Re: jak zbadac pieprzyki?

From: "Maras" <M...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: jak zbadac pieprzyki?
Date: Sun, 7 Jul 2002 00:17:03 +0200

Ja miałem kiedyś coś co się zowie 'znamię błękitne. Jak poszedłem na oddział
dermatologiczny wypalić sobie laserem pewne zmiany chorobowe, to obecny tam
ordynator bardzo napalił się moim znamieniem, nawet je sfotografował (miało
ok.1cm.), pokazywał wszystkim na oddziale. Co do diagnozy nie miał
wątpliwości, zbadał dla pewności dermatoskopem (taka dziwna lupa) i kazał
wyciąć. Inne znamiona na szyi przy okazji powypalał mi laserem (były raczej
regularne i wystające). Chciał się tym laserem rozprawiać z wszystkim co
miałem na skórze, poza tym znamieniem błękitnym. Kiedy byłem z kolei usunąć
znamię na onkologii, lekarze bardzo zdziwili się, że inne znamiona
potraktowano laserem. Powiedzieli 'nigdy w życiu laserem!'.

Korzystając z okazji chciałbym zapytać, czy lepiej laserem czy skalpelem ?
Od czego to zależy ???

pozdrawiam,
Maras