jaka to roślina ?

11. Data: 2007-10-02 01:38:42

Temat: Re: jaka to ro lina ?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

nevisilien wrote:
> jesli to czeremcha amerykanska a na taka wyglada [duzo nasadzano jej
> kilkanascie lat temu w naszych lasach panstwowych a potem rozplenila
> sie jak chwast :/] to zeczywiscie glupio byloby ja wycinac - gatunek
> mocno zywotny - silnie odbija z korzeni, rozlogow podziemnych -
> wycinajac jednego osobnika mozemy byc pewni ze na jego miejsce pojawi
> sie kilka kolejnych.

U mnie raczej wygląda, że rośnie z nasion. Mam ich kilka, ale w różnych
oddalonych miejscach. Ładne drzewo, faktycznie szkoda wycinać. Rośnie
średnio szybko. Na wiosnę łatwo sprawdzić czy to ona, bo kwitnie w dość
charakterystyczny sposób (należy pogooglować pod Prunus serotina).

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2007-10-02 01:42:33

Temat: Re: jaka to roślina ?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

PapaJoe wrote:

> niektóre roslina ma ja dwa metry to juz chyba są dorosłe

Jeżeli to czeremcha amerykańska, to będzie z tego duże drzewo.

Pozdrowienia,
Michał

13. Data: 2007-10-02 02:01:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

Bardzo łatwo się wysiewa - ptaki obżerają się owocami.

Alke kora lecznicza - doskonały środek na kamicę nerkowąl, ale nie tylko.

14. Data: 2007-10-03 10:48:07

Od: "drzewapolski.pl" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli to czeremcha amerykańska, to będzie z tego duże drzewo.

> [...]

Tu znajdziesz w miarę dokładne zdjęcia:
http://www.drzewapolski.pl/Drzewa/Czeremcha/Pospolit
a/Czeremcha_pospolita_zdjec
ia.html
http://www.drzewapolski.pl/Drzewa/Czeremcha/Amerykan
ska/Czeremcha_amerykanska_z
djecia.html

Robert,
www.drzewapolski.pl

15. Data: 2007-10-04 19:36:03

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Wygląda na czeremchę, zobacz na podobnych dorosłych drzewach,
> jakie są owoce.

Tak wyglada ale lepsze zdjecie by sie przydalo, by moc jednoznacznie
okreslic, jaka czeremcha.
Roslina ta jest za mala, by juz kwitnac. Poza tym w duzym cieniu kwitna
sporadycznie, musza dopiero dojsc do swiatla.
O tej porze juz za pozno na owoce, chyba, ze trafi sie jakis wyjatek. U mnie
w ogrodzie juz dawno owocow nie ma.
Nie wszystkie owoce czeremch musza byc smaczne po dojrzeniu - trafiaja sie
egzemplarze o gorzkich owocach.
Latwo czeremche rozpoznac bez ogladania kwiatow czy owocow. Mozna np. sciac
galazke, rozetrzec kore, powinien byc wyczuwalny zapach gorzkich migdalow.
Liscie tez maja ten zapach po roztarciu, tylko nieco slabszy.
Cz. amerykanska ma liscie wyraznie blyszczace (wygladaja niemal jak
zimozielone), bardziej regularne, pozniej wypuszcza na wiosne i podobnie
duzo pozniej kwitnie w porownaniu z cz. zwyczajna.
Cz. zwyczajna nalezy do najwczesniej wypuszczajacych drzew w Polsce.
Czeremchy dosc dobrze sie sieja; dotyczy to zarowno naszej jak i
amerykanskiej.
Ja bym jej chwastem nie nazwal - to spora przesada.

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2007-10-04 19:41:58

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4701a201$0$11010$4c368faf@roadrunner.com...

> Jeżeli to czeremcha amerykańska, to będzie z tego duże drzewo.

Nie u nas. Czytalem, ze rosnie wieksza od naszej ale obserwacje tego nie
potwierdzaja. Rodzima zdecydowanie lepiej u nas rosnie ale wymaga
odpowiedniej gleby.
Moja czeremcha, dosc mloda, ma juz ok. 10 m wys. i widac wyraznie, ze wcale
nie zamierza byc mala.
Starsze drzewa czeremchy amerykanskiej maja chropowata, luszczaca sie kore -
nasza rodzima ma gladka; to jeszcze jedna cecha, ktora rzuca sie w oczy,
jesli ktos chcialby rozroznic je.

Pozdrawiam,
Bpjea

Kiedy przesadzać powojniki?