jeszcze te maliny...

1. Data: 2002-10-30 00:35:07

Temat: jeszcze te maliny...
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam maliny, które rosną praktycznie dziko, usuwam tylko obumarłe pędy. I
jest OK, nie ma jednego robaka, jest dużo owoców...
Ale kiedy poczytałem te wszystkie porady o cięciu, itp... to już nie wiem,
czy to cięcie dotyczy wszystkich, czy tylko niektórych gatunków? Powinienem?
Czy może prawdą powinno być: "o ile nie jest zepsute, nie naprawiaj?"
moon

2. Data: 2002-10-31 19:30:34

Temat: Re: jeszcze te maliny...
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czuje sie - jako Przewodniczacy Towarzystwa Milosnikow Malinowego Chrusniaka
wypowiedziec sie, ACZKOLWIEK bycie przewodniczacym jest czyms ZUPELNIE INNYM
niz bycie ekspertem.
Ale -
wycinanie obumarlych pedow - to nic innego niz wycinanie pedow, ktore
owocowaly, czyli postepowanie zgodnie z naukami. Takie dzikie maliny naleza
z pewnoscia do malin owocujacych na pedach drugorocznych (pierwszy rok ped
zielony, drugi owocujacy, ktory po zimie nalezy wyciac, a w to miejsce juz
owocuje ped ten zielony z zeszlego roku).
co do wycinania corocznego calych krzewow - to jak wynikalo z poprzednich
postow - dotyczy to np gatunku Polana - czyli gatunku owocujacego na pedach
tegorocznych (cykl od wiosny do jesieni - i ciecie pod koniec jesieni).

Wojtek Pa

3. Data: 2002-11-01 00:34:16

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WojtekP" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> poprzednich postow - dotyczy to np gatunku Polana - czyli gatunku
> owocujacego na pedach tegorocznych (cykl od wiosny do jesieni - i

Dzięki!
Bo już ostrzyłem sekator...
Moon

4. Data: 2002-11-01 15:00:53

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
Chrusniaka
> wypowiedziec sie, ACZKOLWIEK bycie przewodniczacym jest czyms ZUPELNIE
/.../

> Wojtek Pa

A niech Cie diabli wezma! Ale sie usmialem. Tylko nie chwal sie tym na
pl.rec.kuchnia, bo co namietniejsze panie rzuca sie na Ciebie.

Irek kochany

5. Data: 2002-11-04 21:13:44

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> a mnie nie urosly