kanalik łzowy-gdzie gromadzi sie najczęsciej ropa?

1. Data: 2006-10-10 11:22:54

Temat: kanalik łzowy-gdzie gromadzi sie najczęsciej ropa?
Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, mam pytanie w kwestii kanalika
łzowego- chodzi mi konkretnie o to, gdzie najczesciej gromadzi sie ropa w
oku, czy dokładnie w kąciku wewnętrznym - przy ujściu kanalika czy poprostu
na całym oku???.
mój syn ma 8 m-cy i powtarzające sie kłopoty z ropką, .ale zawsze oko
zaczyna
ropieć od zewnętrznej strony, w kąciku zewn. pojawia sie mała grudeczka
ropy,
no i z kazdym kolejnym dnie jest tego wiecej i wiecej..ale zawsze tak samo,
od zewnątrz..
czy w tej sytuacji mozna podjerzewać kanalik?????? dodam jeszcze że wszytko
zaczęło się po badaniu dna oka, dosłownie za 3 dni po badaniu pojawiła się
infekcja i sie to powtarza .. a wcześniej nei było takich problemów ( mały
miał wtedy 4,5 m-ca) dziekuję z odp.

2. Data: 2006-10-10 16:09:42

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> infekcja i sie to powtarza .. a wcześniej nei było takich problemów ( mały

zaczalbym od konsultacji u okulisty i wprowadzeniu kropli antybiotykowych,
oraz, w zaleznosci od tego co stwierdzi - masazu okolicy punktu lzowego i
poczatkowej czesci kanalika. Ale powtarzam, dopiero jak okulista stwierdzi,
ze jest to potrzebne.
Rozumiem, ze trwa to juz ok. 4 miesiace i nie bylas z tym u zadnego
okulistyl i nie byly zalecone miejscowo antybiotyki?

pozdr.

casus

3. Data: 2006-10-11 06:13:42

Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, szczerze mówiąć liczyłam włąśnie na dyskusję z Tobą- Casus:)
byłam u okulisty z tym problemem już 2-krotnie.. stosowałam przeróżne
krople-biodacyna, tobrex, chibroxin-chyba tak te ostanie się
nazywały..niesety, efekt jest taki-że po 2-3 tygodniach po odstawieniu
kropli sytuacja się powtarza..no i podczas ostaniej wizyty pani dr , nie
zaglądając specjalnie w oko-być moze bała się u tak małego
dziecka-zasugerowała coś w stylu- jeśli i te krople nie pomogą, chyba
będziemy płukać kanalik..
ale dla mnei to jakoś na kanalik nie wyglada..oko nie łzawi, łza nie stoi w
oku, ropa w początkowych stadiach zawsze pojawia z tego samego miesjca- w
kąciku od strony zewnętrznej, jakby właśnei tam coś było- np. może jakieś
uszkodzenie mech w trakcie badania dna oka???( byłam podczas badania w
gabinecie i widziałąm, jak je sie wykonuje, bo trzymaląłm dziecko)
do takiego myślenia skłania mnie fakt, że jak już pisałam, pierwsza infekcja
pojawiła się nagle-ok 3 dni po tym badaniu... i powraca do dziś,.... ja
byłabym jednak za opcją, że to jakieś nadkazenie albi mechaniczne
uszkodzenie i stad to się ciągnie , ale nie kanalik.. i nie dam chyba sobie
wmówić konieczności wykonania zabiegu...

dziekuję za odzew i pozdrawiam.. ewa

4. Data: 2006-10-11 18:24:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mechaniczne uszkodzenie i stad to się ciągnie , ale nie kanalik.. i nie
> dam chyba sobie wmówić konieczności wykonania zabiegu...

1. wedlug dzisiejszych tendencji kanalik powinno sie plukac ok. 1 roku
zycia, nie wczesniej (chyba, ze mamy do czynienia z powazna infekcja). Do
tego czasu mozna stosowac masaze.
2. Jesli stan zapalny powraca, to nalezy nie uzywac 2 tygodnie zadnych
kropli antybiotykowych, a potem wziac wymaz z worka spojowkowego, aby
wykonac posiew. Wedlug wyniku zapisuje sie odpoiwdnie antybiotyki miejscowo,
czasami, gdy jest opornie, to i ogolnie.
3. Oczywiscie, ze powinno sie dokladnie obejrzec oko, zwlaszcza, jezeli
matka sugeruje miejsce, ktore zauwaza, jako zrodlo infekcji.
4. Nie wiazalbym faktu badania okulistycznego z powstaniem infekcji
bezposrednio, aczkolwiek nie mozna wykluczyc rowniez tzw szpitalnego
(przychodnianego) zakazenia.

pozdr.

casus

5. Data: 2006-10-12 05:03:18

Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuje serdecznie za szerokie wyjaśnienia, pozdrawiam serdecznie ewa

> [...]
> 4. Nie wiazalbym faktu badania okulistycznego z powstaniem infekcji
> bezposrednio, aczkolwiek nie mozna wykluczyc rowniez tzw szpitalnego

ból głowy i szyji
jakim jestes calownikiem:) sprawdz sie test! NAGRODY OD NIVEA !
krwiomocz, bóle stawu skokowego
USG - nerka prosba o interpretacje
24 godzinna pH-metria