jak czyścić przypalony garnek?

11. Data: 2006-09-06 16:41:38

Temat: Re: jak czyścić przypalony garnek?
Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy nie byłem w Castoramie - są inne sklepy, choćby rzemieślnicze,
> dawniej były siatki z azbestem, póki go nie zakazano. Jeżeli planujesz
> większe smażenie powideł itp. to można zaimprowizować - stara blachę do
> pieczenia ciast napełnić piaskiem i po przepaleniu tego piachu przy
> otwartych oknach stawiać na nim garnek z marmoladą, piasek można
> wykorzystywać wielokrotnie - nie trzeba będzie go ponownie przepalać...

Ten pomysł z piaskiem na pewno wykorzystam w przyszłym roku, w tym roku
usmażyłam 10kg śliwek bez problemu, kolejne 2kg okazały sie totalna porażką.
A przypalone powidła śliwkowe są fatalne. Ten zapach i smak przypalonych
powideł jest nie do przyjęcia. A najgorsze w tym wszystkim to szorowanie
przypalonego.
Dziękuje wszystkim za odpowiedź, zmykam walczyc z tą spalenizną

Pozdrawiam gorąco

Monika

12. Data: 2006-09-06 17:25:26

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "piotr'ek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> A weź go piz*nij za okno i za dychę kup nowy.
>
> *piotr'ek*
>
> W zeszłym roku tak skończyły swoja karier w mojej kuchni 3 garnki, czas
> sie opanować i popracować nad odzyskiem przypalonych garów :-) podpowiada
> zatroskana o swój budżet rodzina

Won z tym za okno, a kup garnek ze stali nierdzewnej. Przypalenia odchodzą
nastepnego dnia po zalaniu wodą. Przynajmniej w moich garnkach tak jest.

Dlatego tez jestem zwolennikiem garów ze stali, pamiętam jak Mama męczyła
się z czyszczeniem emaliowanych.

DJD

13. Data: 2006-09-06 18:14:51

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego tez jestem zwolennikiem garów ze stali, pamiętam jak Mama męczyła
> się z czyszczeniem emaliowanych.
>
> DJD

Może podasz link w sieci do garnków których używasz?
Co to za marka?

Monika

14. Data: 2006-09-06 18:16:32

Od: Similas <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Już pisałem - najprościej zastosować sodę żrącą - zmyć wcześniej co się
> da, a następnie nasypac granulek sody i nalac trochę wody gorącej i tak
> zostawić do następnego dnia. Oczywiscie można kupić płyny lub żele do
> czyszczenia piekarników lub grilli...

Witam po raz pierwszy aktywnie na grupie :)
Moj patent na przypalone garnki pochodzi z Francji, skad zostal przywieziony
pprzez moja planowana druga polowe... Oni tam uzywaja Eau de Javelle czy
jakos tak... Po naszemu to ACE (wybielacz :) ). Nalac do gara, zostawic na
noc, potem powinno sie wszystko wyplukac... Oczywiscie po takim zabiegu
gara nalezy dobrze wyplukac, najlepiej jakims plynem do zaniku zapachu...
Przy okazji zauwazylem, ze ACE doskonale nadaje sie do usuwania wszelkich
organicznych zabrudzen, np. takich jak czesto wystepuja w odplywach ze
zlewu czy cus.. Nalezy uwazac zeby sie tym paskudztwem nie ochlapac bo po
kolorach na ciuchach...

Metoda ekologicznie blisko wodorotlenku sodu a bardzo skuteczna...

Pozdrawiam,

Sebastian Wach aka Similas

15. Data: 2006-09-06 18:52:30

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może podasz link w sieci do garnków których używasz?
> Co to za marka?

Używam garnków BergHoff, ale przypuszczam, ze kazdy garnek ze stali
nierdzewnej zachowa się tak samo.

Pozdrawiam

DJD

16. Data: 2006-09-06 19:58:06

Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czas sie
> opanować i popracować nad odzyskiem przypalonych garów :-) podpowiada
> zatroskana o swój budżet rodzina

A wodę + środki czyszczące to gratis masz?

*piotr'ek*

17. Data: 2006-09-06 19:58:52

Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Używam garnków BergHoff

A... to dla szlachty... zresztą kiedyś dobre, teraz już lekkie dziadostwo.

*piotr'ek*

18. Data: 2006-09-06 20:04:19

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Używam garnków BergHoff

A... to dla szlachty... zresztą kiedyś dobre, teraz już lekkie dziadostwo.

===

Kwiik...

Ja swoje kupiłem w sklepie ze składu celnego. Kosztowały mniej niż
przeciętny garnek z marketu.

DJD

19. Data: 2006-09-06 20:48:16

Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno pytałam o to jak sobie radzić aby powidła sie nie przypalały w
> czasie gotowania, a jeśli juz sie przysmażyły do dna to jak sobie
> radzicie z sczyszczeniem tej czarnej skorupy z dna garnka- garnek jest
> emaliowany dodam.
> Pozdrawiam
> Monika

Mi pomagał patent z zagotowaniem w przypalonym garnku małej ilości wody z
płynem do mycia naczyń, octem i solą.

--
Nika
Pisz tutaj

20. Data: 2006-09-07 07:53:21

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wrote:

> Używam garnków BergHoff, ale przypuszczam, ze kazdy garnek ze stali
> nierdzewnej zachowa się tak samo.

Czy każdy to nie wiem. Ale wiem, że moje tanie z hipermarketu właśnie
tak się zachowują.

Pozdrawiam
Bea

kilka krótkich pytan: gruszki, aronia
CUKATA (CYKATA) - KANDYZOWANE OWOCE LUB NAMIASTKI
UWAGI DLA PRAKTYKOW I KOMPILATOROW
Duży wysyp grzybów sposoby zagospodarowania.
SOLARDOM - jak piec ciasto?