jaka jabłonka?

1. Data: 2008-11-08 21:54:25

Temat: jaka jabłonka?
Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. Chcę na działce posadzić nową jabłonkę, a jestem laik...
Mam aktualnie gdzieś 25-letnie drzewo James Grieve(s?).
Niby dobrze, jabłka są smaczne, ale zupełnie nie do przechowywania -
po 2-3 dniach zaczynają parcieć.
Chcę posadzić nowe, i pytanie jakie?
Chciałabym aby dojrzewało gdzieś koniec września, październik, było
smaczne i co najważniejsze, poleżało przynajmniej z miesiąc i było wciąż
jadalne.
Oczywiście wysoce pożądana przyzwoita odporność na choroby.
może coś z tych starych odmian, o których ostatnio dużo się pisze - ale np.
boskopy raczej nie.
I dodatkowe pytanie: słyszałam, że można kupić drzewka nieco starsze, z
ukształtowaną
już koroną - czy to prawda i czy są w miarę dostępne i jak opisane?
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2008-11-08 22:44:27

Temat: Re: jaka jabłonka?
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gf51rd$a9r$1@inews.gazeta.pl Fiora
<f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> wciąż jadalne.
> Oczywiście wysoce pożądana przyzwoita odporność na choroby.

Hejka. Ja bym posadził drzewko odmiany Szampion. :-)
Pozdrawiam smakowicie Ja...cki
PS http://grzywaszkolka.pl.testy.strefa.pl/jablonie.htm

3. Data: 2008-11-09 19:06:20

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiora pisze:
>(...)
> Chcę posadzić nowe, i pytanie jakie?
(...)

Polecano mi odmianę jabłoni Sawa jako smaczną i odporną na choroby.
Nie udało mi się jej kupić, ale mam Delikates i bardzo sobie chwalę.
Dojrzewa we wrześniu. Soczyty i smaczny miąższ. Nie ciemnieje po
rozkrojeniu.
Natomiast o przechowaniu dłuższym nie mogę nic powiedzieć.
Nie leżały owoce dłużej jak dwa tygodnie. Zostały zjedzone.
Tu można coś zobaczyć jak wyglądają owoce delikates.

http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Szczepione_na_Del
icates#

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2008-11-10 14:58:34

Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Tu można coś zobaczyć jak wyglądają owoce delikates.
>
> http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Szczepione_na_Del
icates#

Jaka nazwa szczepki, na której wyrosły te wielkie jabłka?
:-)

Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2008-11-23 22:23:00

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogorodowy pisze:
(...)

icates#

> Jaka nazwa szczepki, na której wyrosły te wielkie jabłka?
> :-)
>
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Tego właśnie nie wiem. Zrazy dostałam od Marty Góry.
A ona nie wie co to za odmiana.
Zamieszczone zdjęcia są zrobione w roku 2007. Było to pierwsze
owocowanie szczepienia.
W tym roku ta odmiana nie była już taka dorodna.
Były plamy na owocach, jakby wymagały pryskania.
Mam nadzieję, że w nadchodzącym sezonie opryskam w porę i będą znowu
jabłuszka takie dorodne.

Pozdrawiam Krycha.

6. Data: 2008-11-24 07:03:55

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ggcljb$rsp$1@nemesis.news.neostrada.pl Krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> W tym roku ta odmiana nie była już taka dorodna.
> Były plamy na owocach, jakby wymagały pryskania.

Hejka. Bo to był wyjątkowo zły rok jeżeli chodzi o porażenie parchem
jabłoni. Przynajmniej w moich stronach. :-(
Pozdrawiam fitopatologicznie Ja...cki

7. Data: 2008-11-24 22:53:37

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> W wiadomości news:ggcljb$rsp$1@nemesis.news.neostrada.pl Krycha
>>
> Hejka. Bo to był wyjątkowo zły rok jeżeli chodzi o porażenie parchem
> jabłoni. Przynajmniej w moich stronach. :-(
> Pozdrawiam fitopatologicznie Ja...cki

U mnie też.

Krycha.

Chyba zaspałam...
żywopłot przy drodze
Witam!
Jak "upiekszyć" sąsiednią działkę
Które iglaki nadają się najlepiej na szczelny żywopłot w podgórski, surowy klimat