judaszowiec

11. Data: 2006-03-23 12:13:37

Temat: Re: judaszowiec
Od: "warsawyak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brakuje mu jesienią potasu.

Ostatniej jesieni dostał.
Tym razem stwierdził chyba, że te -32 C to cokolwiek przegięcie.

12. Data: 2006-03-24 07:46:28

Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał
> Macie judaszowca?
> Jakieś opinie poproszę. Warto to trzymac? Jekie duże rośnie w polskich
> warunkach? Kłopotliwe?
> Czy po przekwitnieniu to jako tako wygląda czy raczej szpetne?
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Witam Janusz, wlaśnie zerknołem na swojego, ma sie dobrze wysokość 3,5 m
obsypany pąkami kwiatowymi jak głupi, mówię oczywiście o C.sliquastrum ,
niby mniej odpornym, pozatym jeszcze kilka w ogrodzie łącznie z C.
canadensins 'Forest Pansy" o czerwonych liściach, wszystkie maja się dobrze
i przeżyły zimę Swędowska - 34 C, łącznie z Cedrem od Siciarka. Pozdr.

13. Data: 2006-03-24 22:13:12

Od: Piotr Siciarski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 22 Mar 2006 00:31:49 +0100, na pl.rec.ogrody, Katarzyna Tkaczyk
napisał(a):

> Mam nadzieję, że Piotr grupy nie czyta i nie nadrobi w najbliższym
> czasie zaległosci :D

:D Mam Cię! :)))
Robimy interes z przylaszczkami?
Wystarczy mi kilka świeżych merystemów wierzchołkowych lub liści (pomyślmy
jak to zrobić) i działam.

Co do judaszowców w realiach Gór Świętokrzyskich:
C.canadensis - przemarza do powierzni śniegu/gruntu, odbija szybko ale cóż
z tego, jeśli sytuacja powtarza się każdej zimy.
C.silquastrum - testowałem kilka roślin w różnych miejscach, ostatecznie
nie przetrwała ani jedna.
C.chinensis - zimy przeżywa na razie nieźle (pojedyncze gałązki
przemarzają), ale ogólnie rośne słabiutko.

Pozdrawiam
piotrs

14. Data: 2006-03-24 22:18:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie przetrwała ani jedna.
> C.chinensis - zimy przeżywa na razie nieźle (pojedyncze gałązki
> przemarzają), ale ogólnie rośne słabiutko.

No to jakby Ci słabiutko rósł 'Forest Pansy', to mogłabym przygarnąć :D

Pozdrawiam, Basia - dziobem do przodu:)

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

15. Data: 2006-03-27 20:05:04

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a):

> :D Mam Cię! :)))

No masz, wywołałam wilka z lasu :)))

> Robimy interes z przylaszczkami?
> Wystarczy mi kilka świeżych merystemów wierzchołkowych lub liści (pomyślmy
> jak to zrobić) i działam.

Siedmiogradzka ma liście, białej tez z trzy liście się urwie. Pełna
'zniknięta', mam nadzieję, że nic jej sie nie stało. Potrzebujesz
świeżych, tegorocznych czy zeszłorocznych liści?

Pozdrawiam
Kaśka

16. Data: 2006-03-27 23:12:47

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 27 Mar 2006 22:05:04 +0200, na pl.rec.ogrody, Katarzyna Tkaczyk
napisał(a):

> Siedmiogradzka ma liście, białej tez z trzy liście się urwie. Pełna
> 'zniknięta', mam nadzieję, że nic jej sie nie stało. Potrzebujesz
> świeżych, tegorocznych czy zeszłorocznych liści?

Transsylwańską mam(?), biała "Kattka" też rośnie(?), więc mogę sam próbować
(jeśli w końcu zniknie ten śnieg!).
Bardziej chodzi mi o te pełne itp.
:)
Zadzwonię jutro, jeśli nie zmieniłaś numberu:)

Pozdrawiam
piotrs

17. Data: 2006-03-28 04:37:58

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Wracając do judaszowca: zastanawiałem się trochę, skąd może brać
sie przemarzanie. Normalnie judaszowce rosną na skraju lasu.
Jeśli więc sie go posadzi w miejscu nieosłoniętym, może faktycznie
nie wytrzymać zimy. U mnie pełno jest siewek pod płotem, trzeba
je ciągle wyrywać.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

18. Data: 2006-03-28 11:08:04

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a):

> [...]
> Bardziej chodzi mi o te pełne itp.
> :)
> Zadzwonię jutro, jeśli nie zmieniłaś numberu:)

Hej, komórkę nosi teraz Andrzej więc niekoniecznie mnie na nią złapiesz.
Nasz domowy to 055 246 40 88 na tym jestem bardziej uchwytna :)))
Idę dokładnie poszujac tej pełnej wczoraj śladu nie było, ale moze źle
zapamietałam miejsce :(

Pozdrówka
Kaśka

Witam wiosennie