtrego byłem? jak za małą dawkę antybiotyku
będę brał ale za to dłuzej to mogę się nie wyleczyć?

6. Data: 2007-07-01 17:25:51

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

kundzia Pindzia pisze:

> tabletek na zaleconą przez ciebie kuracje mi wystarczy ale co będzie jak
> zastosuję się zaleceń lekarza u któtrego byłem? jak za małą dawkę antybiotyku
> będę brał ale za to dłuzej to mogę się nie wyleczyć?

Jak się zastosujesz, to po tygodniu zostanie Ci połowa amoksycyliny. I
co, będziesz brał tylko jeden antybiotyk przez kolejny tydzień? Tak się
nie robi. Jesteś pewien, że dobrze się zrozumieliście? Liczba
przepisanych tabletek wskazuje raczej na to, że Twój lekarz miał właśnie
taką koncepcję leczenia, którą Ci wcześniej przedstawiłem.

Amoksycylina: 2x po 1g (2x2 tabletki)
Klarytromycyna: 2x 1 tabl.
Omeprazol: 2x 20mg

i tak przez tydzień.

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2007-07-01 20:31:14

Od: "kundzia Pindzia" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> przepisanych tabletek wskazuje raczej na to, że Twój lekarz miał właśnie
> taką koncepcję leczenia, którą Ci wcześniej przedstawiłem.

Racja! właśnie zobaczylem ze w aptece przykleili mi naklejki z takim właśnie
dozowaniem leków.
Po tych 7 dniach kuracji nie będę już miał tej bakterii? i pewnie
antybiotyków brać nie będę musiał a Omeprazol mam brać nadal czy nie?

8. Data: 2007-07-01 20:42:29

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

kundzia Pindzia pisze:

> [...]
> Po tych 7 dniach kuracji nie będę już miał tej bakterii? i pewnie
> antybiotyków brać nie będę musiał a Omeprazol mam brać nadal czy nie?

Masz jakieś 90% szans na skuteczne pozbycie się bakterii. Omeprazol nie
zaszkodzi wziąć do końca opakowania.

Pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2007-07-02 18:35:54

Od: "kundzia Pindzia" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> Masz jakieś 90% szans na skuteczne pozbycie się bakterii. Omeprazol nie
> zaszkodzi wziąć do końca opakowania.

90%? a jak się nie uda jej pozbyć to co mi jeszcze pozostaje?

10. Data: 2007-07-02 18:59:02

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

kundzia Pindzia pisze:

> 90%? a jak się nie uda jej pozbyć to co mi jeszcze pozostaje?

Iść do lekarza.

kleszcz - kiedy sie zaczynac martwic ?
Rwacy bol dziasla
Dawkowanie Ketoprofenu