Re: jak pozbyć się AFTY !!!!???

From: "prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: jak pozbyć się AFTY !!!!???
Date: Fri, 28 Jan 2005 18:54:10 +0100

Użytkownik "WIIW" <U...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ctb78m$8fs$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Czy ktoś zna dobry sposób na aftę.......????
> wspomne że Aftin, Sachol, Dentosept nie działa :((((((((((((
>
> Proszę ratujcie !!!
>
> pozdr Aga

Afty są nazywane też aftowym nawrotowym zapaleniem błony śluzowej jamy
ustnej. Jak sama nazwa wskazuje pojawiają się i znikają. Jak katar leczony
trwa tydzień nieleczony 7 dni. Częst mylone z grzybiczym zap. j.u. czyli
pleśniawkami. Etiologia czyli przyczyny powstawania nie są tu znane.
Wiadomo, że niektóre urazy mechaniczne np. zranienie szczoteczką do zębów,
źle dopasowane protezy, zabiegi stomatologiczne mogą bezpośrednio wyzwalać
pojawienie się aft. Czasami istnieje związek z miesiączkami, z zaburzeniami
żołądkowo-jelitowymi, stosowaniem różnych diet, czy przeżytym stresem.
Myślę, że jednak głównie spadek odporności ma ogromny wpływ na pojawienie
się aft. Leczenie polega tylko na likwidowaniu objawów. Staramy się
zmniejszyć bolesność, przyspieszyć nabłonkowanie zmian. Można stosować
przyżegania 1-5% wodnym roztworem azotanu srebra (nieprzyjemne i czasami
podrażnia i zwiększa się ilość aft) pędzlowanie błękitem metylenowym
(pioktanina). Oczywiście, szybsze gojenie się ran i zmniejszenie bolesności
uzyskuje się także przez preparaty już stosowane przez Ciebie. Jeśli chodzi
o zapobieganie nawrotom, na ogół zawodzą wszystkie leki. Czasami u
niektórych osób zaobserwowano zmniejszenie nawrotów po leczeniu
przeciwalergicznym. Jeśli miejscowo stosowany był kortyzol czasami nawroty
nie pojawiają się (na długi czas). Stosowano z powodzeniem roztwory witamin
z grupy B. Nie zawsze jednak jest to skuteczne - nie we wszystkich
przypadkach udaje się zapobiec nawrotom. Rzadko bo rzadko ale czasami
dochodzi do samowyleczenia.
Kilka słów jak doraźnie leczyć afty:
- Jeśli ból bardzo Ci dokucza przy jedzeniu czy mówieniu, na pewno złagodzi
go np. Lignocaina - preparat dostępny na receptę - nakładaj bezpośrednio na
afty.
- Często czyść afty - rób to najlepiej patyczkiem owiniętym watą (takim jak
do czyszczenia uszu) zanurzonym w roztworze składającym się z jednej części
3% wody utlenionej i czterech części chłodnej przegotowanej wody.
- W czasie gdy masz afty lub spodziewasz się, żę możesz je mieć (miesiączka)
do mycia zębów używaj miękkiej szczoteczki i sody oczyszczonej - mniej
drażni śluzówkę niż pasty do zębów.
-Tantum Verde w aerozolu
-Carident maść
-Herboral duński preparat wg pacjentów bardzo skuteczny.
-nie używaj pikantnych przypraw
Poza tym pacjenci chwalą sobie naświetlania aft laserem biostymulacyjnym
(dość drogie)
Jeśli będziesz miała w dalszym ciągu problem z aftami odwiedź któryś z
okolicznych gabinetów specjalizujących się w chorobach błony śluzowej jamy
ustnej n pewno Ci pomogą.

I to by było na tyle. I nie słuchaj bzdetów wypisywanych przez Piotrka -
news.mana ze szczecina.pl o obgryzaniu paznokci - pewnie on sam ma od tego
zajady.