jod

1. Data: 2009-06-25 19:43:24

Temat: jod
Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
może ktoś wie dlaczego w podejrzeniu guza tarczycy nie wolno suplementować
jodu? Jeżeli ktoś ma wykryty guzek ale nie było jeszcze biopsji to może
łykać dalej suplement czy nie?
Pozdrawiam

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4189
(20090625) __________

2. Data: 2009-06-26 17:24:54

Temat: Re: jod
Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jodu? Jeżeli ktoś ma wykryty guzek ale nie było jeszcze biopsji to może
To zalezy od charakteru guzka (czy jest zimny, goracy czy tez obojetny,
czy jest toksyczny, i wreszcie czy jest lagodny czy tez nie). Decyzje
powinien
podjac lekarz prowadzacy.

Pozdrawiam,
Maja

3. Data: 2009-06-26 18:39:40

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie o to chodzi, że nic nie wiadomo. Znaleziono guzka na USG, na
biopsję trzeba niestety czekać i póki co nie wiadomo czy można ten jod
(tabletka=100% zapotrzebowania dziennego) łykać czy nie.

Pozdrawiam,
Marta

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4193
(20090626) __________

4. Data: 2009-06-26 21:00:23

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:
> [...]
> To zalezy od charakteru guzka (czy jest zimny, goracy czy tez obojetny,
> czy jest toksyczny, i wreszcie czy jest lagodny czy tez nie). Decyzje

A czy ten Thyrozol10 to też jod? Taki ma jakiś jodynowy kolor.

--
animka

5. Data: 2009-06-26 21:21:33

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
Maja pisze:
> Użytkownik "Marta" <...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> A czy ten Thyrozol10 to też jod? Taki ma jakiś jodynowy kolor.

Nie nie nie, o nie :) Wrecz przeciwnie. Thyrozol hamuje czynnosc
tarczycy -> hamuje jodowanie tyrozyny przez co utrudniona zostaje
synteza hormonow tarczycy w organizmie.

Pozdrawiam :)
Maja

6. Data: 2009-06-26 21:31:17

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie o to chodzi, że nic nie wiadomo. Znaleziono guzka na USG, na
> biopsję trzeba niestety czekać i póki co nie wiadomo czy można ten jod
> (tabletka=100% zapotrzebowania dziennego) łykać czy nie.

Tzn. lekarz nie wie, czy mozna czy nie? :)
Jesli zadecydowano, ze potrzebne jest wykonanie biopsji,
to wydaje mi sie, ze bezpieczniejsze bedzie poczekanie na jej wyniki,
zanim wkroczy sie z jakimikolwiek lekami badz suplementami. Chyba, ze
istnieja inne wskazania do zastosowania leczenia farmakologicznego
(np. nadczynnosc badz niedoczynnosc tarczycy). Wtedy oczywiscie
podaje sie leki, a biopsje wykonuje swoja droga.

Pozdrawiam,
Maja

7. Data: 2009-06-26 21:43:24

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:

> Nie nie nie, o nie :) Wrecz przeciwnie. Thyrozol hamuje czynnosc
> tarczycy -> hamuje jodowanie tyrozyny przez co utrudniona zostaje
> synteza hormonow tarczycy w organizmie.

O dzięki :-)
Czyli mnie chyba nie grozi połknięcie kapsułki jodu radioaktywnego (ale
może to co innego i służy do wypalenia tarczycy).

Byłam 2 dni temu na ostrym dyżurze okulistycznym na Stępńskiej, bo zapisy
w przychodni będą dopiero we wrześniu na październik (chyba dlatego, że
lekarze pracują w prywatnych przychodniach i nia mają czasu, a pensyjki
jakieś z NFZ trzeba brać).
Okulistka zapisała mi kropelki do oczu Dexametehason WZF 0,1 %.
Jej kolega okulista natomiast zaczął mi polecać panią dr. Janik z tego
prywatnego gabinetu. Ja się wkurzyłam i powiedziałam do okulistki, która
mi akurat badała wzrok, że nie sądzę, że po studiach okulistycznych ona
może być gorszym lekarzem od tej dr.Janik. Nic się nie odezwała bo się
bała tego swojego lolegi. Jakiś agresywny był (mafia jakaś czy co?).
Pozdrawiam :-)

Ps. A kropelki właśnie zapuszczam. Są bardzo dobre na moje oczy.

--
animka

8. Data: 2009-06-26 22:07:04

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:

>O dzięki :-)
>Czyli mnie chyba nie grozi połknięcie kapsułki jodu radioaktywnego (ale
>może to co innego i służy do wypalenia tarczycy).

No niestety, to jest cos innego i sluzy do zniszczenia tarczycy :(
Wlasnie to mialam podane...

> [...]
> może być gorszym lekarzem od tej dr.Janik. Nic się nie odezwała bo się
> bała tego swojego lolegi. Jakiś agresywny był (mafia jakaś czy co?).

Byc moze byla rzeczywiscie dobra okulistka, tyle tylko, ze nie kazdy
okulista specjalizuje sie w leczeniu wytrzeszczu. Dzisiaj w szpiatalu
bielanskim dowiedzialam sie, ze to wlasnie dr.Janik specjalizuje sie
w leczeniu oftalmopatii. Ale niestety nie udalo mi sie dowiedziec, czy
przyjmuje rowniez w szpitalu, czy tylko prywatnie.

Pozdrawiam,
Maja

9. Data: 2009-06-27 22:10:25

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:

> [...]
> w leczeniu oftalmopatii. Ale niestety nie udalo mi sie dowiedziec, czy
> przyjmuje rowniez w szpitalu, czy tylko prywatnie.

Muszę poszukać jakiegoś numeru telefonu do tego szpitala i zadzwonić. Może
mi powiedzą łaskawie TAK czy NIE.

--
animka

soczewki korekcyjne - powloka antyodblaskowa
seczewki korekcyjna - powloka antyodblaskowa
amoniakowy zapach potu
streptococus agilactae - w ciąży
powybijane palce