kalendarz księżycowy

31. Data: 2005-03-16 01:48:48

Temat: Re: kalendarz księżycowy
Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisal w wiadomosci
news:113ejb420pq0l4e@corp.supernews.com...
. Zaprzyjaznionemu farmerowi, ktory stosuje
> sie do faz ksiezyca, rosnie wszystko, zawsze, i duzo lepsze, smaczniejsze,
> moze ma lepsza ziemie.

Albo przy pelni, kiedy jest jasno, robi noca ten jeden, maly oprysk...

moon

32. Data: 2005-03-16 05:34:48

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> . Zaprzyjaznionemu farmerowi, ktory stosuje
>
> Albo przy pelni, kiedy jest jasno, robi noca ten jeden, maly oprysk...
>
> moon

Przy stosowaniu się do faz księżyca nie chodzi o to aby roślinom
było w nocy jasno,ale o szybkość podnoszenia się wody w tkankach roślin.
Zależy to od wysokości księżyca.Niektórzy nawet mówią,że morze też
podnosi się.Nie widziałem tego, więc to chyba bzdura.
Ale uprawa biodynamiczna to cały system, a nie tylko fazy.
Mając jedno koło od samochodu nie da się jechać,trzeba zastosować
resztę.
Pozdrawiam.Mirzan

33. Data: 2005-03-16 05:39:32

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:
> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisal w wiadomosci
> . Zaprzyjaznionemu farmerowi, ktory stosuje

> Albo przy pelni, kiedy jest jasno, robi noca ten jeden, maly oprysk...
>
> moon

Nie robi, bo go nie stac! duzo taniej jest byc ekoogicznym farmerem, bo
nie trzeba wywalac takiej ilosci pieniedzy na chemikalia...pomijajac to
wszystko, Nash jest czlonkiem Oregon Tilth, najostrzejszej w USA
organizacji zajmujacej sie zatwierdzaniem ekologicznosci danej farmy.
Czlonkowie dobrowolnie zgadzaja sie na czeste i nieoczekiwane wizyty
specjalistow od badania gleby, ktorzy sprawdzaja, czy produkty opatrzone
ich pieczecia sa w rzeczywistoci uprawiane w warunkach scisle
przestrzegajacych zasady uprawy ekologicznej.

Magdalena Bassett

34. Data: 2005-03-16 08:40:54

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia S" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Kasia wrote:

> Kasiu efekty są mierzalne a porównanie to sąsiedzi za miedzą nawet kilku -
> klimat ziemia identyczne jedyna róznica to terminy prac w ogródku i
sposoby
> nawożenia a plony zysk od 15% do 30% (nie wnikam w walory zdrowotne pisze
tylko
> o ilości) Zresztą staram sie namówić sąsiadów na ekologiczne sposoby
> upraw-niekoniecznie kalendarz - i to rzeczywiście działa tylko nakład
czasu
> powinien być dużo większy

Mi chodzi tylko i wyłącznie o fazy księżyca, w to nie wierzę. Natomiast w
nawożenie wierzę, masz lepsze plony bo lepiej nawozisz :))

Pozdrawiam
Kaśka

35. Data: 2005-03-16 08:56:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| > >

| Mi chodzi tylko i wyłącznie o fazy księżyca, w to nie wierzę. Natomiast w
| nawożenie wierzę, masz lepsze plony bo lepiej nawozisz :))

Mnie też chodziło tylko o uprawę zgodnie z fazami księżyca, nie o uprawy
ekologiczne (nie mieszajmy pojęć! ekologiczna - bez udziału środków
chemicznych produkowanych wielkoprzemysłowo - środków ochrony roślin i
nawozów). Co do naszego satelity, to cóż - jeśli będą dwie identyczne
działki, na których ten sam człowiek, pod nadzorem obiektywnego badacza,
będzie uprawiał dokładnie te same rośliny, jedna działka wg kalendarza
księżycowego, druga nie, i jeśli ten ekspeyment będzie powtórzony w różnych
warunkach klimatycznych i glebowych kilka tysięcy razy, to można będzie
jakieś rozsądne wnioski co do wpływu księżyca wyciągnąć. Póki takich badań
nie będzie, to ten wpływ dalej nie jest udowodniony. Oczywiście jeśli ktoś
chce, to niech wierzy...

Pozdrawiam, Basia.

36. Data: 2005-03-16 08:58:03

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl>
> Stosowanie się do faz księżyca jest jednym z elementów
> Uprawy Biodynamicznej.
> Twórcą tej metody był Rudol Steiner, Austriak mieszkający
> na terenie teraz polskim.Jest również jednym z twórców
> kierunku filozoficznego, antropozofii.
> W Polsce uprawę biodynamiczną propagował Julian Osetek.
> Produkował preparaty, wydawał kalendarze.

Znasz to:
http://www.wydawnictwogaj.webpark.pl/ksiezycirytmy.h
tml
--
Pozdrawiam, Jerzy

37. Data: 2005-03-16 09:04:42

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>
> Mi chodzi tylko i wyłącznie o fazy księżyca, w to nie wierzę.

Nie ma pełni? Nie ma Nowiu? Coś przegapiłem?
:-(

> Natomiast w
> nawożenie wierzę, masz lepsze plony bo lepiej nawozisz :))

http://www.rolnictwoekologiczne.republika.pl/info.ht
ml
--
Pozdrawiam, Jerzy

38. Data: 2005-03-16 09:17:58

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale uprawa biodynamiczna to cały system, a nie tylko fazy.
> Mając jedno koło od samochodu nie da się jechać,trzeba zastosować

Nareszcie trochę fachowej opinii.
Dziękuję Wszystkim za wypowiedzi, troche mi sie rozjaśniło :-)
Mój wniosek jest taki - kto ma czas może się w to bawić bo jesli niewiele
pomoże (może jednak troszeczke?)
to napewno nie zaszkodzi !!
Natomiast - czego zawsze byłam pewna, nie polega to tylko na przesądach.
Ja przesądna nie jestem, śmieszy mnie wiara w czarne koty albo 13-go w
piątek!! - to dopiero bzdura.
Jednak sądzę, ze kciężyc i jego zmiany ma odziaływanie na wszystko co żyje
na ziemi.
pozdrawiam, Bogda

39. Data: 2005-03-16 09:21:45

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d18t0r$734$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał(a):

> http://www.rolnictwoekologiczne.republika.pl/info.ht
ml

Hejka. A kim jest Mieczysław Babalski, żeby przyjmować jego teksty jako
prawdy objawione?
Pozdrawiam mistycznie Ja...cki

40. Data: 2005-03-16 09:33:09

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl>
> Hejka. A kim jest Mieczysław Babalski, żeby przyjmować jego teksty
jako
> prawdy objawione?

Kliknij i zapytaj ;-)
--