kalorie ?

1. Data: 2003-03-12 12:36:45

Temat: kalorie ?
Od: "Jurek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Mam do Was arcylamerskie pytanie, bo sam nie mam pewności co do danych.

Zdrowy człowiek spala dziennie ok 2800 cal czyli 2,8 kcal?
Zatem jeśli chciałbym spalić co zjadłem powinienen zjeść dziennie posiłek o
wart 2,8 kcal ?
Jeśli np.100g ryżu ma wart kaloryczną348 kcal znakiem tego powinienem zjeść
przez cały dzień 0,8g ryżu :) ?Gdzieś tutaj są pomieszane jednostki. Tylko
gdzie ?
Bardzo często żongluje się wymiennie pojęciem kaloria, kilokaloria. Czy ktoś
z Was mógłby usystematyzować te pojęcia i oświecić lamera :) ?

Pozdrawiam
Jurek

2. Data: 2003-03-12 12:45:36

Temat: Re: kalorie ?
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wszedzie popwina byc kcal.

3. Data: 2003-03-12 12:47:50

Od: "Joanna Z." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdrowy człowiek spala dziennie ok 2800 cal czyli 2,8 kcal?

Pomyliłes wszystko cal i kcal to to samo, pewnie pomieszało ci się z kJ. 100
kcal = ok 415 kJ
A spożycie dotyczy kcal a nie kJ, czyli dorosły mężczyzna powinien spożywać
ok 2800 kcal

czyli jak zjesz 100 gram ryżu to będziesz mógł spożyć jeszcze ok 2452 kcal

Pozdr Asia
Joanna
j...@h...pl

4. Data: 2003-03-12 13:00:44

Od: "Jurek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I stała się jasność :)))

Dzięki Wam.

Pozdrawiam
Jurek

5. Data: 2003-03-12 20:35:37

Od: "Nikusia" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Z." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pomyliłes wszystko cal i kcal to to samo
No wlasciwie to nie :)) Cal to kaloria a kcal to kilokaloria 1kcal = 1000
cal, watpliwosci wynikaja zapewne stad iz zwyczajowo mowi sie ze cos tam ma
300 kalorii, tak naprawde to ma 300 kilokalorii, czyli 300000 kalorii... Tak
sie juz przyjelo, wszystko co dotyczy czlowieka - i jedzenie i spalanie jest
w kilokaloriach....
Nikoosia

Musze schusc !!!
MM gotowany kalafior