jakie szkla kontaktowe?

1. Data: 2006-08-28 15:02:58

Temat: jakie szkla kontaktowe?
Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Według jakich kryteriów dokonać wyboru takich szkiełek? Wadę mam -2, ale nie
mam pojęcia czym się kierować w wyborze odpowiedniego produktu. Będę
wdzięczny za wszelkie informacje.

2. Data: 2006-08-28 16:31:54

Temat: Re: jakie szkla kontaktowe?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@W...wp.pl> napisal(a):
> Według jakich kryteriów dokonać wyboru takich szkiełek? Wadę mam -2, ale nie
> mam pojęcia czym się kierować w wyborze odpowiedniego produktu. Będę
> wdzięczny za wszelkie informacje.

Najpierw idź do lekarza, bo tak trzeba. Potem dowiedz się jaką masz
krzywiznę oka itd i wybieraj soczewki. Lekarz Ci na ogół da jakieś,
wliczone w cenę badania (albo odwrotnie, badanie wliczone w cenę
soczewek). Ja polecam Softlens66 Bausch&Lomb, ale uwaga - są dwa
podobne produkty. Ten drugi, tańszy, jest istotnie gorszy, dużo
szybciej dzieją się wszystkie negatywne efekty noszenia soczewek,
czyli mgła przed oczami, suchość, pieczenie. Dużo szybciej w sensie że
w trakcie dnia, jak i w ciągu życia soczewki. Właściwie to żeby je
nosić komfortowo, to należałoby je wyrzucać co dwa tygodnie, także
opłaca się kupić Softlens66, w których spokojnie chodzisz przepisowy
miesiąc, a i bez problemu jeszcze tydzień-dwa dłużej (chociaż
oczywiście nie polecam takiego 'przenaszania' soczewek :).

Ze sklepów polecam www.optiva.pl - ich jedyna wada to brak płatności
kartą, za to wysyłka zawsze błyskawiczna - jak w środę wyślę przelew
rano, to w piątek mam soczewki.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

3. Data: 2006-08-28 17:00:16

Od: ninaad <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik napisał(a):
> [...]
> czyli mgła przed oczami, suchość, pieczenie. Dużo szybciej w sensie że
> w trakcie dnia, jak i w ciągu życia soczewki.

O jakich dwóch podobnych produktach mówisz? Ja jakieś 3 m-ce temu
przerzuciłam się z 3-miesięcznych B&L na 1-miesięczne właśnie softlens66
i jakoś mi nie odpowiadają- niby ten sam rozmiar, promień krzywizny co
3-miesięczne, ta sama firma ale często mam wrażenie suchości oka, jakby
soczewki źle przylegały do oka. Do tego co jakiś czas soczewka zsuwa się
ze źrenicy i przesuwa pod powiekę:-(.Nie wiem sama- jakiś wadliwy
towar czy może soczewki w porządku ale akurat, nie wiedzieć czemu, nie
podpasowały mi?

Ninaad

4. Data: 2006-08-28 18:26:20

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@g...pl> napisal(a):
> [...]
> ze źrenicy i przesuwa pod powiekę:-(.Nie wiem sama- jakiś wadliwy
> towar czy może soczewki w porządku ale akurat, nie wiedzieć czemu, nie

No nie wiem, mnie się je bardzo dobrze nosi. Ta druga, IMHO gorsza
wersja to Softlens Comfort.
--
Samotnik

5. Data: 2006-08-28 19:50:44

Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesiąc, a i bez problemu jeszcze tydzień-dwa dłużej (chociaż
> oczywiście nie polecam takiego 'przenaszania' soczewek :).

Jaka jest różnica między 2tygodniowymi i miesięcznymi, oczywiście nie chodzi
mi o czas noszenia ;) Czy im częściej się zmienia szkiełko tym lepiej ?
Jeżeli zasnę w takich szkłach może stać się coś złego ? Pytania może dla was
głupie, ale zanim wybiorę się do lekarza chciałbym trochę liznąć tematu.

6. Data: 2006-08-28 20:19:18

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@W...wp.pl> napisal(a):

> Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
> nie

> Jaka jest różnica między 2tygodniowymi i miesięcznymi, oczywiście nie chodzi
> mi o czas noszenia ;)

Są różnej budowy. Teoretycznie najlepsze będą soczewki jednodniowe, bo
są zawsze sterylne. O szczegóły to raczej okulistę zapytaj...

> Czy im częściej się zmienia szkiełko tym lepiej ?

No generalnie tak

> Jeżeli zasnę w takich szkłach może stać się coś złego ?

Nie, aczkolwiek spanie w soczewkach do tego nieprzeznaczonych nie jest
polecane. Mnie się zdarza i żyję, aczkolwiek rano to koszmar, oczy
sklejone, niefajnie jest. Lepiej wyjmować, dla własnego porannego
komfortu, ale zaśnięcie w nich nie oznacza natychmiastowej ślepoty :)

7. Data: 2006-08-28 20:31:07

Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:slrnef676g.5pb.samotnik@samotnik.local,
niejaki(a): Samotnik z adresu <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

> [...]
> wliczone w cenę badania (albo odwrotnie, badanie wliczone w cenę
> soczewek). Ja polecam Softlens66 Bausch&Lomb, ale uwaga - są dwa

A ja polecam soczewki PureVision tej samej firmy - bardzo dobrze je
znosze, a najlepsze ze zakladam i moge zapomniec na dluzszy czas:)

--
* Pozdrawiam
* tHe mRuWa

Co mnie boli pod kolanem?
Laryngitis ar. (??)
okulista i ??gradówka??
neurolog-zielona góra
Jestem alkoholikiem, narkomanem i lekomanem.