jak rozmrozic?

1. Data: 2003-02-15 15:22:22

Temat: jak rozmrozic?
Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki macie patent na przyrządzenie mrożonej ryby tak, żeby całego dobrego w
rozmrażaniu nie straciła? Mikrofalówki nie mam, czyli ta metoda odpada. W
zamrażarce leży od Wigilii (za dużo kupiliśmy) spory płat karpia i czeka,
żeby go upiec z pieczarkami, a ja ciągle się waham, jak się do tego zabrać.
Unikam mrożenia mięsa i ryb - stąd brak wprawy. Poradźcie coś.
Anka

1. Data: 2003-02-15 15:25:53

Temat: Re: jak rozmrozic?
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zabrać.
> Unikam mrożenia mięsa i ryb - stąd brak wprawy. Poradźcie coś.

Jelsi nie musi byc szybko, mozna np wstawic do lodowki na talerzu i tak
przez noc sobie odmrozi sie.
Ja np dzis rozmrazalam w sposob naturalny ;) wylozylam na tacke przyprawilam
ja tym czym przyprawiam rybe, i w ten sposob mialam lekko rozmrozona rybe -
idealna do smazenia, od razu przesiaknieta wszytskim co na nia nalozylam

zniknela cala gora ryby :)))) wszytskim baaardzo smakowala

Marta

1. Data: 2003-02-15 15:46:48

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> wrote in message
> Jelsi nie musi byc szybko, mozna np wstawic do lodowki na talerzu i tak
> przez noc sobie odmrozi sie.

Pewnie tak zrobię. Karp jest tłusty, więc może za dużo z niego nie wypłynie.

> tym czym przyprawiam rybe,

Zdradzisz tajemnicę? :) Bo ja zwykle ograniczam się do soli, ale tym razem
chętnie bym poeksperymentowała.
Anka

1. Data: 2003-02-15 16:52:20

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miranka wrote:

> Zdradzisz tajemnicę? :) Bo ja zwykle ograniczam się do soli, ale tym razem
> chętnie bym poeksperymentowała.
> Anka
Marta lasagne wlasnie robi ;-) wiec ja Ci podpowiem. Sprobuj rybke
natrzec mieszanka skladajaca sie z kilku kropel oliwy, soku z polowki
cytryny, soli, odrobiny bialego pieprzu, odrobinka tymianku i rozmarynu
i koperkiem suszonym. Potem taka rybe albo wrzuc na ruszt albo obtocz w
mace, jajku, mace i na goracy olej. Smacznego :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-15 17:14:05

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdradzisz tajemnicę? :) Bo ja zwykle ograniczam się do soli, ale tym razem
> chętnie bym poeksperymentowała.

Najpierw skrapiam cytryna, sole ja, pozniej sypie czarnym pieprzem, troche
vegety dodaje (nie za duzo, bo tez slona jest), pozniej pieprz ziolowy,
majeranek i z obu stron obkladam ja dokladnie cebula (w cienkie plastrerki
ja tre). Tak lezy z godzine, pozniej sciagam cebule, obtaczam ja w mace,
maczam w jajki, znowu w mace i na rozgrzana patelnie (w samej mace jest
bardziej sucha, dlatego zawsze w jajku maczam)

Marta

1. Data: 2003-02-15 20:17:14

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> maczam w jajki, znowu w mace i na rozgrzana patelnie (w samej mace jest
> bardziej sucha, dlatego zawsze w jajku maczam)

Dzięki! I Tobie i walkie!
Anka

1. Data: 2003-02-16 09:24:47

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki! I Tobie i walkie!

Prosze bardzo, smacznego i na zdrowie :)

Marta

1. Data: 2003-02-16 17:31:36

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze bardzo, smacznego i na zdrowie :)

Dziękuję:)
Rybka rozmrażała się przez noc, rano została natarta oliwą, cytryna, solą,
pieprzem i koperkiem (mrożonym, który pachnie jak świeży:), po czym wróciła
sobie do lodówki. Przed obiadem powędrowała na aluminiową folię pomazaną
oliwą, skórką do dołu, na wierzch dostała grubą warstwę smażonych pieczarek,
została zapakowana szczelnie i wsadzona do pieca na ~ 30 min plus 5 minut po
rozpruciu folii, (już była gotowa, ale czekała, aż ryż się dogotuje).
Została skonsumowana z wielkim apetytem z ryżem, sałatką z cykorii i białym
winem. Była soczysta i absolutnie przepyszna:)))))
Anka

1. Data: 2003-02-16 17:39:19

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
po
> rozpruciu folii, (już była gotowa, ale czekała, aż ryż się dogotuje).

Ooo.. tak w folii robie cos a,la ryba po grecku
na spod marchewka zmieszana z pietruszka i odrobina selera (wszytsko
przetarte na grybej tarce)posolone popieprzone, potem troche pieczarek,
cebula, na to ryba - wczesniej przyprawiona wszytskimi przyprawami - jak we
wczesniejszym poscie) potem znowu cebyla, pieczarki i warzywa, na wierzch
troche groszku zielonego i koniecznie liscie selera i zielonej pietruszki
(seler moze byc na wierzchu, pietruszka na spodzie). w folie wkladam kawalek
maly masla, zawijam szczelnie i do piekarnika

Marta

1. Data: 2003-02-16 18:31:20

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ooo.. tak w folii robie cos a,la ryba po grecku (...)
>w folie wkladam kawalek
> maly masla, zawijam szczelnie i do piekarnika

Brzmi bardzo zachęcająco. A długo to siedzi w piecu?
Anka

robilam zwykle nalesniki
Chce ugotowac pyszny kapusniak!
malpi chleb?