jak szybko doprowadzić drzewo do uschnięcia ???

11. Data: 2003-02-22 11:42:18

Temat: Re: jak szybko doprowadzić drzewo do uschnięcia ???
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@h...pl> wrote in message
news:b35r6g$ea4$1@news.onet.pl...
> Pozostawia po sobie charakterystyczne ślady np: szybkie butwienie pnia.
> Informacja o rozkładzie dotyczy gleby. W komórkach drzewa są inne warunki.
> Przede wszystkim brak dostępu powietrza.

Cóż, zapamiętam to sobie.

A z ciekawości - skoro już piszesz o butwieniu - czy "zaprawienie" R-Upem
resztki pniaka po ścietej dawno temu czereśni spowodowałoby szybkie
zbutwienie tegoż? Pień już jest martwy, tak że to tylko spekulacja - nikomu
się nie chce karczować, a kosiarka musi objeżdżać.

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2003-02-22 12:17:50

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b35r6g$ea4$1@news.onet.pl Rafal Wolski
<r...@h...pl> napisał(a):

> Informacja o rozkładzie dotyczy gleby. W komórkach drzewa są inne
> warunki.Przede wszystkim brak dostępu powietrza.

Hejka. Mógłbym prosić o wiecej szczegółów na temat rozkładu glifosatu
(substancji czynnej Roundupu) w glebie. Pewnie się mylę, ale słyszałem, że
glifosat rozkłada się praktycznie w chwili zetknięcia z ziemią.
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

13. Data: 2003-02-22 16:00:34

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Specem od środków ochrony roślin nie jestem, to i wymądrzać się nie będę.
Myślę, że trzebaby skontaktować się z producentem. Tak dramatycznie szybko
to według mnie się nie rozkłada. Wierzba zasadzona w pojemnikach wcześniej
zaprawionych Roundupem padła ewidentnie pod wpływem tegoż środka. Od
pryskania zachwaszczonych pojemników do wsadzania wierzby minęły dwa
tygodnie.

--
Rafał Wolski

14. Data: 2003-02-22 16:04:49

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

>spowodowałoby szybkie
> zbutwienie tegoż?

Do tego między innymi zaleca się Roundup. Należy pędzelkiem nanieść środek
na całą powierzchnię pnia. Nie wiem jak to szybko działa, ale zdaje się, że
jest dość radykalne. Można spróbować poszukać etykiety Roundupu w sieci.
Kiedyś, o ile dobrze pamiętam, takie instrukcje były na stronie Krzyśka M.
Jeśli pniak jest już leciwy warto by go oczyścić od góry a może nawet obciąć
cienką warstwę, tak by uzyskać bezpośredni kontakt chemikaliów z drewnem.

--
Rafał Wolski

15. Data: 2003-02-22 16:31:54

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...

>Pień już jest martwy, tak że to tylko spekulacja - nikomu
>się nie chce karczować, a kosiarka musi objeżdżać.

Mam dla Ciebie alternatywne rozwiazanie.
Posypanie, czy polanie nawozem azotowym powinno przyspieszyc rozklad pniaka.
Bakterie rozkladajace celuloze potrzebuja azotu.

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2003-02-22 16:38:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...

>A jakby poczekac 80 lat, kora sama odejdzie i po drzewie.
>To chyba najlepsza metoda. A na razie cieszyc sie, ze drzewo rosnie.

Kora odejdzie jesli jest to kasztan z pewnego postu :) Nam pozostaje sie
cieszyc, ze drzewo jeszcze rosnie (pomimo tych wszystkich knowan wokol).

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2003-02-22 16:45:49

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski"
napisał w wiadomości news:b387fu$97s$1@news.onet.pl...
> Specem od środków ochrony roślin nie jestem, to i wymądrzać się nie będę.
Tu chyba pomogło by "wskrzeszenie" na forum grupy Sławka Kutrysia ( nie wiem
czy go pamiętasz Rafale, "dawał kiedys tutaj głos").
On pewnikiem zna dokładny mechanizm działania. Ja mogę tylko podać, że
glifozad ( jest to jakaś pochodna glicyny, coś mi tak dzwoni) blokuje
syntezę aminokwasów i powoduje zatrucie związkami amonowymi.
I z tego ten efekt szybkiego murszenia drewna.( tu uwaga do Basi: w Twoim
przypadku da to raczej zerowy efekt).
Pozdrawiam.
Michał
ps. "śliski" temat.....

18. Data: 2003-02-22 17:14:39

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w wiadomości

> Do tego między innymi zaleca się Roundup. Należy pędzelkiem nanieść środek
> na całą powierzchnię pnia. Nie wiem jak to szybko działa, ale zdaje się, że
> jest dość radykalne.

Działa dość wolno.
W każdym razie nie tak szybko jak by można się spodziewać. Nie licz Basiu, że za
jeden
sezon uda się pozbyć drań R-pem, chyba, że będzisz pień smarować często. Wtedy jednak
metoda może się okazać kosztowna.
Ja posmarowałam ze trzy razy.
Szczerze mówiąc niewiele to dało, lepiej już chyba pomęczyć się z karczowaniem.
I zapach tego świństwa mnie odstręcza.

Pozdrawiam

Marta z niezliczoną ilością pni

19. Data: 2003-02-22 17:47:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Myślę, że trzebaby skontaktować się z producentem. Tak dramatycznie szybko

Wedlug strony producenta rozklada sie stopniowo, ale czasu nie podano.
Na pewno nie w momencie kontaktu z ziemia. Okres, po ktorym wolno
sadzic rozne rosliny, waha sie od 1 do 30 dni, w zaleznosci od roslin:
http://2001.roundup.com/questions/frameset.html.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

20. Data: 2003-02-22 18:20:21

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
. Ja mogę tylko podać, że
> glifozad ( jest to jakaś pochodna glicyny, coś mi tak dzwoni) blokuje
> syntezę aminokwasów i powoduje zatrucie związkami amonowymi.

"się dokopałem" i "sie potwierdzam" + glifozat= N-fosfonometyloglicyna.
"okres rozkładu zależny od aktywności mikrobiologicznej gleby"
Pozdrawiam.
Michał

Re: Nasiona drzew i krzewow - pytanie.
wycieczki?