jak to zrobic

1. Data: 2002-01-23 06:44:29

Temat: jak to zrobic
Od: "kuk" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co zrobić, żeby móc uczyć się cały dzień? Żeby po kilku ładnych godzinach
nad książkami nie czuć znurzenia, żeby wyeliminować te straszne bóle
kręgosłupa i móc opanować niesamowitą chęć spania! I przede wszystkim - jak
opanować te nerwy, że się nie zdąrzy? że się marnuje czas?? Właśnie to nad
wszystko inne wykańcza.

adso
a...@w...pl

****************
Dzień jest za krótki.

1. Data: 2002-01-23 06:55:26

Temat: Re: jak to zrobic
Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kuk <j...@p...onet.pl>
w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a2lm44$2oq$...@n...tpi.pl...
> [...]
> opanować te nerwy, że się nie zdąrzy? że się marnuje czas?? Właśnie to nad

Przypomniała mi się moja ostatnia sesja i egzamin z historii sztuki,
który zdałam na five. Miałam wówczas Julkę i maleńką Cyśkę, cały
dom na głowie i przyjaciółkę, która przyszła uczyć się ze mną, korzystając
z archiwum video. Miałam też kilka mnemotechnik zdobytych na świeżo.
Dorota siedziała jak wół zaprzężona we wszystkie materiały do nauki,
a ja na maxa raz tu raz tu. Myślę, że w tym tkwił sekret. Miałam przymusowe
"utrwalacze" w postaci innych zajęć, system mnemotechniczny i podejście
"nie w tym roku, to w następnym". Rozmowa z panią profesor była
autentycznie przyjemna, myślę :), że między innymi za to tak zgrabnie
wyglądał mój index.

Pozdrawiam
Mania

1. Data: 2002-01-23 17:34:01

Od: "Piotrek z Poznania" <p...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jak
> opanować te nerwy, że się nie zdąrzy? że się marnuje czas?? Właśnie to nad

Faktycznie, biedactwo.
A tak poważnie, to od której klasy szkoły podstawowej uczy się dzieci że
tylko systematyczny, małymi kawałkami realizowany proces uczenia się
przynosi rezultaty? Ile razy w ciągu nastu lat nauki wtłacza się mało
skomplikowaną prawdę, że na kilka dni (godzin, minut) przed egzaminem
niewiele się człowiek nauczy choćby całą okrągłą dobę ślęczał na książkami?

Piotr

1. Data: 2002-01-24 09:26:06

Od: "Aedrin" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mania" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "nie w tym roku, to w następnym". Rozmowa z panią profesor była
> autentycznie przyjemna, myślę :), że między innymi za to tak zgrabnie

Mania

co to znaczy zgrabniutki indeks ?
same piateczki ?:)

--
Pozdrawiam :)
Aedrin

....zycie to ciagla walka aby stac sie lepszym.....

1. Data: 2002-01-24 10:45:07

Od: "kuk" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek z Poznania" <p...@a...net.pl> napisał w
wiadomości news:

> [...]
> skomplikowaną prawdę, że na kilka dni (godzin, minut) przed egzaminem
> niewiele się człowiek nauczy choćby całą okrągłą dobę ślęczał na

Piotrku z Poznania, czyżbyś jeszcze nie zdawał matury? ;) Zostało mi jeszcze
trochę czasu do maja, ale sam przyznasz, że taka porcja materiału do
opanowania jest dość twardym orzechem do zgryzienia. Systematyka - owszem,
tylko to już jest tak pomyślane, że człowiek nie jest maszyną do uczenia i
jakoś odczuwa bodźce zewnętrzne, które nie zawsze mobilizują i nie zawsze są
pomocne.

Pozdrawiam
adso
z Pleszewa

1. Data: 2002-01-24 11:05:30

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Faktycznie, biedactwo.

Po co ten ton lekcewazenia? Ranga problemow jest subiektywna...

> A tak poważnie, to od której klasy szkoły podstawowej uczy się dzieci że
> tylko systematyczny, małymi kawałkami realizowany proces uczenia się
> przynosi rezultaty?

Mnie nigdy tego nie uczyli... ilosc materialu w podstawowce nie wymaga
zadnych powtorek...

> Ile razy w ciągu nastu lat nauki wtłacza się mało
> skomplikowaną prawdę, że na kilka dni (godzin, minut) przed egzaminem
> niewiele się człowiek nauczy choćby całą okrągłą dobę ślęczał na książkami?

No zobacz a ja praktycznie przez cale zycie ucze sie w ten sposob,
czasem z dobrymi wynikami, czasem z przecietnymi ale nie narzekam za tak
bardzo... Najczesciej wlasnie w ostatni dzien ucze sie najwiecej bo czuje
noz na gardle i mobilizuje wszystkie sily aby zrobic jak najwiecej. Zwaz
na to, ze po 24h prawie 50% wiadomosci ulega zapomnieniu, po tygodniu
to juz trzeba zrobic na prawde niezla powtorke zeby cos zdac... a sa takie
egzaminy ktory trzeba tylko ZZZ a nie pamietac do konca zycia...

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@w...pl <|> http://www.wr.pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-01-27 17:56:46

Od: "cout" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilczek napisał:
(...)
>.... a sa takie
> egzaminy ktory trzeba tylko ZZZ a nie pamietac do konca zycia...

Zgadzam się z powyższym. Czasami uczą takich pierduł, ze ręce
opadają :-(((.

ZZZ? Zakuć Zdać Zapomnieć?
Myślałem, że to było tylko powiedzonko mojego dawnego
polonisty, a okazuje się, że ma to wymiar uniwersalny :-).

1. Data: 2002-01-29 11:38:36

Od: SiNuS <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W teczce dla osoby '"Wilczek" <w...@i...com>' możemy przeczytać:

> [...]
> to juz trzeba zrobic na prawde niezla powtorke zeby cos zdac... a sa takie
> egzaminy ktory trzeba tylko ZZZ a nie pamietac do konca zycia...

Wypada Ci tylko życzyć powodzenia w dalszej karierze studenckiej
i późniejszej zawodowej... po co w ogóle studiujesz z takim podejściem
do nauki?

SiNuS

1. Data: 2002-01-29 11:41:44

Od: SiNuS <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W teczce dla osoby '"kuk" <j...@p...onet.pl>' możemy przeczytać:

> [...]
> jakoś odczuwa bodźce zewnętrzne, które nie zawsze mobilizują i nie zawsze są

Bez przesady, matura ma być sprawdzianem Twojej wiedzy z ostatnich 4/5
lat nauki, a nie testem tego co się zdąrzyłeś nauczyć w ciągu ostatnich
kilku miesięcy. Przynajmniej ja gdy zdawałem swoją, wychodziłem z takiego
założenia. :-)

SiNuS

1. Data: 2002-01-29 14:13:20

Od: "Viadro" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co zrobić, żeby móc uczyć się cały dzień?

to fajnie dzień spędzasz

sekta Niebo
Szmatławce
DEPRESJA
maniu:) dziękuję za radę
samokontrola umysłu metoda Silvy - raz jeszcze