jak zostać dawcą szpiku?

1. Data: 2002-03-11 23:16:06

Temat: jak zostać dawcą szpiku?
Od: "gizela" <i...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Przyznam, że pierwszy raz zajrzałam tu na grupę i mam nadzieje, że może ktoś
udzieli mi odpowiedzi na parę pytań.
1. gdzie się zgłosić żeby zostać dawcą szpiku kostnego?
2. jakie badania powinnam zrobić wcześniej?
3. na czym konkretnie to polega? i czy to jest bolesne?

Będę wdzięczna za jakiekolwiek informacje.
/`_`\
| / \ |
)\*_*/( GIZELA
(_.> <._)__________

2. Data: 2002-03-12 01:49:02

Temat: Re: jak zostać dawcą szpiku?
Od: "Jago" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gizela" <i...@N...wp.pl> wrote in message
> [...]
> 2. jakie badania powinnam zrobić wcześniej?
> 3. na czym konkretnie to polega? i czy to jest bolesne?

Aby zostac dawca szpiku nalezy sie zglosic do odpowiedniego szpitala
(najczesciej sa to szpitale z oddzialami onkologicznymi), tam najlepiej
zasiegnac informacji. Najczesciej takie placowki rejestrujace potencjalnych
dawcow szpiku znajduja sie na terenie szpitala. Nie wymaga sie jakichs
specjalnych wczesniejszych badan. Na miejscu wypelnia sie kwestionariusz
dot. danych osobowych, oraz przebytych chorob. Dyskwalifikuja choroby
dziedziczne, zoltaczka, choroby nowotworowe itp. Jesli wszystko jest OK,
zostanie pobrana krew do badan. Naogol bezbolesnie :-)). W razie
jakiejkolwiek zmiany w naszej sytuacji - zmiana adresu, telefonu,
zachorowanie na ktoras z chorob ktora wyklucza nasza przydatnosc jako
dawcy - nalezy powiadomic powyzsza placowke.
Powodzenia!!!

3. Data: 2002-03-12 09:55:00

Temat: Odp: jak zostać dawcą szpiku?
Od: "gizela" <i...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jago" <j...@c...pl> napisał:

> Jesli wszystko jest OK,
> zostanie pobrana krew do badan. Naogol bezbolesnie :-)).

Jeżeli jest to taki proste to dlaczego tak mało jest chetnych? a może to ja
jestem w błędzie i wcale nie brakuje potencjalnych dawców?

> Powodzenia!!!
Dzięki.

pozdrawaiam
--
/`_`\
| / \ |

4. Data: 2002-03-12 12:07:29

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli jest to taki proste to dlaczego tak mało jest chetnych? a może to ja
> jestem w błędzie i wcale nie brakuje potencjalnych dawców?

nie jestes w bledzie, gdyby nie brakowalo to bylby wiekszy odsetek wyleczen...

ale szpik trudniej "dopasowac" niz np krew - i z teog powodu jest tych
przeszczepow malo. poza tym dzieki naszemu ministrowi i jego nowemu wykazowi
lekow bedzie ich jeszcze mniej, bo nie kazdego bbedzie stac na leki przy
przeszczepie szpiku... (10 kpln za komplet lekarstw)... jak to dobrze ze
lewica jest u wladzy, dba o wszystkich - czyli o nikogo...

adam

odbija się
ablacja
MEDYK SZUKA PRACY