Re: jakie kafle do przedpokoju?

From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: jakie kafle do przedpokoju?
Date: Tue, 26 Apr 2005 08:56:29 +0200

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:d4jjvq$nij$1@news.onet.pl...
> Jakiej wielkosci powinna byc terakota w pomieszczeniu 6m2? Za duze
> plytki chyba smiesznie by wygladaly.

Typowe 30x30 powinny być akurat. Większe tak jak piszesz chyba będą
śmiesznie wyglądały, a mniejsze... mniejsze niby też mogą być, ale mi
osobiście małe płytki na podłodze jakoś "nie leżą".

> Jak sadzicie? Czy maly przedpokoj
> lepiej ukladac na prosto, czy moze w karo? Jak to wplynie na optyke
> pomieszczenia?

W karo, obowiązkowo. Karo jest zwłaszcza do małych pomieszczeń.

> Jak powinno ukladac sie plytki w karo? Od srodka? Od
> scian?

Są różne szkoły, ale zwykle układa się od jednej ściany. Ja zaczynałem
jednym podwójnym rządkiem z całych płytek, podwójny rzadek pozwalał
łatwo spozycjonować płytki względem siebie, a to w tym pierwszym
rzędzie trzeba wykonać idealnie, kolejne płytki dokłada się do niego i
jakiekolwiek rozjechanie z każdym rzędem zaczyna być widoczne coraz
mocniej. Potem (po tym podwójnym rzędzie) docinane trójkąty pod ścianą
i dalej reszta.

J.