jarzębina

1. Data: 2003-09-03 10:05:16

Temat: jarzębina
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
pamiętam z dziecinstwa smak jarzębiny lekko słodzonej,kupowanej w sklepie .
jadło sie to jak cukierki,czy ktos zna przepis lub moze wie gdzie kupic?
moze ktos z was to kojarzy?
pozdrawiam
p.

1. Data: 2003-09-03 22:04:12

Temat: Re: jarzębina
Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jadło sie to jak cukierki,czy ktos zna przepis lub moze wie gdzie kupic?

Witam! Jakiś czas temu podawałam przepis na jarzębinę w cukrze, może wg tego
przepisu wyjdzie . pzdr.

1. Data: 2003-09-04 07:23:54

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Witam! Jakiś czas temu podawałam przepis na jarzębinę w cukrze, może wg
tego
> przepisu wyjdzie . pzdr.
>
> --
witam
z chęcia spróbuje ale nie mogę znależć tego przepisu .:(
p.

1. Data: 2003-09-04 08:12:29

Od: "Norek" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tego

> witam
> z chęcia spróbuje ale nie mogę znależć tego przepisu .:(

Pozwolilem sobie wygoglic poniewaz tez jestem zainteresowany :)

>Witam! Oczywiście ,że można. Ja smażyłam w proporcji 1kg jarzębiny i 1.20 kg
>cukru , 2 szklanki wody. Owoce obgotować przez 5 minut i odcedzić, zalać
>połową zalewy / cukier+woda/, doprowadzić do wrzenia i poczekać aż ostygną.
>Zabieg powterzać kilkakrotnie aż owoce będą szkliste, następnie dodać
>pozostały syrop, zagotować i gorącą konfiturę włożyć do słoika i zamknąć.Można
>dodać do smaku jabłek. Pracochłonne ale potem.........wspaniałe!

i jeszcze linek jakby co ! :))
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
8&inlang=pl&selm=4923.0000020a.3f449914%40newsgate.o
net.pl

Norek

1. Data: 2003-09-04 12:24:44

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> i jeszcze linek jakby co ! :))
> http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
> 8&inlang=pl&selm=4923.0000020a.3f449914%40newsgate.o

Witam! Jeszcze do tego ważna uwaga- nie można tego mieszać tylko potrząsać
garnkiem/ żeby owoce się nie rozgniotły/ .pzdr.

1. Data: 2003-09-04 13:07:16

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mnie nie chodziło o konfiture tylko raczej i kandyzowaną jarzębine .
p.

1. Data: 2003-09-04 15:03:59

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam
> mnie nie chodziło o konfiture tylko raczej i kandyzowaną jarzębine .
> [...]
Jeżeli nie będziesz mieszać to wyjdą Ci całe owoce kandyzowane, pomieszasz to
będzie konfitura, bo owoce się zgniotą. Chodzi tu tylko o proporcje cukru i
technologię- zagotować- potrząsnąć lekko garnkiem i odstawić do wystygnięcia i
tak kilka dni z rzędu aż zobaczysz, że owoce już się oblepiły cukrem. Wyjmiesz
owoce a sok można dodawać np. do herbaty w zimie. pzdr.

galretka z wódka
kto zna...
Kto poda przepis na chlebek turecki ?
wołowina po rumuńsku?