jjak wybrać ?

1. Data: 2006-05-28 17:48:33

Temat: jjak wybrać ?
Od: "Anna P." <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budowa domu skończona a przy okazji wszystkie moje łopaty ogrodowe
też skończone.
Obiecałam sobie że jak z mojego domu i ogrodu wyniosą się ostatni
fachowcy kupię sobie porządne narzędzia ogrodowe szczególnie łopatę
na co mam zwrócić uwagę przy wyborze .Widziałam w OBI ale nie wiem
co wybrać.
AniaP

2. Data: 2006-05-28 18:14:24

Temat: Re: jjak wybrać ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna P." <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
> fachowcy kupię sobie porządne narzędzia ogrodowe szczególnie łopatę
> na co mam zwrócić uwagę przy wyborze .Widziałam w OBI ale nie wiem

Zwykły szpadel, oraz szuflę, do tego motyczkę, która składa się z jednej
strony z sercówki, a z drugiej z trzech szpikulców, grabki wąskie - około
7-9 zębów, grabki szerokie, grabki "pawi ogon", najlepsze o regulowanej
szerokości, gracę wahadłową, pazurki z krótkim uchwytem i łopatkę z uchwytem
szerokości dłoni, widły kanadyjskie (ogrodnicze) - zęby mają szerokie w
porównaniu z widłami do siana, taczki na kółku pneumatycznym, konewka
(zawsze się przydaje, mimo posiadania systemu nawadniania) sekator ręczny z
kowadełkiem, nożyczki do trawy, szpikulec do pikowania małych roślin, do
większych wystarczy mała łoparka, do jeszcze większych szpadel.
Jakiś optyskiwacz (zależny od wielkości działki i planów zagospodarowania).

3. Data: 2006-05-28 18:52:54

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna P. napisał(a):
> [...]
> fachowcy kupię sobie porządne narzędzia ogrodowe szczególnie łopatę
> na co mam zwrócić uwagę przy wyborze .Widziałam w OBI ale nie wiem

Szpadel dobrej jakości [fiskars] powinien być dopasowany do twojego
wzrostu i odpowiednio wyprofilowany [prosty lub wygięty].
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-05-28 18:54:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Szpadel dobrej jakości [fiskars] powinien być dopasowany do twojego
> wzrostu i odpowiednio wyprofilowany [prosty lub wygięty].
> pozdr. Jerzy

Masz akcje smarketów?!

5. Data: 2006-05-28 18:56:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fachowcy kupię sobie porządne narzędzia ogrodowe szczególnie łopatę
> na co mam zwrócić uwagę przy wyborze .Widziałam w OBI ale nie wiem

Kupuj narzędzia w normalnym sklepie ogrodniczym, a forsę wydaj na rośliny.
Kwiatki wcale nie rosną lepiej, jak dziurę wykopiesz firmową łopatą.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-05-28 19:01:48

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> Masz akcje smarketów?!

Znasz inne firmy co robią do różnego wzrostu?
Wymień.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-05-28 19:02:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znasz inne firmy co robią do różnego wzrostu?
> Wymień.
> pozdr. Jerzy

A muszą? Szpadlom nie przeszkadza niedopasowanie (w pewnych granicach).
Nawet lepszy jest dłuższy, gdyż łatwiej unosić bryłę ziemi korzystając z
trzonka jak z dźwigni... Zawsze można skrócić trzonek kosztuje 4 do 7 zł,
ile ten Fiskars?

8. Data: 2006-05-28 19:04:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Kupuj narzędzia w normalnym sklepie ogrodniczym, a forsę wydaj na
> rośliny.
> Kwiatki wcale nie rosną lepiej, jak dziurę wykopiesz firmową łopatą.
> Pozdrawiam.Mirzan

Chyba, że jest się snobem, inna sprawa - profesjanalistom lepsze narzędzia
pozwalają zwiększyć wydajność lub mniej się męczyć. Szpadlem też trzeba
umieć wywijać.

9. Data: 2006-05-28 19:16:21

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <
> sekator ręczny z kowadełkiem (...)

Jak to wygląda i po co to kowadełko ?
Bo kowadło to wiem bo na nim kowal podwija za szerokie wąsy podkowy ;-)

Serdecznie Miłka

10. Data: 2006-05-28 19:27:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message
> Użytkownik "Panslavista" <
>
> Jak to wygląda i po co to kowadełko ?
> Bo kowadło to wiem bo na nim kowal podwija za szerokie wąsy podkowy ;-)
>
> Serdecznie Miłka

Witaj miła Miłko!

Sekatory mają jedno ostrze od góry i drugie od dołu (jak nożyczki), dzięki
którym gałąź nie ulega rozszczepieniu i popękaniu, lub ostrze górne dochodzi
do tylko do kowadełka - można obcinać twardsze gałęzie np. suche.

monstera- diabli mnie biorą :(
phalenopsis orchidea
zakładanie sadu
sosna "kolumnowa"