kapary

1. Data: 2002-11-13 23:04:29

Temat: kapary
Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam duży słoik kaparów. Spróbowałam je i stwierdziłam, że jak dla mnie,
to są bardzo słone. Czy znacie jakieś przepisy na wykorzystanie tego
dobrodziejstwa?

pozdr
Ania ze słoikiem kaparów na stole

1. Data: 2002-11-14 01:40:02

Temat: Re: kapary
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ania Onet wrote:

> Dostałam duży słoik kaparów. Spróbowałam je i stwierdziłam, że jak dla mnie,
> to są bardzo słone. Czy znacie jakieś przepisy na wykorzystanie tego
> [...]

Polecam pyszne danie - Piers kurza z kaparami

http://tinylink.com/?uSzP0TSXYs

MB

1. Data: 2002-11-14 03:07:04

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mnie,
> to są bardzo słone. Czy znacie jakieś przepisy na wykorzystanie tego

swietnie nadaja sie na pizze, np. w polaczeniu z naprawde cienkimi plastrami
boczku, odrobina cebuli i papryka konserwowa, albo oczywiscie z pizza, ktora
ma szynke :)
Doskonale tez do sosu tatarskiego domowego.
No i makaronu penne albo jakiego sie tam lubi z sosem z tunczyka z puszki w
sosie wlasnym, puchy pomidorow i kaparow wlasnie, uwielbiam :)

wkn

1. Data: 2002-11-14 06:37:57

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wkn wrote:

> swietnie nadaja sie na pizze, np. w polaczeniu z naprawde cienkimi plastrami
> boczku, odrobina cebuli i papryka konserwowa, albo oczywiscie z pizza, ktora
> ma szynke :)

Popieram :-). Ja głównie do pizzy je zużywam. Lub "szynkowych" zapiekanek.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-11-14 07:14:10

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

znam przepis na kurczaka ale nie pamiętam dokładnie , jest z oliwkami
rodzynkami i takimi innymi. jak byś chciała to mogę Ci podac przepis. Nam
bardzo smakuje

Anet

1. Data: 2002-11-14 09:07:51

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałam duży słoik kaparów. Spróbowałam je i stwierdziłam, że jak dla
mnie,
> to są bardzo słone. Czy znacie jakieś przepisy na wykorzystanie tego
> dobrodziejstwa?

przypomniała mi się niedawno tarta z dynią (na słono), w sam raz na sezon
dyniowy. kapary świetnie się komponują z delikatnym smakiem dyni.

podpiec kruche ciasto (100/125 g masła, 200/250 g mąki - w zależności od
wielkości formy, pół łyżeczki soli, kilka łyżek zimnej wody, szybko
zagnieść, wstawić do lodówki, cienko rozwałkować, piec 10 min. w 180 st.).

nadzienie:
1 kg dyni
2 jajka
200 g śmietany
2 łyżki tartego parmezanu
sól, pieprz, gałka muszkatułowa
garść pestek dyni
garść kaparów
200 g camemberta (może być kozi)
ew. kostka rosołowa

dynię upiec w kawałkach albo ugotować w wodzie z kostką rosołową, zmiksować,
dodać jajka, śmietanę, parmezan, przyprawy. wymieszać z pestkami i kaparami,
wyłożyć na spód, posypać serem pokrojonym w kostki. piec w 180 st. 35 min.

1. Data: 2002-11-14 09:58:08

Od: dorota bugla <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Onet wrote:
>Dostałam duży słoik kaparów. Spróbowałam je i stwierdziłam, że jak dla mnie,
>to są bardzo słone. Czy znacie jakieś przepisy na wykorzystanie tego
>dobrodziejstwa?

Z archiwum grupy, czyli z outcooka:

Spaghetti z kaparami
oliwa
cebula
czosnek
kapary
oliwki czarne
pomidory
makaron
bazylia
natka pietruszki
sól
pieprz

rozgrzej oliwę z oliwek, dodaj 1/2 lub 1 cebule drobno pokrojona,
chwile posmaż, następnie dorzuć 1-2 ząbki czosnku pokrojone i kilka
kaparów (z zalewy wody z solą - a nie z octu) oraz kilka (kilkanaście)
czarnych oliwek. Do tego pokrój grubo - tak na 4 części, pomidory w
skórce. Powinno byc : na 1/2 kg makaronu = 1/2 kg pomidorów (nie
więcej - bo dają dużo płynu)

[Z tym punktem sie nie zgadzam, zdecydowanie dodaj wiecej pomidorow]

+ bazylia + pietruszka (tak pól pęczka) + sól + pieprz. Po 10 min. sos
gotowy. Na wierzch, już bez duszenia, można dodać jeszcze odrobinę
świeżej bazylii i pietruszki i kilka kaparów. Najlepsze z makaronem
penne (skośnie cięte rurki).

Bardzo smaczne danie. Nie dalej jak przedwczoraj mialam przyjemnosc :)
jesc.

--
oshin

1. Data: 2002-11-14 10:01:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałam duży słoik kaparów. Spróbowałam je i stwierdziłam, że jak dla
mnie,
> to są bardzo słone. Czy znacie jakieś przepisy na wykorzystanie tego
> dobrodziejstwa?

Jako dodatek do sałatki greckiej...
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/salatka_gre
cka.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-11-14 10:03:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Onet wrote:

> Dostałam duży słoik kaparów. Spróbowałam je i stwierdziłam, że jak dla mnie,
> to są bardzo słone. Czy znacie jakieś przepisy na wykorzystanie tego
> dobrodziejstwa?

Często robię sałatke z pomidorów, sera feta i kaparów. Można
dołożyć inne zielska też :-) Oczywiście solic nie trzeba.

Krycha

1. Data: 2002-11-14 13:10:10

Od: "Mirabelka" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet"

> Ania ze słoikiem kaparów na stole

Tak przy okazji ;-) Czy ktos sie moze orientuje, jak dlugo mozna trzymac
kapary w otwartym sloiczku (tzn. zakreconym) w lodowce?

pozdrawiam cieplo :-)
Mirabelka

Panierowanie po angielsku (EN -> PL]
eh... jak tu przyjemnie :)