jogurt domowy (probiotyczny)

11. Data: 2007-11-13 19:47:01

Temat: Re: jogurt domowy (probiotyczny)
Od: "Tess" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

dekazzze wrote:
> kobieto do głowy mi to nie przyszło! czytaj ze zrozumieniem, chodzi
> mi o Twoją wiarę w reklamę ;)

Coś kiepska ta moja wiara w reklamę, skoro sprawdzam czy mnie nie oszukują
;) A że już ze trzy zamówienia złozyłam...to i cóż, jogurcik smaczny był
wielce, więc aż tak bardzo nie załuję :)

Tess

12. Data: 2007-11-14 06:53:07

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tess pisze:

> Ja już od jakiegoś czasu podejrzewałam, że z jogurtem może być coś nie tak,
> więc raczej działania placebo też nie było ;)

Uff, no to w porządku, bałem się, że kolega coś ci odebrał. Wychodzi
jednak, że to ktoś z allegro ci trochę odebrał.

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

13. Data: 2007-11-14 09:01:17

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

TESS:
> pisze w ulotce, że jogurt jest probiotyczny, ba - on wręcz wymienia (z
> imienia i
> nazwiska) bakterie, które się w nim znajdują! Poszperałam w necie i okazało
> się że te wymienione rzeczywiście należą do kilkunastu probiotycznych
> szczepów. Tylko pytanie - czy naprawdę kupuję to co tam pisze, czy ktoś robi
> mnie w bambuko?

Prawdopodobnie kupujesz to co tam jest, problem jednak w tym ze to
niedziala od tak.
Mleko + produkt z bakteriami = jogurt probiotyczny.

> Czyli domowe próby z actimelem dodawanym do przegotowanego mleka są
> definitywnie skazane na porażkę ze względu na niemoznośc osiagnięcia tego
> stężenia?

Chodzi o mozliwosc ich wzrostu. Bakterie probiotyczne ,,nie chca rosnac
i rozmnazac sie" tak jak bakterie jogurtowe stosowane od setek lat.
Taki Produkt powstaje przez polaczenie prawie gotowego już jogurtu czy
tez napoju mlecznego z miesznka zawierajaca odpowiednie szczepy
probiotykow. Od tego momentu ich stezenie bedzie już tylko spadac gdyz
nie maja dogodnych warunkow do wzrostu. Jaka kolwiek zmiana warunkow,
mieszanie z innym produktem, mlekiem nie umożliwi ich rozmnożenia a
tylko straty.

Jogurt czy tez mleko jest najczęściej tylko NOSNIKIEM probiotykow, z
ktorym je spozywamy. Rownie dobrze moglby byc to sok owocowy.

>Mój preparat miał te bakterie bardzo dokładnie opisane i to mnie zmyliło -
>aż je przytoczę:
>Lactobacillus acidophilus La-5,
>Bifidobakterie Bb-12,
>Streptococcus thermophilus,
>Lactobacillus delbrueckii subsp. bulgaricus.

>I cholera wszystkie w lit. naukowej są wymieniane jako probiotyki! Ktoś kto
>tworzył ten opis zapewne wiedział, że sprawdzając info o nich pobieżnie
>niczego złego się nie dopatrzę.

thermophilus i bulgaricus to bakterie do zrobienia jogurtu, znane od
setek lat - to nie probiotyki.

Co do Lacto. i Bifido. mozna powiedziec ze to były pierwsze
probiotyki, wykorzystywane do wzbogacania napojow mlecznych, ktore
moga miec korzystny wpływ na nasz organizm.
Ale nie było wiadomo konkretnie ktore szczepy, w jakich warunkach i
okolicznościach rosna i rozmanazaja sie, na co pomagaja, czy i w
jakich ilosciach dostaja sie do przewodu pokarmowego, jak sobie tam
radza, w jaki sposob działaja etc. etc.

Dlatego tez jak na razie mamy tylko ok. 20 szczepow (może dzis już
wiecej) o udokumentowanym wpływie np.: Lactobacillus casei DN - 114
001, Bifidobacterium DN-173 010 oba naleza do DANON - zajelo im to 10
lat.

Cale zamieszanie opiera sie na tym ze (z pewnych przyczyn formalnych)
rodzina Lacto. i Bifido. jest kolebka potencjalnych szczepow
probiotycznych stad pisanie

,,zawiera bakterie probiotyczne z rodziny Lacto. i Bifido." lub
,,wzbogacilismy nasz produkt w bakterie Lacto. i Bifido" jest w sumie
jak najbardziej zasadne. Sa cale opisy ich ,,leczniczej mocy"

Prawda jest taka ze to konkretny szczep w odpowiedniej ilosci
odpowiada ze konkretny efekt terapeutyczny a do tych szczegołow
jeszcze dluga droga.
Wsluchajcie sie w reklame - na co pomaga słynny napoj w malej butelce
- podaja TYLKO jeden efekt.

Tylko bardzo swieze napoje probiotyczne moga miec odpowiednie stezenie
probiotykow i własciwosci lecznicze.

Romer

14. Data: 2007-11-14 09:13:24

Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

I tutaj Tess drobna uwaga - zwróć uwaga na słowo UDOWODNIONE.
Bo nie jest powiedziane, a wręcz jest to bzdura że inne szczepy bifido i
lacto nie mają działania probiotycznego. Pewnie mają, bo Danone nie ma
patentu na ewolucję. tylko nikt tego nie udowodnił w sposób naukowy (czyli
EBM).

Więc nie martw się. Do zwyklego mleka dodasz actimelu, czy innego jogurtu i
wyjdzie na to samo.

MS

7* Owszem opatentowane szczepy pochodza z rodziny Bifidobacterium lub
Lactobacilus i tak tez producenci deklaruja "Jogurt zawiera bakterie
probiotyczne z rodziny Bifidobacterium i Lactobacilus" moze twoj
preparat do jogurtu tez ma taki dopisek ale to tylko RODZINA tysiecy
czy milionow szczepow. A czy wsrod nich jest ten jeden jedyny
opatentowany o udowodnionych wlasciwosciach o stezeniu leczniczym 10
do 8 j.t.k TEGO NIKT NIE WIE i nikt nie zbada.

15. Data: 2007-11-14 09:18:28

Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thermofilus i bulgaricus wchodzą w skład różnich LECZNICZYCH produktów
(tabletek) z probiotykami, i co najzabawniejsze one działają (udowodnione na
wielu moich pacjentach).

Nie zgodzę się że zsiadłe mleko nie działa wogóle a Actimel działa super
hiper.
Podejrzewam że faktyczna różnica między tymi produktami jest nikła, i jeśli
można mówić o wykorzystywaniu reklamy, marketingu i robieniu ludzi w
bambuko to dotyczy to tego drugiego, komercyjnego i słono kosztującego
produktu.

MS

s.com...

16. Data: 2007-11-14 09:45:19

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,

> Więc nie martw się. Do zwyklego mleka dodasz actimelu, czy innego jogurtu i
> wyjdzie na to samo.

Co ty piszesz?? Chodzi ci o to ze z jednego Actimelu wychodujesz dwa
napoje lub jogurty probiotyczne??

To sie nie uda! Z jednego prostego powodu: Bakterie probiotyczne NIE
ROSNA od tak sobie (pisze to kolejny raz). Jogurt, napoj mleczny to
nie jest ich naturalne srodowisko i w nim sie juz nie rozmnazaja.

Sa hodowane osobno i dodawane do gotowego jogurtu lub napoju
mlecznego. Wiec jak sobie wyobrazasz ich rozmnozenie po przez
zmieszanie Actimelu z mlekiem czy jogurtem, to bez sensu.

Jedna uwaga co do Mleka zsiadlego i Kefiru. Owszem sa bardzo pozywne i
dzialaja terapeutycznie tylko nasze zycie sie zasadniczo zmienilo na
przestrzeni 30 lat i to co pomagalo naszym dziadkom juz nam nie
wystarczy.

Romer

17. Data: 2007-11-14 19:00:49

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Romer pisze:
[...]
> Tylko bardzo swieze napoje probiotyczne moga miec odpowiednie stezenie
> probiotykow i własciwosci lecznicze.

I pomyśleć, że wszystko to wzięło się od badania niedomytych naczyń u
jakiegoś gazdy.
;-)
pozdr. Jerzy

18. Data: 2007-11-14 20:00:12

Od: "Tess" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:
> I pomyśleć, że wszystko to wzięło się od badania niedomytych naczyń u
> jakiegoś gazdy.

To i nie dziwota, że ponoc można zrobić znakomity jogurt plując sobie do
słodkiego mleka i trzymając je w cieple...

Tess

19. Data: 2007-11-14 20:28:28

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tess pisze:

> To i nie dziwota, że ponoc można zrobić znakomity jogurt plując sobie do
> słodkiego mleka i trzymając je w cieple...

Słyszałem [widziałem] tylko o kelnerach plujących niesfornym klientom do
podawanych dań.
To jednak nie potwierdza twojego przypuszczenia. Flora bakteryjna jamy
ustnej nie potwierdza twojej sugesti.
pozdr. Jerzy

20. Data: 2007-11-15 07:41:25

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:
...Flora bakteryjna jamy
> ustnej nie potwierdza twojej sugesti.
> pozdr. Jerzy

To nie sugestia, to przepis. Tylko niesprawdzony. Chyba.
--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

Re: Knedle
Pytanie o dekoracje do....