jak zmusić byłego męża do płacenia alimentów na dzieci?

1. Data: 2004-03-23 07:55:09

Temat: jak zmusić byłego męża do płacenia alimentów na dzieci?
Od: "ananke" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem świeżo po rozwodzie. Mam 2 dzieci, na które sąd przyznał mi alimenty
od byłego męża. Ten w nieoficjalnej rozmowie powiedział, że on i tak nie
będzie placił, bez względu na to, jaką kwotę ustali sąd.
Mąż oficjalnie nie zarabia - jakiekolwiek "lewe" zarobki
są praktycznie przeze mnie nie do udowodnienia.
I tu moje pytania:
Co powinnam zrobić, żeby te pieniądze od niego otrzymać? Gdzie się udać? Z
kim rozmawiać? Co mogę zrobić w tej sprawie, aby nie czuł sie tak bezkarnie
jak do tej pory? - przez pół roku separacji poprzedzającej rozwód nie dał mi
ano grosza na utrzymanie dzieci, ba... nawet nie wpadł na pomysł, by im coś
kupić (w przypadku, gdyby obawiał się, że wydam te pieniądze na własne
potrzeby).
Dodam jeszcze (może to do czegoś się przyda), że mój były mąż jest
współwłaścicielem domu.
Pozdrawiam serdecznie

2. Data: 2004-03-23 11:03:40

Od: Bischoop <B...@k...russia> szukaj wiadomości tego autora

Liscie opadly i ananke wygrazmolil(a):

> Dodam jeszcze (może to do czegoś się przyda), że mój były mąż jest
> współwłaścicielem domu.
> Pozdrawiam serdecznie

Chcesz polowe tego domu...?

--
% Bischoop | LRU: #260447 %
% bischoop(at)o2.pl | GG:1705424 |ICQ:159794827 %

3. Data: 2004-03-23 11:58:31

Od: "ananke" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chcę połowy tego domu, bo:
1. Zamieszkuje go mój były
2. Razem z nim mieszka jego matka
A tak poważnie, to nawet nie wiem, czy ni się coś z tego domu należy - były
jakąś tam część otrzymał w spadku po ojcu jeszcze za kawalerskich czasów,
resztę dostał od mamusi wykonując jakieś roszady majątkowe między bratem,
matką a sobą.

4. Data: 2004-03-23 12:45:55

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ananke" <a...@w...pl> wrote in message

> Dodam jeszcze (może to do czegoś się przyda), że mój były mąż jest
> współwłaścicielem domu.

No więc będzie miał co komornik zlicytować po rozprawie sądowej o
uchylanie się od niepłacenia alimentów.

J.

5. Data: 2004-03-23 13:45:50

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bischoop" <B...@k...russia> napisał w wiadomości
> Liscie opadly i ananke wygrazmolil(a):

> Chcesz polowe tego domu...?

Oooooo... Bischoop jaka ładna zagrywka :] Jedno pytanie i już można
pomyślec, że kobieta pazerna jest....

BTW zupełnie inaczej przed sądem wygląda ktoś kto jest bez pracy i ktoś, kto
jest bez pracy ale ma majątek (czytaj - dom)

Monika

6. Data: 2004-03-23 15:49:07

Od: "Gosia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No więc będzie miał co komornik zlicytować po rozprawie
sądowej o
> uchylanie się od niepłacenia alimentów.

Po pierwsze będzie miał co zlicytować - a to ważne, a po
drugie może jesteś w stanie udowodnić że przecież nie żyje
powietrzem tylko z czegoś, ma tylko tę połowę domu czy coś
jeszcze, jestem w stanie zrozumieć Twoją sytuacje ponieważ
jestem w podobnej z tą różnicą że ie płaci alimentów od
momentu jak usłyszał jakiej mają być wysokości, myślała że
jak wykarze niskie dochody to tylko to będzie brane pod
uwagę, niestety pomylił się.

Pozostaje Ci komornik, a w przyszłości kiedy zaległości
osiągną magiczny pułap 25.000 zł grozi mu niestety tzw.
odsiadka, która zresztą nioezwalnia go od zapłaceia na Twoją
rzecz a właściciwie dzieci zaległych alimentówq
pozdrawiam
Gosia

7. Data: 2004-03-23 16:22:46

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ananke" <a...@w...pl> wrote in message
> Mąż oficjalnie nie zarabia - jakiekolwiek "lewe" zarobki
> są praktycznie przeze mnie nie do udowodnienia.
> I tu moje pytania:

Moja matka śledziła z koleżanką, ojca i udowodniła mu dochody. Co
prawda sedzia i tak alimentów specjalnie nie podwyższył. Możesz
spróbować.

8. Data: 2004-03-23 17:22:52

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chcę połowy tego domu, bo:
> 1. Zamieszkuje go mój były
> 2. Razem z nim mieszka jego matka

Chyba główna przyczyna rozwodów to "wpływ osób trzecich".

> resztę dostał od mamusi wykonując jakieś roszady majątkowe między
bratem,
> matką a sobą.

W trakcie małzeństwa?
Ktoś pisał o licytacji domu na alimenty.
Żeby się zabezpieczyć przed przepisaniem np. na matkę domu, może
wystąpić o przeprowadzenie podziału majątku?

9. Data: 2004-03-23 18:45:42

Od: "loretta" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Pozostaje Ci komornik, a w przyszłości kiedy zaległości
> osiągną magiczny pułap 25.000 zł grozi mu niestety tzw.
> odsiadka,

skąd ten magiczny pułap?

zainteresowana lolka

10. Data: 2004-03-23 18:46:55

Od: "Gosia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W trakcie małzeństwa?
> Ktoś pisał o licytacji domu na alimenty.
> Żeby się zabezpieczyć przed przepisaniem np. na matkę
domu, może
> wystąpić o przeprowadzenie podziału majątku?

Może wystąpić do sądu o zabezpieczenie majątku przed
przystąpieniem do podziału majątku, wtedy nie będzie mógł
nic przepisać na matkę, nic sprzedać, tylko trzeba wymienić
składniki majątku.

Poddałem się
Dlaczego???
DZIECI-prawidłowy rozwój-SZKOLENIE dla rodziców i profesjonalistów
Czy mozna przestac kochac?
emigracja, ktokolwiek?