jak zbadać jakość gleby?

11. Data: 2003-08-11 08:05:45

Temat: Re: jak zbadać jakość gleby?
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
news:bh6e1d$4mk$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jejku! Dirko, to przecież tylko o 10 cm mniej niż ja mam wzrostu. Jesteś
> pewien, że mam kopać taki dół?

Niejeden taki dół będziesz musiała wykopać w trakcie budowy (zapewne nie
sama, co nie zmienia faktu).
Największy na szambko - bardzo ciekawych rzeczy można się wtedy dowiedziec o
swojej działce.
Póki co, metoda porównawcza tudzież rozmowy z sąsiadami też mogą być
pomocne.
W którymś numerze "Ogrodów" (chwilowo nie jestem w stanie sprawdzic w
którym) był artykuł o glebie i określaniu jej charakteru.

Tylko uważaj w czasie budowy - może się zdarzyć, że ziemia po budowie będzie
zupełnie czymś innym, niż to, co kupiłaś z działką :( .
Np. niektóre firmy budowlane pasjami lubią wywozić humus z jednej budowy,
żeby go sprzedać naiwnemu właścicielowi, który kończy inną (wielokrotnie
zaobserwowane). I tak samo uwielbiają "rozsmarować" glinę z wykopów po całej
działce, o takich banałach jak zakopywanie odpadów pobudowlanych gdzie
popadnie nawet nie wspomnę.

Pozdrawiam demaskatorsko
Ewa

12. Data: 2003-08-11 08:50:45

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> Ciekawe, że nikt nie pisze o pobraniu próbek gleby i oddaniu ich do
> zbadania do specjalistycznej stacji - wydaje mi się, że byłoby to
> najprostsze wyjście?

A mnie ciekawiło, kto to pierwszy zaproponuje :-)

Tym bardziej, że badanie kosztuje grosze (no dobrze, parę złotych) a
określa współczynnik pH, zawartość pierwiastków, rodzaj gleby...

Pozdrawiam,
Grzesiek

13. Data: 2003-08-11 08:53:02

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jactro" <j...@b...com.pl> napisał w wiadomości

> Cześć Marzenko.

Cześć Jactro :-) Akwaryści jak widzę mają różne pasje ;-))

> Jak zaczniesz kopać pod fundamenty, albo pod szambo to zobaczysz pełny
> profil glebowy.

Dziękuje za podpowiedź. Poczekam, poczekam a do tej pory przeczytam wszystko
o tej glebie ;-) Nakręca mnie wcale nie mniej niż wtedy, gdy "polowałam" na
Pterophyllum altum i na Hypancistrus zebra ;-) Nie mogę się po prostu
doczekać aż będę mogła zaplanować jakie rośliny tam posadzę.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

14. Data: 2003-08-11 08:57:05

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe, że nikt nie pisze o pobraniu próbek gleby i oddaniu ich do
zbadania
> do specjalistycznej stacji - wydaje mi się, że byłoby to najprostsze
> wyjście?

Ha! Basiu! Już obdzwoniłam wszystkie urzędy i dowiedziałam się gdzie w mojej
gminie robią takie badania. Było o tyle miło, że pan z którym rozmawiałam
wcale mnie nie wyśmiał, jak usłyszał że te badania to mi potrzebne do
zakładania ogrodu. Nawet pochwalił ;-)

Dziękuje za podpowiedź

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

15. Data: 2003-08-11 09:01:25

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Y7AZa.71007$ib2.18507691@twister.neo.rr.com...
> "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> wrote in message

> Rozejrzyj sie po okolicy (w tym po ogrodkach sasiadow)
> i zobacz jakie rosliny dobrze rosna, jakie zle, a jakie wcale.

Problem w tym, że to jest taki ładny kawałek gruntu podzielony na działki i
na razie to wszyscy się zabierają za budowę a nigdzie nic jeszcze nie
rośnie. Za to rośnie na tej działce - cała jest pokryta czymś w rodzaju
łączki. Mogłabym zebrać te roślinki tylko jak je potem identyfikować? Ja ich
jeszcze po prostu nie znam. Ale pewnie i tak będę próbować :-)

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

16. Data: 2003-08-11 09:04:07

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli chcesz mieć ogród jak marzenie
> kopanie profilu glebowego jest nieodzowne.

No i poczytałam. Znalazłam taki adres:
http://www.gridw.pl/globe/pdf/soil/pro.pdf i taki jeszcze:
http://ltpwww.gsfc.nasa.gov/globe/features.htm i z przyjemnością odkryłam,
że to bardzo ciekawe.
Pewnie, że chcę mieć taki ogród - dlatego póki co "ryję jak kret" ;-) ale w
książkach i sieci.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

17. Data: 2003-08-11 09:07:40

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bh7jsv$pmg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Tylko uważaj w czasie budowy - może się zdarzyć, że ziemia po budowie
będzie
> zupełnie czymś innym, niż to, co kupiłaś z działką :( .

Tak, słyszałam o takich praktykach :( Na szczęście ten grunt to ogromna łąka
podzielona na działki, myśle więc, że mnie taka "niespodzianka" tam nie
spotka.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

18. Data: 2003-08-11 09:18:30

Od: "Jactro" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jactro" <j...@b...com.pl> napisał w wiadomości

> Cześć Jactro :-) Akwaryści jak widzę mają różne pasje ;-))

Tu jest całkiem spora grupka akwamaniaków.

> [...]
> Pterophyllum altum i na Hypancistrus zebra ;-) Nie mogę się po prostu
> doczekać aż będę mogła zaplanować jakie rośliny tam posadzę.

Będzie Cię tak nakręcać pewnie przez parę najbliższych lat.
Ogród to fajne miejsce na spotkania akwarystyczne-coś wiem na ten temat ;-))
Przyjemnego nakręcania
Jactro

19. Data: 2003-08-11 09:24:40

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ich
> jeszcze po prostu nie znam. Ale pewnie i tak będę próbować :-)

I to jest dobry pomysł.
Poszukać w Internecie, sporo zdjęć i rysunków chwastów można znaleźć.
Może w którejś bibliotece coś znajdziesz.
U mnie chyba w dwóch ksiażkach ogrodniczych są wymienione chwasty pod
względem upodobań glebowych. Jak już są po łacinie to jesteś w domu:-)

Pozdrawiam
Marta

20. Data: 2003-08-11 14:21:15

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bh7g7u$b4c$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie jest sztuką zakładać ogród
> po najprostrzej linii oporu:-)

Chyba miales na mysli linie najmniejszego oporu.
Najprostsza linia oporu moze byc najciezsza do
zrealizowania :-)

Pozdrowienia,
Michal

--