jak kupować kosę spalinową?

1. Data: 2009-05-16 21:01:15

Temat: jak kupować kosę spalinową?
Od: bodie kotas <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

chciałbym kupić wreszcie (bo dojrzewamy od jakichś 2 lat) kosę
spalinową do celów ogrodowosadowych. Celów prywatnych.

zdecydowałem że to będzie spalinówka ... ponieważ prócz trawki są też
do przycinania nieco solidniejsze chwaściory i użycie trójnoża będzie
nieuniknione

i tu rodzą się pytania ...

- jaka optymalna moc żeby kosząc grubsze rzeczy kosa nie kręciła na
swoim górnym maksimum

- jakie są godne zaufania firmy prócz stihla i husqvarna na które chyba
nie warto wydawać majątku biorąc pod uwagę amatorskość planowanych
wyzwań

- czy ma sens kupowanie używanej w sytuacji gdy nie znam się na takim sprzęcie

- na co jeszcze zwrócić uwagę?

pozdrawiam i dziękuję za pomoc

PS wszelkie wskazówki mile widziane

--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

2. Data: 2009-05-17 12:30:44

Temat: Re: jak kupować kosę spalinową?
Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

z producentów używałem np OleoMac,
daje rade

3. Data: 2009-05-17 18:54:28

Od: Piotr Szymański <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

bodie kotas pisze:
> [...]
>
> chciałbym kupić wreszcie (bo dojrzewamy od jakichś 2 lat) kosę spalinową
> do celów ogrodowosadowych. Celów prywatnych.

Hej !

Od zeszłej wiosny użytkuję taką:
http://www.krysiak.pl/?s=2&catid=1&nWMact=2&pid=61&p
arid=6
Sprawuje się na tyle dobrze, że tej wiosny kupiłem piłę łancuchową tej
samej firmy :-).
Pracowałem tez maszynkami Sithl, a porównując: do celów hobbystycznych
moim zdaniem nie warto przepłacać.

Pozdr Piotr

4. Data: 2009-05-18 08:16:34

Od: gont <g...@d...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bodie kotas pisze:
> [...]
>
> zdecydowałem że to będzie spalinówka ... ponieważ prócz trawki są też do
> przycinania nieco solidniejsze chwaściory i użycie trójnoża będzie

Słusznie spalinówka, ale to bardziej brak kabla (przynajmniej dla mnie)
i większa moc.

Ten trójnóż to jakieś badziewie, albo ja nie umiem go używać. Żyłka
fajnie mieli wszystko, nawet chwaściory, a ten nóż wprawdzie tnie
ładnie, ale jak trawa albo chwasty są wysokie to zwija to wszystko w
taki kłąb dookoła siebie, w ogóle nie daje rady :/

Zamiast tego stosuję żyłkę kwadratową - mam wrażenie że lepiej sobie
radzi od okrągłej.

--
gonT
zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
(W. Wharton: Ptasiek)<<

5. Data: 2009-05-18 08:52:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodie kotas" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

Kup sobie na raty Stihla FS500 i założysz tarczę, nic się nie owinie, na
"trójnożu" też, bo nie zmniejszy obrotów tylko utnie. Inna sprawa - duże
łodygi trzeba jechać powoli, a nie naraz...

podpory - robinia
arboretum w Rogowie
milin - choroba?
Koniczyna niechciana