jak zakończyć drastyczną dietę - głodówkę?

1. Data: 2002-04-17 12:35:44

Temat: jak zakończyć drastyczną dietę - głodówkę?
Od: "Joanna Radomska-Trafas" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po wielu wcześniejszych nieudanych próbach zrzucenia 20 kg nadwagi w sposób
racjonalny od 2 tygodni jestem na ścisłej diecie 200-500 kkalorii/dobę +2
dni głodówki w tygodniu. Zrzuciłam już 6 kg i chcę to jeszcze jakiś czas
kontynuować bo co dziwne przychodzi mi to bez żadnych problemów.
Poza jednym... CO DALEJ? Jak jeść po? Nie chcę wracać do moich 80 kg jeszcze
szybciej niż chudnę podczas głodówki. Jak zwiększać racje pokarmowe żeby nie
zaczął sobie ten mój głupiutki organizm zaraz magazynować zapasów?
Pomóżcie
Pozdrawiam
Joannart

2. Data: 2002-04-17 13:44:52

Temat: Re: jak zakończyć drastyczną dietę - głodówkę?
Od: "Nomika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Radomska-Trafas" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
nie
> zaczął sobie ten mój głupiutki organizm zaraz magazynować zapasów?

Moim zdaniem dieta 200-500 kalorii na dobę to też głodówka. Jeśli więc
jesteś od dwóch tygodni na głodówce to pewnego dnia rzucisz się na jedzenie
i przytyjesz. Dostarczasz tak mało kalorii, że każde nawet niewielkie ich
zwiększenie będzie magazynowane. Wybrałaś odchudzanie, które na bank
spowoduje efekt jo-jo. Przerobiłam to kiedyś: spadek wagi 10 kg w miesiąc
przy własnie takim jedzeniu, a raczej niejedzeniu i powrót do poprzedniej
wagi w ciągu 2 tygodni!
Pozdrawiam,
Monika

3. Data: 2002-04-17 13:55:50

Od: "Magda" <m...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Radomska-Trafas" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a9jstt$k02$1@news.tpi.pl...
> [...]
nie
> zaczął sobie ten mój głupiutki organizm zaraz magazynować zapasów?

Uwazam, ze taka dieta to nic innego jak szok dla organizmu. Co z tego, ze
szybko chudniesz jak potem, w krotkim czasie wrocisz do swojej poprzedniej
postaci albo przybedzie ci troche. Tak niestety jest. Do tego skora straci
na elastycznosci, moga pojawic sie rozstepy i tego typu nieprzyjemne sprawy.
Wiec chyba lepiej zdrowo sie odchudzac a nie w tak drastyczny sposob. Madre
jest to, kiedys na tej grupie przeczytalam, ze to, co bylo magazynowane
przez dlugi czas nie moze zniknac w krotkim czasie. Jesli zaniedbywalismy
sie przez dlugi okres, to utrata tluszczyku rowniez musi nam troche czasu
zajac.
Uwazaj na siebie. Moim zdaniem ty nic praktycznie jesz...
pozdrawiam
magda

4. Data: 2002-04-17 14:55:46

Od: "chaciur" <g...@w...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Radomska-Trafas <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a9jstt$k02$...@n...tpi.pl...
> [...]
> szybciej niż chudnę podczas głodówki. Jak zwiększać racje pokarmowe żeby nie
> zaczął sobie ten mój głupiutki organizm zaraz magazynować zapasów?

Mysle ze lepsza jest 100% glodowka niz takie niedojadanie.
A utrzymac to jak zwykle najtrudniej.
Z tego co tu piszesz to jests twarda sztuka,
i mozesz sobie wplesc do zyciorysu
jeden dzien glodowki na tydzien,
a raz do roku cos dluzszego.
I stara prawda o miesniach i ruchu.
Czyli dobrze miec troche miesni,
ktore nawet w spoczynku zuzywaja
wiecej niz tluszcz. No i ksztalty sa
bardziej apetyczne.

pozdrawiam Chaciur

5. Data: 2002-04-17 15:00:59

Temat: Efekt jo - jo
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> zaczął sobie ten mój głupiutki organizm zaraz magazynować zapasów?

Cześć,
Robisz sobie krzywdę. Jeśli jest to kolejna próba, zgłoś się najlepiej do
lekarza bariatry.
Na pewno będzie Ci mógł jakoś pomóc, oczywiście, jeśli_silnej_woli_wystarczy
Ci na więcej niż dwa - trzy tygodnie.
Jeśli chcesz zrzucić na stałe 20 kg, musisz zmienić styl życia " na zawsze "
a nie na dwa tygodnie.
Poczytaj o wpływie efektu jo - jo na serce. I się zastanów.
Pzdrw
Piotr

PS
Zastanów się jeszcze nad tym: zrzucasz w ciągu dwóch tygodni jakieś 10
kg.Przy 80 kg masy ciała jest to 12, 5 %. Mocno zmniejsza się ilość krwi, bo
jesteś o 12, 5 % mniejsza.
Póżniej błyskawicznie wracasz do poprzedniej wagi, albo i więcej. A krew nie
odbudowuje się tak szybko. Chyba, że transfuzja:-)). Wiesz, co myśli o Tobie
Twoje serducho, gdy musi odżywić dodatkowe 12 kg mniejszą niż poprzednio
ilością krwi???

Efekt jo-jo
artykuł dr. n. med. Magdaleny Białkowskiej z Instytutu Żywności
Żywienia

Efektem jo-jo nazywamy wahania masy (wagi) ciała polegające na
następującym kolejno po sobie chudnięciu i tyciu. Jeżeli w ciągu
5
lat takie wahania u otyłego przekraczają 5%, a nie są wyższe niż
10%, wówczas stwierdzamy efekt jo-jo. Natomiast gdy wahania wagi
przekraczają 10%, mamy do czynienia z bardzo nasiloną formą tego
efektu.[...]

[...] Jak wynika ze statystyk dotyczących odchudzania
każdy otyły ma za
sobą jedną, kilka lub więcej kuracji odchudzających. W ich
wyniku
otyli tracą kilka czy kilkanaście kilogramów, po czym niestety
bardzo często ponownie tyją. Z moich obserwacji wynika, że po 2
latach od zakończenia leczenia ambulatoryjnego połowa pacjentów
utrzymuje masę ciała uzyskaną w wyniku przeprowadzonej kuracji
odchudzającej, natomiast pozostali tyją. Wiadomo też, że po 5
latach
ponad 80% osób ponownie tyje, po czym podejmuje nową próbę
odchudzania.

Nasuwa się tu oczywiście pytanie, czy owe częste zmiany masy
ciała
mają jakieś konsekwencje zdrowotne. Medycyna podjęła już ten
temat.

Wieloletnie badania prowadzone w amerykańskim miasteczku
Framingham
wykazały, że wahania wagi ciała zarówno u kobiet, jak i mężczyzn
mają wpływ na wzrost umieralności w ogóle oraz na zachorowalność
umieralność z powodu choroby wieńcowej serca.

W badaniu MRFIT (Multiple Risk Factor Intervention Trial)
stwierdzono, że wspomniany efekt jo-jo zwiększa ryzyko choroby
wieńcowej serca. Obserwacje te dotyczyły zarówno osób palących
papierosy, jak i niepalących.

Podobne wyniki osiągnięto w badaniu Western Electric Study.
Obserwowano tu przez 25 lat około 2000 mężczyzn. Do badań
zakwalifikowano tych, którzy w 1957 r. mieli 40-56 lat.
Podzielono
ich na 3 grupy: pierwsza to ci, u których zmiana masy ciała w
ciągu
5 lat wynosiła 10%, druga to osoby, które stopniowo tyły i
trzecia -
mężczyźni, u których wahania masy ciała wynosiły poniżej 5%
(uznano,
że mieli oni stabilną masę ciała). Okazało się, że umieralność z
powodu choroby wieńcowej serca w ciągu 25 lat obserwacji
wynosiła: u
osób ze znacznymi wahaniami masy ciała - 25% (grupa I), w
przypadku
mężczyzn ze stałym wzrostem masy ciała - 15% (grupa II), a u
ludzi
ze stabilną masą ciała - 14% (grupa III). Z kolei umieralność z
powodu raka wynosiła w grupie I - 7,1%, w grupie II - 13,5%, a w
grupie III - 5,6%.

Obserwacje Western Electric Study wykazały więc, że wahania masy
ciała zwiększają ryzyko choroby wieńcowej, natomiast mają
nieznaczny
wpływ na zachorowalność na nowotwory. Z kolei stały wzrost wagi
ciała bardzo nasila ryzyko powstania raka, a mniejszą rolę
odgrywa
tu efekt jo-jo.

Podobne rezultaty dały badania prowadzone w Gšteborgu.
Dowiedziono
bowiem, że wahania masy ciała mają wpływ na wskaźnik
umieralności.

Kto jest zagrożony efektem jo-jo?

* ludzie, w rodzinach których występuje otyłość;
* stosujący niewłaściwe metody odchudzania.

Jak można zapobiec efektowi jo-jo?

I etap - właściwe odchudzanie
stosujmy wyłącznie racjonalne diety (opracowane na podstawie
naukowych przesłanek);
chudnijmy od 0,5 do 1 kg tygodniowo.
II etap - utrzymanie wagi po schudnięciu
ograniczmy spożycie o ok. 400 kcal w stosunku do
zapotrzebowania
energetycznego;
pamiętajmy o aktywności ruchowej (codziennie 3-5 km marszu, co
drugi dzień 30 min gimnastyki);
nie jedzmy przekąsek, nie stosujmy głodówek ani diet
jednoskładnikowych.
[...]

6. Data: 2002-04-17 15:06:54

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chaciur" <g...@w...wytnij.pl> napisał w wiadomości
> I stara prawda o miesniach i ruchu.
> Czyli dobrze miec troche miesni,
> ktore nawet w spoczynku zuzywaja
> wiecej niz tluszcz.

Cześć
1 kg mięśni spala 70 kcal na godz.
1 kg tłuszczu 7 kcal na godz

No i ksztalty sa
> bardziej apetyczne.

Nie dla Rubensa, np:-))

Piotr
PS
Jak treningi?

7. Data: 2002-04-17 15:19:29

Od: "chaciur" <g...@w...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9k316$jdi$...@n...tpi.pl...

> 1 kg mięśni spala 70 kcal na godz.
> 1 kg tłuszczu 7 kcal na godz

ho ho az tak!

> No i ksztalty sa
>
> Nie dla Rubensa, np:-))

Wiecej takich gosci i grupa swiecilaby
pustkami. :))

> Jak treningi?

W kratke ale do przodu.
Juz nawet zaczalem odzyskiwac widzenie
kolorow na podjazdach ;)

salut Chaciur

8. Data: 2002-04-17 16:01:31

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a9k316$jdi$...@n...tpi.pl...

> W kratke ale do przodu.
> Juz nawet zaczalem odzyskiwac widzenie
> kolorow na podjazdach ;)

:-DD
Piotr

9. Data: 2002-04-17 18:05:13

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a9k316$jdi$...@n...tpi.pl...

> Wiecej takich gosci i grupa swiecilaby
> pustkami. :))

A niby dlaczego? Czy dieta jest dla ciebie tożsama z dietą odchudzająca?

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

10. Data: 2002-04-17 18:20:27

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a9kdju$h0t$1@news.onet.pl...
> A niby dlaczego? Czy dieta jest dla ciebie tożsama z dietą odchudzająca?

Kogo pytasz?
Mnie czy Chaciura?
I właściwie o co:-))))
Piotr