jakie bezpieczne środki do zmywarki?

31. Data: 2017-01-06 23:06:22

Temat: Re: jakie bezpieczne środki do zmywarki?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> To brednie.

Masz rację, facet bredzi.
:->

> Mnie też parę razy
> wyszły takie ogórki, chociaż nie myłam słoików w
> zmywarce,

A mnie nigdy takue wcześniej nie wyszły - a tylko i wyłącznie w okresie,
kiedy słoje były brane wprost ze zmywarki.

> a raz nawet w kamiennym garze do kiszenia takie się zrobiły, a
> ten do zmywarki nawet by nie wszedł.
> Albo to wina samych ogórków, albo soli, albo upałów, albo licho wie
> czego jeszcze.

Nie do mnie ta mowa. Może Ty parę razy zakisiłaś, to i nie umiesz. Ja ze 30
lat robiłam ogórki "bez zmywarki" i zawsze były dobre, potem 4 lata "ze
zmywarką" i były do kitu, po czym znowu bez (bo z płukaniem słoi) - i od
razu są OK.
Więc "licho wie", że miękły właśnie od zmywarki i możesz sobie wyplatać
swoje brednie do woli.

--
XL

32. Data: 2017-01-07 01:00:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Dziwię się, że w dobie tabletek 100 w 1 jeszcze ktoś używa osobno
> nabłyszczacza.

A nie dziwisz się, że producent uparcie i wciąż wpycha do sklepów ten jakże
zbędny wszystkim produkt? Wszak stoi tam zupełnie przez nikogo nie
kupowany. Producenci są głupi, produkują sobie a muzom.
LOL

"Najczęściej zadawane pytania FAQ

Jest niewiele pytań na temat zmywania, których jeszcze nie słyszeliśmy. Tu
znajdują się te, na które najczęściej odpowiadamy.

OGÓLNE ZASTOSOWANIE
(...)
Czy potrzebna mi jest sól i nabłyszczacz?
Nabłyszczacz jest potrzebny, by
Naczynia lśniły i były bez plam
Wspomagać funkcję suszenia

Sól jest potrzebna, by
chronić zmywarkę przed kamieniem
zmiękczać wodę dla lepszego czyszczenia

Tabletki wielofunkcyjne Finish Quantum i Finish All in One, posiadają
funkcję nabłyszczacza i soli. Pamiętaj jednak, że tam gdzie występuje
bardzo twarda woda, zalecamy używanie soli i nabłyszczacza w postaci
oddzielnych produktów. Dzięki temu zapewnisz zmywarce najlepszą ochronę i
osiągniesz doskonałe rezultaty w zmywaniu."

http://www.finish.pl/faq/#faq=5300

--
XL

33. Data: 2017-01-07 06:59:50

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.01.2017 o 21:04, FEniks pisze:

> Dziwię się, że w dobie tabletek 100 w 1 jeszcze ktoś używa osobno
> nabłyszczacza.
>
> Ewa

Mam zmywarke od 2002.
Podwojnego plukania uzywam od 2003.

@

34. Data: 2017-01-07 07:06:24

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.01.2017 o 01:00, Ikselka pisze:

> [...]
> oddzielnych produktów. Dzięki temu zapewnisz zmywarce najlepszą ochronę i
> osiągniesz doskonałe rezultaty w zmywaniu."

Dokladnie.
W Krakowie jest bardzo twarda woda.
Poza tym, tabletki czesto lądowały nie do konca rozpuszczone na spodzie
zmywarki, pod koszami, mimo pelnego cyklu zmywania (ok. 2 godziny).
Dziekuje, ale z takich naczyn nie jadam.

@

35. Data: 2017-01-07 08:15:46

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-06 o 20:41, Ikselka pisze:

> Poprosiłeś o odpowiedź, zwracając się do mnie po chamsku. Chamstwu zawsze
> trzeba stawiać czoła, bo się szeroko rozlewa.

Konkretnie w którym miejscu dostrzegłaś chamstwo?
Czy odgryzasz się dlatego, że wytknięto Ci głupotę i nie możesz tego znieść?
Zajmij się interpretacją tylko faktów.
Wytknąłem Ci brak myślenia, a Ty od razu usiłujesz przerzucić to na
kogoś innego.
Może policz ilościowo ile tego nabłyszcza zostaje po myciu na słoikach i
ile potrzeba,
żeby zmiękczyć skutecznie ogórki.

36. Data: 2017-01-07 08:33:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

samya <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> zmywarki, pod koszami, mimo pelnego cyklu zmywania (ok. 2 godziny).
> Dziekuje, ale z takich naczyn nie jadam.

Ja też nie. Podwójnego płukania używam tylko wtedy, kiedy jest pełna
zmywarka, bo wychodzę z założenia, że kiedy dużo naczyń, to płukanie jest
mniej efektywne (gorszy dostęp do zakamarków).
Jednak słoiki, po doświadczeniu z ogórkami, wolę jeszcze do-płukać ręcznie,
pod kranem - wtedy mam pewność.
W ogóle to moja zmywarka ma opcję "z tabletką" - można tę opcję włączać lub
wyłączać na życzenie. Producent nie bez powodu ją dodał, więc swoje
impertynencje Feniks niech sobie wsadzi w...rękaw.

--
XL

37. Data: 2017-01-07 08:55:24

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-07 o 08:33, Ikselka pisze:

> Jednak słoiki, po doświadczeniu z ogórkami, wolę jeszcze do-płukać ręcznie,
> pod kranem - wtedy mam pewność.

Usiłujesz zjawiskom zwykłym, które i tak by nastąpiły
nadać jakieś nadprzyrodzone związki
przyczynowo skutkowe. To tak jak by ktoś, twierdził, że dziś sikał,
bo wczoraj padał śnieg albo nie było prądu.
Przyjmij do wiadomości, że podstawowym działaniem
nabłyszczacza jest wytworzenie takiej warstwy na powierzchni
naczyń, żeby woda spływała po tym śladów. Czyli możesz sobie
płukać do woli i woda przelatuje niejako obok.
Najprościej przekonasz się o tym uruchamiając kilka płukań
w zmywarce bez żadnych środków a naczynia pozostaną nadal nabłyszczone.
Musiałbyś te swoje słoiki myć szorując w środku zmywakiem i wycierać
każdy w środku ścierką, żeby usunąć nanofilm z nabłyszczacza.

38. Data: 2017-01-07 09:18:22

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-07 o 07:06, samya pisze:

> Dokladnie.
> W Krakowie jest bardzo twarda woda.
> Poza tym,
Ciekawe, ciekawe, chyba masz studnię z kołowrotem :)
Poczytaj tutaj , może Cię oświeci
http://wodociagi.krakow.pl/jakosc-wody/jaka-mam-wode
.html
http://wodociagi.krakow.pl/admin/files/Files/jaka_ma
m_wode/wrzesien_listopad_2016/twardoc.pdf
pozdr
Stefan

39. Data: 2017-01-07 10:09:21

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.01.2017 o 09:18, stefan pisze:

> [...]
.html
> http://wodociagi.krakow.pl/admin/files/Files/jaka_ma
m_wode/wrzesien_listopad_2016/twardoc.pdf

Wystarczy mi fakt, ze sitka w kranach musialam czyscic z kamienia co
tydzien, bo strumien w bardzo zauwazalnym stopniu sie zmniejszal.
Pisac to tam sobie moga co chca.

@

40. Data: 2017-01-07 10:57:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora