jak to jest z matura?

1. Data: 2004-01-25 13:52:47

Temat: jak to jest z matura?
Od: "henryk dyrman" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

pytanie dotyczy zdawania matury kilka lat po skonczeniu technikum. z
tego co wiem, w technikum egz sklada sie z 2 egz pisemnych i 2 ustnych.
natomiast w liceach dodatkowo trzeba zdawac egz ustny z jezyka obcego, czyli
sa to 3 egzaminy ustne.

czy osobe, ktora skonczyla technikum a chce przystepowac do egzaminu
maturalnego w jednym z liceow, obowiazuje ten trzeci egzamin ustny z jezyka
obcego?

innymi slowy, od czego zalezy ten egzamin z jezyka obcego? od tego, jaka
szkole sie ukonczylo, czy od tego, w jakiej szkole przystepuje sie do
matury?

pzdr serdecznie

2. Data: 2004-01-25 19:11:43

Temat: Re: jak to jest z matura?
Od: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "henryk dyrman" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:bv0hnf$2u7$1@inews.gazeta.pl...

> czy osobe, ktora skonczyla technikum a chce przystepowac do egzaminu
> maturalnego w jednym z liceow, obowiazuje ten trzeci egzamin ustny z
> jezyka obcego?

Maturę można zdawać w zasadzie tylko w szkole, którą się ukończyło lub przed
komisją powołaną przy kuratorium. Rozporządzenie MEN z dnia 21 III 2001 r. w
sprawie warunków i sposobu oceniania, [...] par.30.2 mówi, że maturę w
innej szkole można zdawać tylko w szczególnych przypadkach, wyłącznie za
zgodą kuratora. Spotkałem się z już takimi z takimi przypadkami, ale
dotyczyły one jedynie sytuacji, kiedy ktoś nie mógł zdawać matury w swojej
szkole, gdyż uległa ona likwidacji. Zawsze jednak tacy uczniowie byli
kierowani na maturę do szkół tego samego (lub zbliżonego) typu jak te,
które ukończyli.

Nigdy do tej pory nie spotkałem się z przypadkiem, aby ktoś mógł po
ukończeniu technikum mógł zdawać maturę w liceum ogólnokształcącym (chyba,
że mówimy o maturze eksternistycznej, ale to inna bajka). Dlatego jestem
nieco zdziwiony sytuacją. Jeżeli ma pan zgodę kuratora na zdawanie matury w
liceum, to kurator, wyrażając taką zgodę (co byłoby dla mnie nieco dziwne,
szczerze mówiąc) powinien równocześnie określić warunki przeprowadzenia tego
egzaminu. Jeżeli zaś pan takiej zgody nie ma, to na jakiej podstawie chce
pan zdawać maturę w innej szkole?

--
Z poważaniem,
Yorick

3. Data: 2004-01-26 11:31:40

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy do tej pory nie spotkałem się z przypadkiem, aby ktoś mógł po
> ukończeniu technikum mógł zdawać maturę w liceum ogólnokształcącym (chyba,
> że mówimy o maturze eksternistycznej, ale to inna bajka

kończyłem szkołę eksternistycznie, ale zdawałem maturę w sposób normalny. O co
chodzi z tą "maturą eksternistyczną"?

pzdr
Uszi

4. Data: 2004-01-28 13:15:33

Od: "ola s" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>matury?
>
>pzdr serdecznie
>
>maturę zdaję się po liceum i po technikum. egzamin składa się z 2 egz
pisemnych i ustnych i obowiązkowo język obcy. misio

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

PROSBA O POMOC
Pomocy z c